וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נציב שירות המדינה: השוטר שירה בסלומון טקה לא יועבר לכבאות

במענה לפניית שרת הקליטה פנינה תמנו שטה, פרופ' דניאל הרשקוביץ טען כי השוטר לא יוכל להיקלט כעובד בשירות הציבורי, ובכך סתר את החלטת המפכ"ל לפיה השוטר לא ישוב לשורות המשטרה ויועבר לנציבות הכבאות. המשטרה: ההחלטה עומדת בעינה, מדובר בסיפוח

נציב שירות המדינה, פרופ' דניאל הרשקוביץ, קבע הערב (רביעי) כי השוטר שהואשם בגרימת מותו של סלומון טקה ב-2019 לא יקלט לתפקיד בשירות המדינה. הדבר בא בניגוד לעמדתו של מפכ"ל המשטרה, קובי שבתאי, שאמר כי השוטר יועבר לשירות בנציבות הכבאות. מנגד, במשטרה טוענים כי ההחלטה להעביר את השוטר לנציבות עומדת בעינה.

במענה לפנייתה של שרת הקליטה והעלייה, פנינה תמנו שטה, כתב פרופ' הרשקוביץ כי קליטת השוטר כעובד בשירות המדינה אינה עומדת על הפרק וכי לא ניתן "לקלוט אותו על דרך השאלה או סיפוח". "שירות המדינה ימשיך להציב נורמות ערכיות גבוהות ואחריות ציבורית כנר לרגליו", טען.

בשבוע שעבר הכריז שבתאי כי השוטר לא יחזור לשורות המשטרה, זאת לאחר שנפגש עם בני משפחת טקה ולאור המחאה הציבורית בנושא. עם זאת, במשטרה טוענים היום, לאור החלטת נציב שירות המדינה, כי "מדובר בסיפוח של קצין משטרה לתפקיד נציג המשטרה במערך הכבאות וההצלה, במסגרתו הוא יהיה אחראי על תיאום בין הארגונים".

סלומון טקה וורקנך צעיר ממוצא אתיופי בן 20 שנורה למוות על ידי שוטר בקריית חיים ב-30.6 2019.. אתר רשמי, אתר רשמי
סלומון טקה/אתר רשמי, אתר רשמי

במשטרה הדגישו כי השיבוץ נועד עד לסיום ההליך המשפטי המתנהל בעניינו של השוטר. "ההחלטה תואמה עם כלל הגורמים הרלוונטיים וקיבלה את כל האישורים הנדרשים למימושה", ציינו.

עו"ד ציון אמיר המייצג את המשפחה אמר לוואלה!NEWS "אני שב ומציין את מה שאמרתי בעבר, כי החלטת המפכ"ל לבטל את החזרתו של הקצין לתפקידו הקודם, היא החלטה נכונה והייתה גם על דעתה של המשפחה וגם על דעתו של הקצין בעצמו. ההחלטה הזו הייתה נכונה אז והיא נכונה היום וכך יהיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully