וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לראות את שדה הקרב": סיור וירטואלי ברכב העתידי של צה"ל

6.8.2019 / 16:00

חברת רפאל, הנמנית עם שלוש החברות שהציגו במהלך השבוע פיתוחים במסגרת פרויקט ה"כרמל" - רכב הקרב העתידי של צה"ל - ערכה סיור וירטואלי בקוקפיט השקוף בשידור חי. הסיור מדמה שהייה בשדה קרב מתוך תא הפיקוח השקוף. צפו

צילום: רפאל

חברת רפאל ערכה היום (ראשון) שידור וירטואלי ראשון בנגמ"ש השקוף העתידי שפותח תכנית הכרמל - רכב הקרב העתידי של צה"ל - עבור המינהל למחקר, פיתוח אמצעי לחימה ותשתית טכנולוגית במשרד הביטחון (מפא"ת). הסיור ידמה את פעילות הנגמ"ש בשדה הקרב ושהייה בתוך ה'קוקפיט-השקוף'.

"כרמל", רכב הקרב העתידי של צה"ל הוא בעל יכולות לחימה מתקדמות. ראש מפא"ת לשעבר, אופיר שהם, קידם לפני כשלוש שנים את התכנית. בתחילת השבוע, בתום תהליך פיתוח וניסויים בליווי משרד הביטחון, הוצגו הפיתוחים של שלוש תעשיות ביטחוניות, בהן רפאל, בשטח האש של בסיס אליקים שבצפון.

הנסיעה הווירטואלית הראשונה  
בנגמ"ש השקוף של רפאל וכרמל. דוברות רפאל, אתר רשמי
סיור וירטואלי בשידור חי/אתר רשמי, דוברות רפאל

בתחילת הדרך שהם הציב רף לפיתוח הרכב: שני אנשי צוות בלבד בכלי סגור (מדפים סגורים) ובהתאם - ראייה מתוך התא ב-360 מעלות בלילה וביום, המבוסס על יכולות אוטונומיות ובינה מלאכותית ויכולת איתור אויב נעלם ופגיעה בו תוך שניות בודדות.

"כבר בראשית התכנית דיברנו על כלי קל, קטן, זריז, קטלני, בעל שרידות גבוהה ופשוט להפעלה", אמר ראש מחקר ופיתוח (מו"פ) במשרד הביטחון, תא"ל יניב רותם בעת הצגת הרכב. "אנחנו מדברים על שינוי תפיסה בלחימה, שובר שוויון, ומה שראיתם היום מוכיח שאנחנו בדרך. הכלים בעלי יכולת לאתר את האויב ולסגור עליו באש באמצעות רחפנים מתאבדים שיודעים גם לאסוף מודיעין על השטח, טילים, תותח 30 מ"מ ואולי בעתיד באמצעות לייזר. כל חברה הביאה עמה גישה שונה. אלביט מערכות שילבה מסכים אישיים למודעות סביבה ותפעול קל כולל קסדת טייס קרב שיאפשר תגובות מהירות בניהול הקרב. תעשייה אווירית הבליטה את הבקרה האזרחית ורפאל שילבה תצוגה נוחה פנורמה ענקית ומערכת מודדת לחץ של הלוחמים".

עוד בוואלה!

שיחת ההבהרה לפסיכיאטר והגנה על "מסעדת הבית": כך עבדה שיטת ליצמן

לכתבה המלאה
הנסיעה הווירטואלית הראשונה  
בנגמ"ש השקוף של רפאל וכרמל. דוברות רפאל, אתר רשמי
הקוקפיט השקוף/אתר רשמי, דוברות רפאל

קצין השריון הראשי, תת-אלוף גיא חסון, ששולב בפיתוח כלי הקרב החדש, אמר עם חשיפת הפיתוחים כי הכלים השונים משלבים מערכות פורצות דרך בהישג יד. "הדבר המיוחד שקרה כתוצאה מפיתוח שלוש המערכות הוא הבלטת השפה החדשה, והשיטות", טען. לדבריו, "כרגע זה לא טנק. יכול להיות שזה יהיה בעתיד דומה לטנק".

בשלב זה מדובר בתכנית ולא בפרויקט ובהתאם לכך בשלושת החודשים הקרובים יציגו החברות מסמכים ודוחות אודות הכלים השונים. לאחר מכן יתחיל במשרד הביטחון תהליך בסופו יוחלט האם לשלב בין היכולות של הכלים השונים שפותחו או לבחור בכלי אחד בו ישתמש צה"ל בעוד שבע שנים בערך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully