וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הסרנו צריח, בנינו תא צוות ממוגן": צה"ל חושף נגמ"ש חדש

עודכן לאחרונה: 5.7.2021 / 21:47

הפר"ג, מבוסס על טנק מרכבה סימן 3 שאמור לצאת משימוש, תוכנן ופותח הנדסית בידי החטיבה הטכנולוגית בזרוע היבשה ללא סיוע של התעשיות הביטחוניות. "עמדו בפנינו 2 אופציות: לגרוט את הטנקים או לנצל אותם", אמר קצין בכיר והוסיף שבשלב הראשון הם יהיו עבור תומכי לחימה

בווידאו: פר"ג - הנגמ"ש המשודרג של צה"ל/צילום: דו"צ

זרוע היבשה בצה"ל חושפת היום (שני) נגמ"ש חדש, פר"ג - פלטפורמת רכב גנרית. הנגמ"ש מבוסס על טנק המרכבה סימן 3 שהיה אמור לצאת משירות ועבר שדרוג ומתיחת פנים. לדברי קצין בכיר, בשלב הראשון הכלי ישרת את תומכי הלחימה.

מטרת המהלך הטכנולוגי-הנדסי נועד לצמצם פער של אלפי נגמ"שים ישנים מסוג "ברדלס" (מ-113). קציני החטיבה הטכנולוגית בצה"ל הציגו למפקדי זרוע היבשה תכניות פיתוח הנדסיות לטנקי המרכבה סימן 3 (שנכנסו לשירות בשנות השמונים) הישנים שאמורים לצאת משימוש, והציעו להפוך אותם בשלב הראשון לנגמ"שים של חטיבות השריון בכל אוגדות החוד שאמורות בעת מלחמה עם חיזבאללה לתמרן לעומק שטח לבנון.

"עמדו בפנינו שתי אופציות", אמר קצין בכיר בחטיבה הטכנולוגית. "לגרוט אותם ולמכור אותם כברזל או לקחת טובה מעולה של טנק, עם תנאי עבירות גבוהים, מיגון רלוונטי לשדה הקרב ולהשלים חוסרים מול פערים".

במבצע צוק איתן בקיץ 2014 עלה ה"ברדלס" לכותרות בעת ההתקפה על הנגמ"ש המיושן בו נסעו לוחמי חטיבת גולני ביניהם החייל החטוף אורון שאול.

לדברי הקצין הבכיר, "בשלב הראשון מדובר בנגמ"ש עבור כוחות תומכי לחימה ברמת הפלוגה והגדוד, שיהיה מספיק עביר וממוגן להחליף את הנגמ"ש מ-113 המיושן מאוד, ויכול לנייד כוחות אחזקה, חובש, פרמדיק ואנשי תקשוב, כדי לתמוך את כל יכולות התמרון בצורה מספיק טובה ורלוונטית".

עוד אמר הקצין, "הסרנו צריח, בנינו תא צוות ממוגן, טרם הוחלט איזו מערכת הגנה אקטיבית תשולב על הנגמ"ש האם מעיל רוח או חץ דורבן. הכלי הזה חדש לגמרי ומשולבות בו מערכות ניווט, משואה "750" ואמצעים נוספים כמו כננת לחילוץ. בדגם השני יש יכולת לחלץ כלים במשקל של 62 טון ברמת הגדוד".

עוד בוואלה!

"לראות את שדה הקרב": סיור וירטואלי ברכב העתידי של צה"ל

לכתבה המלאה
תא צוות ממוגן, מערכות הגנה אקטיבית וניווט: פר"ג - הנגמ"ש החדש של צה"ל 
5.7.21. דובר צה"ל
נגמ"ש חדש-ישן/דובר צה"ל

במהלך השנה החליט מפקד זרוע היבשה על רכש הכלי המדגים לרמת הפלוגה בו בוצעו ניסויים, ולאחר מכן הוא הועבר לחטיבות השריון לבחינה והערות.

בחודשים האחרונים נעשו שיפורים בעקבות הערות והארות של כוחות מהשטח. הקצין הבכיר התגאה כי מדובר בפיתוח מקצה לקצה של החטיבה ללא סיוע של התעשיות הביטחוניות. בקרוב יכריע המטה הכללי של צה"ל כמה נגמ"שי פר"ג ירכשו עבור כלל חטיבות השריון וייוצרו בשנים הקרובות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully