וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמעט אסון באוגדה 36: נגמ"ש דרס ג'יפ צבאי במהלך תרגיל בצפון

10.2.2020 / 10:27

האמר שהגיע לסייע בחילוץ נגמ"ש נדרס על ידי נגמ"ש ה"נמר", ונגרם לו נזק רב לעיני החיילים ההמומים. גורמי צבא אמרו לוואלה! NEWS כי אם הנגדים שהגיעו לשטח היו נשארים בג'יפ - הם היו נהרגים בוודאות. התקרית מצטרפת לשתי תאונות אימונים נוספות שאירעו לאחרונה באוגדה

בווידאו: "איתן" - הנגמ"ש הגלגלי הראשון בצה"ל/צילום: משרד הביטחון

(בווידיאו: משרד הביטחון מודיע על תחילת הייצור הסדרתי של נגמ"ש "איתן", החודש)

נהג נגמ"ש מסוג "נמר" דרס הלילה (שני) ג'יפ צבאי במהלך תרגיל של גדוד 51 בחטיבת גולני - כך נודע לוואלה! NEWS. התקרית החמורה שבאוגדה 36 אירעה בצפון הארץ, כשהג'יפ, האמר המשמש ככתק"ל (כיתת תיקונים קלים), הגיע לסייע בחילוץ הנגמ"ש, וחנה מעבר לציר התנועה.

החיילים והנגדים בשטח נותרו המומים מיכולת הדריסה של ה"נמר" ומכך שהנהג לא הבחין בג'יפ הצבאי. במהלך התחקיר, הנגדים שעסקו בחילוץ התעקשו כי פנס האזהרה של ג'יפ ההאמר דלק. מאחר שניתן היה לראות אותה למרחק של קילומטרים, לא ברור כיצד נהג הנגמ"ש לא הבחין בה ומנע את התאונה.

לג'יפ נגרם נזק כבד. גורמי צבאי אמרו לוואלה! NEWS כי אם הנגדים שעסקו בחילוץ היו נשארים בתוך הג'יפ בזמן הדריסה, הוא היה הורג אותם בוודאות. לפי התחקיר, נהג ה"נמר" ככל הנראה לא הבחין בכך שהוא דורס את הג'יפ והמשיך בנסיעתו.

נגמ"ש נמר גבעתי. דובר צה"ל
החיילים בשטח היו המומים מכך שהנהג לא הבחין בג'יפ הצבאי. נגמ"ש נמר/דובר צה"ל

בשנת 2004, התרחשה תאונה דומה, רק שבה נהרגו שני חיילי חטיבת גבעתי במהלך אימון גדודי ברמת הגולן. במהלך התאונה, נגמ"ש הנדסה מסוג "פומה" דרס ג'יפ האמר בעת שהלוחמים ישבו בתוכו.

התאונה מצטרפת לשתי תאונות נוספות שהתרחשו באוגדה 36 בחודשים האחרונים. הראשונה כללה התהפכות טנק של חטיבה 188. בתוך פחות מיממה, נדרס חייל מאותה החטיבה על ידי מכונית, במהלך אימון, ונפצע באורח קשה.

עוד בוואלה!

המתיחות בדרום: צה"ל תקף מטרות חמאס בדרום הרצועה בתגובה לשיגור רקטה

לכתבה המלאה

בעקבות תאונות האימונים, נמתחה ביקורת חריפה בפיקוד הצפון על תגובת המפקדים ועל האופן שבו התבצע התחקיר. הבוקר, גורמי מקצוע אמרו כי צריך לבחון בתאונת ה"נמר" את תיק התרגיל, הכשרת הנהג, את ההיערכות לקראת התרגיל ואת השימוש באמצעי הזיהוי לסימון בשטח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully