וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקסיקו: העליון אישר שימוש בקנאביס למטרות פנאי

29.6.2021 / 9:48

בית המשפט פסק כי האיסור אינו חוקתי, ונתן דחיפה משמעותית ליוזמה התקועה בקונגרס. בכך עשויה להפוך מקסיקו לאחד השווקים הגדולים ביותר בעולם לגידול הצמח. "יום היסטורי לחירויות"

צעיר מעשן מריחואנה מול בניין הסנאט במקסיקו סיטי, 28 ביוני 2021. AP
צעיר מעשן מריחואנה מול בניין הסנאט במקסיקו סיטי, אתמול/AP

בית המשפט העליון של מקסיקו קבע אמש (שני) כי על הממשלה והקונגרס להכשיר את השימוש בקנאביס לצורכי פנאי, וקירב את המדינה צעד אחד נוסף בדרך להפיכתה לאחד השווקים החוקיים הגדולים ביותר בעולם לגידול הצמח. ההחלטה תגביר את הלחץ על הסנאט במקסיקו לאשר ללגליזציה גורפת שנתקעה בקונגרס אחרי שהוכנסו בה שינויים.

הממשלה של הנשיא אנדרס מנואל לופז אוברדור תומכת בחוק, שיגרום לשינוי משמעותי במדינה הרוויה באלימות בין קרטלי סמים יריבים ועתה עשויה להפוך לשוק ענק עבור חברות הקנאביס האמריקניות והקנדיות.

"זהו יום היסטורי לחירויות", צייץ שופט בית המשפט העליון ארתורו זלדיבר ללו דה לאראה. "הזכות להתפתחות חופשית של האישיות מגולמת בתחום הפנאי או השימוש למטרות פנאי במריחואנה".

הפסיקה מסירה מכשול משפטי שמנע ממשרד הבריאות לאשר פעילויות הקשורות לצריכת קנאביס למטרות פנאי. עם זאת, השופטים קבעו כי רשויות הבריאות חייבות בשלב הראשון להנפיק אישורים לשימוש בקנאביס, בהגבלה שזכתה לביקורת מצד פעילים. בית המשפט ציין כי רק בני 18 יורשו לגדל, להחזיק או לצרוך מריחואנה ונגזרותיה.

בפסיקה ראשונית מ-2015, הדגיש בית המשפט העליון כי האיסור המוחלט מהווה "הגבלה בלתי מידתית על הזכות להתפתחות חופשית של אישיות הצרכנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully