וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אינדונזיה על סף "קטסטרופה", שיא מתים ברוסיה; הולנד רוצה לחסן ילדים

עודכן לאחרונה: 29.6.2021 / 22:27

בתי החולים במדינה המוסלמית הגדולה בעולם מלאים אחרי התפשטות הווריאנט ההודי, והצוותים הרפואיים קוראים להקשחת ההגבלות. מספר המתים היומי ברוסיה שוב שבר שיא, אך במדינה טוענים: הספוטניק יעיל ב-90% נגד הווריאנט. בהולנד ממליצים לחסן בני 12 עד 17 כדי למנוע מוטציות

הצלב האדום הזהיר היום (שלישי) כי אינדונזיה קרובה ל"קטסטרופה" בשל התפרצות נגיף הקורונה, המואצת בשל וריאנט דלתא (ההודי) המדבק. המדינה המוסלמית הגדולה ביותר בעולם דיווחה על שיאי נדבקים של יותר מ-20 אלף בימים האחרונים וצוותים רפואיים קוראים להדק את ההגבלות. ברויטרס דווח כי שר הבריאות מוביל את הקריאות להקשחת ההגבלות, אחרי שכמה בתי חולים ב"אזורים אדומים" דיווחו על תפוסת יתר, כולל בבירה ג'קרטה.

"בכל יום אנחנו רואים שווריאנט הדלתא מקרב את אינדונזיה צעד אחד נוסף לעבר קטסטרופה של קורונה", אמר יאן גלפנד, ראש המשלחת האינדונזית בפדרציה הבינלאומית של הצלב האדום והסהר האדום. הוא קרא לשפר בדחיפות את הגישה לחיסונים ברחבי העולם.

מתחסנים באי באלי, אינדונזיה  23 במרץ 2021. רויטרס
תפוסת יתר בבתי חולים. חיסון בבאלי, אינדונזיה/רויטרס

אחרי שחלק מבתי החולים דחו חולים, כמה משפחות לקחו את העניינים לידיים. "אני עומד כאן בתור כדי למלא את מכלי החמצן שלי עבור אשתי ובני שחיוביים לקוביד-19", אמר תאופיק הידיאת. "הסתובבתי בכל מקום והכול אזל". בכמה אזורים בג'קרטה, המוכרים סיפרו כי המלאי שלהם אזל, אך גורם במשרד הבריאות בעיר אמר כי המחסור הוא זמני בלבד והוא נובע מבעיות חלוקה שנפתרות בשעות אלו.

אינדונזיה מסתמכת על חיסון המוני של האוכלוסייה כדי להתגבר על המחלה, אך רק 13.3 מיליון מ-181.5 מיליון אזרחיה קיבלו את שתי המנות הנדרשות. שר החוץ של אינדונזיה, רטנו מרסודי, אמר היום כי יפן תספק שני מיליון מנות של חיסוני אסטרהזניקה בחודש הבא. נכון להיום, אינדונזיה קיבלה 104 מיליון מנות חיסונים בסך הכול.

עוד בוואלה!

הווריאנט ההודי מתפשט: שיאי מתים ברוסיה, סגר בסידני

לכתבה המלאה
מתחסנים באומסק, רוסיה 29 ביוני 2021. רויטרס
14% בלבד קיבלו לפחות מנה אחת. חיסון באומסק, רוסיה/רויטרס

מוקד התפרצות קשה אחר בעולם הוא ברוסיה, שהיום דיווחה על 652 מתים מהנגיף ביממה האחרונה - שיא יומי מאז פרוץ המגיפה. רוסיה מתקשה לבלום את הזינוק במספר הנדבקים והמתים ולשכנע את אזרחיה הספקניים להתחסן. מאז יום חמישי, נרשמו במדינה כ-600 מתים ביום ויותר מ-20 אלף מאובחנים חדשים. אף שרוסיה הייתה אחת המדינות הראשונות בעולם שהחלה לחסן את אזרחיה נגד קורונה, רק כ-14% בלבד מהם קיבלו לפחות מנה אחת.

סגן ראש מכון גמלאיה, שפיתח את החיסון הרוסי "ספוטניק 5", טען היום כי הוא יעיל ב-90% נגיף וריאנט דלתא, בהשוואה ליעילות של 92% מול הזן המקורי של הווירוס.

בהולנד, מועצת הבריאות המקומית המליצה היום לחסן ילדים ונערים בני 12 עד 17 בחיסון של פייזר, שאושר לחיסון ילדים בחודש שעבר על ידי הנציבות האירופית. המועצה אמרה כי החיסונים יוכלו להגן על הילדים מפני מקרים נדירים של מחלה קשה. שר הבריאות, הוגו דה יונג, אמר בשבוע שעבר כי הוא היה מעדיף שנערים כבר יהיו מחוסנים ,כדי למנוע מוטציות עתידיות מדבקות יותר לקראת חודשי הסתיו.

בכך מצטרפת הולנד לארצות הברית, קנדה, צרפת ומדינות אירופיות אחרות, וגם ישראל, שכבר החלו לחסן בני נוער. המדינה רוצה לחסן במנה אחת לפחות את כל המבוגרים עד אמצע החודש הבא, ולאור האצת קצב החיסונים, שיעור הנדבקים בהולנד צנח לרמה הנמוכה ביותר זזה תשעה חודשים. הולנד הייתה המדינה האחרונה באירופה שהחלה לחסן את אזרחיה אחרי עיכובים התחלתיים, אולם מאז המבצע תפס קצב וכ-15.3 מיליון מנות ניתנו עד היום במדינה שבה חיים 17.5 מיליון איש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully