וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרב מבעבע: צרפת ורוסיה במאבק על המותג שמפניה

עודכן לאחרונה: 6.7.2021 / 17:00

פוטין חתם על חוק הקובע כי רק יין מבעבע המיוצר ברוסיה יכול להיקרא "שמפנסקויה", בעוד אלו מחבל שמפיין בצרפת יסומנו בתור יין מבעבע בלבד. בצרפת, שבה חוקים נוקשים לגבי המשקה הפופולרי, זועמים ומעריכים כי זהו ניסיון של מוסקבה להחיות את התעשייה המקומית בקרים

צרפת זועמת על רוסיה בעקבות חוק חדש הקובע כי שמפניות מצרפת צריכות להיות מסומנות בתור "יין מבעבע", וכי רק אלו המיוצרות במדינה רשאיות להיקרא "שמפנסקויה" - השם הרוסי למשקה הפופולרי.

בצרפת, לעומת זאת, החוק קובע כי רק יינות מבעבעים המופקים בחבל שמפיין במדינה רשאים להיקרא כך והיצרנים המקומיים אמרו כי החוק שעליו חתם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין "בלתי מקובל". בתגובה, Moët Hennessy, יצרנית השמפניות המובילה בצרפת, כבר הפסיקה את המשלוחים שלה לרוסיה בסוף השבוע, לפני שהוסיפה את התווית "יין מבעבע" לבקבוקים שכבר סיפקה לרוסיה.

יין מבעבע מתוצרת רוסיה בסופרמרקט במוסקבה, 5 ביולי 2021. רויטרס
יין מבעבע מתוצרת רוסיה בסופרמרקט במוסקבה, אתמול/רויטרס

צרפת מייצרת כ-231 מיליון בקבוקי שמפניה מדי שנה, והיא גורפת כ-2.5 מיליארד אירו מדי שנה מיצוא, בעיקר לארצות הברית ובריטניה. רוסיה מייבאת כ-50 ליטרים של יין מבעבע מדי שנה, וכ-13% ממנו מגיע מצרפת. לפי הערכות בצרפת, ייתכן שמוסקבה מנסה להחיות את תעשיית השמפנסקויה שפעלה בחצי האי קרים, שסופח על ידי רוסיה מאוקראינה בשנת 2014.

שר החקלאות של צרפת, ג'וליאן דנורמנדי, התעקש היום (שלישי) כי רק הכרמים במחוז שמפניה יכולים להשתמש בשם זה. "אתם יכולים לדמיין את התגובה של הרשויות בצרפת", אמר לתחנת רדיו "סוד". "המילה שמפניה מגיעה מהמחוז היפה בצרפת שבו מיוצרת השמפניה". לפי תקנות האיחוד האירופי, השימוש במותג שמפניה במדינות החברות בגוש חייב להתייחס לזה המיוצר בצרפת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully