וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הווריאנט ההודי מתפשט: שיאי מתים ברוסיה, סגר בסידני

התמותה במוסקבה וסנט פטרסבורג מזנקת, והרשויות נואשות כדי להאיץ את מבצע החיסונים. העיר האוסטרלית תחת הגבלות נוקשות למשך שבועיים, סגר במלזיה ובבנגלדש וגם תאילנד מחזירה הגבלות. וריאנט דלתא, שזוהה לראשונה בהודו, נמצא כבר ב-85 מדינות והוא הזן המדבק ביותר

בווידאו: סידני נכנסה לשבועיים של סגר בעקבות התפשטות המוטציה ההודית/צילום: רויטרס

מוסקבה רשמה היום (ראשון) את מספר המתים היומי מנגיף הקורונה הגבוה ביותר בהשוואה לכל עיר אחרת ברוסיה מאז פרוץ המגיפה, עם 144 קורבנות, יום אחרי שסנט פטרסבורג קבעה את השיא. סנט פטרסבורג אירחה שישה משחקים מטורניור יורו 2020 שנפתח החודש, ואמורה לארח גם את אחד ממשחקי רבע הגמר ביום שישי. מספר הצופים המקסימלי קוצץ בחצי, אך עדיין יש צפי ל-26 אלף אוהדים ביציעים.

רוסיה כולה עדה להתפרצות קשה מאז אמצע החודש, שלפי גורמי הבריאות קשורה לווריאנט דלתא (ההודי). במקביל, הרשויות מגבירות את הלחץ על האזרחים הספקנים להתחסן נגד הווירוס, אחרי הסרת רוב ההגבלות מהשנה שעברה. "על מנת לעצור את המגיפה, יש צורך בדבר אחד: חיסוני בהיקף נרחב ומהיר. אף אחד לא העלה שום פתרון אחר", הדגיש אתמול ראש עיריית מוסקבה, סרגיי סוביאנין.

הווריאנט ההודי הוביל להתפרצויות מחודשות גם בדרום-מזרח אסיה ובאוסטרליה, בדומה למה שנרשם בישראל בימים האחרונים.

תור מחוץ למרכז לחיסוני קורונה במוסקבה, רוסיה, 27 ביוני 2021. רויטרס
אדישות בקרב האזרחים. תור לחיסונים במוסקבה, היום/רויטרס

בסידני, יותר מחמישה מיליון איש נכנסו היום לסגר בן שבועיים כדי לבלום את התפשטות הזן, המדבק ביותר. מסעדות, ברים ובתי קפה נותרו סגורים, והתושבים נדרשים להישאר לבתים פרט למקרים חריגים. "בשל היותו של הזן הזה של הווירוס מדבק כל כך, אנחנו צופים שבימים הקרובים המספרים יהיו גבוים יותר מאלו שאנחנו רואים היום", אמר ראש ממשלת מדינת ניו סאות' ווילס, שסידני בירתה.

יותר מ-110 מאובחנים אותרו בסידני מאז שנהג של צוות טיסה בינלאומית נדבק בווריאנט ההודי באמצע החודש. ההתפרצות המחודשת תפסה את העיר בהפתעה, אחרי חודשים של חיי שגרה עם מספר נדבקים זעום.

בנוסף לסידני, העיר דרווין שבצפון אוסטרליה נכנסה לסגר מהיר של 48 שעות, אחרי כמה נדבקים שהיו קשורים להתפרצות במכרה זהב מבודד. "הטריטוריה הצפונית עומדת כעת בפני האיום הגדול ביותר מאז תחילת משבר הקורונה", אמר ראש הטריטוריה הצפונית, מייקל גאנר.

מתחם לבדיקות קורונה בחוף של סידני, אוסטרליה, 27 ביוני 2021. רויטרס
מהשגרה בחזרה לסגר. תור לבדיקות קורונה בסידני, היום/רויטרס

בתאילנד, החל ממחר יוטלו הגבלות חדשות על מסעדות, אתרי בניה והתכנסויות בבירה בנגקוק. הגל האחרון החל באפריל, אחרי שהתגלה מוקד הדבקה במועדונים יוקרתיים בעיר. ראש הממשלה פריות צ'אן אוצ'ה רוצה לפתוח מחדש את המדינה עד אוקטובר, אך הוא הציב יעד של 50 מיליון מחוסנים בתוך ארבעה חודשים.

במלזיה השכנה, ראש הממשלה הכריז כי הסגר הארצי, שנמשך כבר כחודש, יימשך עד להודעה חדשה. גם בנגלדש תיכנס ממחר לסגר לאומי חדש, שבמהלכו מקומות העבודה יהיו סגורים ויותרו נסיעות למטרות רפואיות בלבד.

יותר מארבעה מיליון אנשים מתו בעולם מנגיף הקורונה. החיסונים השונים שפותחו נגד הווירוס הובילו לירידה בשיעורי התחלואה והתמותה במדינות עשירות, כמו ארצות הברית וחברות האיחוד האירופי שחוזרות אט-אט לשגרה, אך הווריאנט ההודי נותר מקור לדאגה. הוא אותר ב-85 מדינות, ולפי ארגון הבריאות העולמי, הוא המדבק ביותר מבין כל הזנים המוכרים כיום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully