וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרופ' זאב רוטשטיין זומן לשימוע לפני פיטורים מתפקידו כמנכ"ל הדסה

עודכן לאחרונה: 5.7.2021 / 23:24

לארגון נשות הדסה, מבעלי בית החולים, הגיעו תלונות רבות על התנהלותו הפיננסית והאישית של רוטשטיין מול רופאים ומול תורמים פוטנציאליים שהעדיפו להימנע מלשוחח עימו. "הדירקטוריון אמור לקבוע מדיניות - והמנכ"ל צריך לבצע. כאן נוצר עולם הפוך, ורוטשטיין הסתיר מידע"

דירקטוריון בית החולים הדסה הודיע הערב (שני) כי מנכ"ל בית החולים, פרופ' זאב רוטשטיין, זומן לשימוע לפני פיטורין. זאת, בשל ההתנהלות הפיננסית והאישית בבית החולים בזמן כהונתו. גורמים בבית החולים הדסה הסבירו לוואלה! כי הזימון לשימוע היה מוצא אחרון, לאחר שבמשך תקופה ארוכה הדירקטוריון וארגון נשות הדסה ניסו למנוע את זימונו.

"הדירקטוריון אמור לקבוע מדיניות - והמנכ"ל צריך לבצע. כאן נוצר עולם הפוך - רוטשטיין התווה מדיניות, הסתיר דברים ולא דיווח עליהם לדירקטוריון", אמרו גורמים בכירים בבית החולים. עוד ציינו כי המצב הפיננסי של בית החולים לא השתפר זה זמן רב, וכי תפקודו של רוטשטיין הוא שהוביל לתוצאה זו.

ארגון נשות הדסה, הבעלים של בית החולים, שלחו בעבר מכתב מכתב למנכ"לי משרדי הבריאות והאוצר, ובו גוללו כיצד רוטשטיין חיבל לטענתן במאמץ גיוס התרומות. הן דרשו כי יפוטר, אך פיטורין אלה סוכלו ע"י שר האוצר דאז, יעקב ליצמן. בנוסף, לא אחת כינה רוטשטיין את תפקידו בהדסה "כפוי טובה".

פרופסור זאב רוטשטיין, 1 בספטמבר 2019. יונתן זינדל, פלאש 90
לא אחת כינה את תפקידו בהדסה "כפוי טובה". פרופ' זאב רוטשטיין/פלאש 90, יונתן זינדל

עדויות רבות נשמעו בדבר התנהגותו האלימה מול רופאים ומול גורמים במשרדי הממשלה. עוד נמסר כי חלק מהתורמים נמנעו מלשוחח עימו, ובכך תרומות פוטנציאליות רבות סוכלו ובסופו של דבר לא הועברו לבית החולים. השימוע ייערך בימים הקרובים, אולם לא ידוע אם רוטשטיין יגיע לפגישה.

מדירקטוריון הדסה נמסר כי "דירקטוריון הדסה החליט פה אחד לזמן את פרופ' רוטשטיין לשימוע על מנת לשקול את סיום העסקתו בהדסה. מפאת כבודו של רוטשטיין וחיסיון ההליך לא נוכל לפרט מעבר לכך. לנגד עיני הדירקטוריון עומד דבר אחד בלבד והוא עתידו של בית החולים הדסה וטובתם של מאות אלפי החולים המטופלים בו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully