וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בארגון הפרקליטות ישבתו בתגובה לשינוי שיטת המכרזים: "יהרוס את בתי המשפט"

עודכן לאחרונה: 6.7.2021 / 20:31

בעקבות החלטה חד-צדדית של נציב שירות המדינה לשינוי המכרזים בפרקליטות, ארגון הפרקליטים הכריז על שביתה כללית החל ממחר. המשמעות היא שהפרקליטים לא יופיעו בבתי משפט. "ההחלטה תוציא החוצה אנשי מקצוע ותכניס מינויים פוליטיים", אמרה יו"ר ארגון הפרקליטים

ארגון הפרקליטים הכריז היום (שלישי) על שביתה כללית החל ממחר בבוקר. זאת, בעקבות החלטתו החד-צדדית של נציב שירות המדינה פרופ' דניאל הרשקוביץ' לשינוי המכרזים בפרקליטות וסירובו להקפיא את ההחלטה.

יו"ר ארגון הפרקליטים, עו"ד אורית קורין אמרה כי "החלטתו החד-צדדית של נציב שירות המדינה תהרוס את הפרקליטות, תוציא החוצה אנשי מקצוע ותכניס פנימה מינויים פוליטיים; זה מאבק על פניה של הפרקליטות, לא פחות מכך".

פרקליט המדינה עמית איסמן שלח היום הודעה לנציב שירות המדינה בנוגע להחלטה לפתוח את מכרזי הפרקליטים למשפטנים משירות המדינה. איסמן מתח ביקורת על כך שההחלטה התקבלה בניגוד לעמדת רוב הצוות שבחן את הסוגיה, והציב עובדה מוגמרת בפני הנהלת משרד המשפטים. "לא רק שנדחתה עמדתנו המהותית ונמנעה אפשרות לפתיחה מאוזנת ומוסכמת של המכרזים, ולמצער למיצוי הניסיון להביא למתווה מוסכם ככל הניתן, אלא שהנהלת משרד המשפטים, ובתוכה הנהלת פרקליטות המדינה, הועמדו בפני עובדה מוגמרת".

האולם בו ייערך היום דיון בבקשת זדורוב כי תגבה עדות מוקדמת מאולגה קרבצ'נקו, בימ"ש מחוזי נצרת, 31 במאי 2021. אלי אשכנזי
"מאבק על פניה של הפרקליטות"/אלי אשכנזי

השביתה תכלול כ-1,100 פרקליטים ופרקליטות במשרד המשפטים, והמשמעות היא שפרקליטים לא יופיעו בבתי משפט, לא ייצגו את המדינה בערכאות לבר משפטיות, לא יטפלו בכלל סוגי התיקים ובעתירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully