וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר 4 שנים: נגזרו 9 חודשי עבודות שירות על מטפל במעון בחיפה שתקף חסר ישע

עודכן לאחרונה: 5.7.2021 / 23:17

האירוע התרחש בשנת 2017, אז תקף עלי עכרייה בן 28 באפרים בן ברוך, חסר ישע בן 27 עם פיגור שכלי שהתגורר במעון בעיר. לאחר מכן, המשיך חסר הישע לסבול מהתעללויות מצד מטפלים, כך שב-2019 מת לאחר שהותקף על פי החשד בידי אחד מהם

בית משפט השלום בחיפה גזר היום (שני) תשעה חדשי עבודות שירות על עלי עכרייה בן 28, לשעבר מטפל במעון "רמת חיפה", שהורשע בתקיפתו של אפרים בן ברוך, חסר ישע בן 27 עם פיגור שכלי והפרעות התנהגות שהתגורר שם.

האירוע המדובר התרחש ב-2017. אך לאחר מכן בן ברוך ספג שורה של התעללויות נוספות מצד מטפלים שונים. חייו הטראגיים הסתיימו שנתיים אחר כך ב-2019 כשמת אחרי שעל פי החשד הותקף על ידי מטפל אחר במעון שנעצר בעקבות כך בחשד לרצח. חלפו עוד שנתיים וטרם הוגש כתב אישום בפרשה זו.

בגזר הדין של עכרייה השופט זאיד פלאח כתב כי הראשון "ביקש את רחמי בית המשפט, אך שכח שהחוסה שאושפז במצב שכלי קשה, ביקש לנהוג כלפיו כאדם, ולא לנהוג כלפיו ברחמים". "אילו הנאשם היה נוהג כאדם כלפי החוסה, ולא היה פוגע בו, ולא היה תוקף אותו פעם אחר פעם, הנאשם לא היה מוצא את עצמו נותן את הדין בפניי. בקשת הנאשם לרחמי בית המשפט היא בקשה מקוממת, כשהנאשם עצמו נהג בחוסר רחמים כלפי החוסה המנוח".

אפי (אפרים) בן ברוך המטופל שעבר התעללות. באדיבות המשפחה
ספג שורת התעללויות לאורך שנים. בן ברוך/באדיבות המשפחה

בנוגע להוראת החוק, "תקיפה סתם", כתב השופט פלאח כי "שם זה מטעה. המילה 'סתם' מורידה מערך התקיפה שבוצעה על ידי הנאשם, ואני קורא למחוקק לתקן את הכינוי של הוראת החיקוק, על ידי מחיקת המילה 'סתם', כך שהתקיפה תישאר 'תקיפה', כשהסעיף שלאחר מכן דן בתקיפה הגורמת חבלה ממשית.

"בנוסף, אני קורא למחוקק לתת את דעתו לכך שבמקרים מיוחדים, כגון המקרה שבפניי, בו מטפל תוקף חוסה במקום עבודתו, בכך שייחד הוראת חיקוק לאותם מקרים מיוחדים, ויקבע ענישה מחמירה יותר בגינה, גם אם לא נגרמה חבלה".

עו"ד דן זילברמן המייצג את משפחת בן ברוך, אמר לוואלה! כי "לדעת המשפחה היה על בית המשפט להטיל עליו מאסר בפועל, אולם אנחנו מקבלים את גזר הדין הכולל פיצוי הגבוה יחסית בסך 30 אלף שקל שיצטרך לשלם מכיוון שמלכתחילה הואשם בעבירה של תקיפה סתם והפרקליטות כלל לא ביקשה לשלוח אותו אל מאחורי סורג ובריח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully