וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רצפה מלאת טחב ומקלחות לא שמישות: ההזנחה בבסיס של פיקוד המרכז

9.2.2020 / 20:13

החיילים בבסיס נבי מוסא שבבקעת הירדן מחו בפני מפקדיהם על התנאים הירודים, הכוללים קירות מתקלפים והפסקות חשמל. גורמי צבא הסבירו כי התקציב המיועד לשיפור התשתיות הועבר לנושאים אחרים במסגרת התכנית הרב-שנתית. צה"ל: "תחום התשתיות מצוי בהליך שיפור ופיתוח מתמיד"

צילום: דובר צה"ל, עריכה: שאול אדם

(בווידיאו: הרמטכ"ל אביב כוכבי מסייר בבית לחם, בשבוע שעבר)

בעשור האחרון, בסיס נבי מוסא של פיקוד המרכז בבקעת הירדן היה בסיס שחיילים לא אוהבים להגיע אליו, בלשון המעטה. הסיבה איננה בהכרח תנאי מזג האוויר הקיצוניים השוררים באזור, אלא בגלל התשתיות הישנות ותנאי האחזקה הירודים. אף שצה"ל השקיע משאבים, לטענת קצינים התקציבים שהוקצו לטובת הבסיס היו דלים בלבד, והתשתיות לא חודשו מן הקצה אל הקצה כנדרש. עוד טענו הקצינים כי רמת האחזקה נמוכה, בעיקר בגלל תחלופת הכוחות המתאמנים בשטחי האש הסמוכים לבסיס, ולכן קיים פער בין מגורי המפקדים לאלה של הכוחות המתחלפים.

בסוף השבוע האחרון, כנראה שהקור הקיצוני והגשם הבלתי-פוסק עשו את ההבדל, כשחיילים מחו בפני המפקדים על מצבם הירוד של חלק מהחרדים והתשתיות בבסיס. המפקדים מצדם פטרו את החיילים בכך שהביקורת שלהם הועברה לדרגים בכירים יותר.

ההזנחה בבסיס האימונים נבי מוסא בבקעת הירדן. -, אתר רשמי
"ברוכים הבאים לגיהנום". הקירות המתקלפים בבסיס נבי מוסא/אתר רשמי, -
ההזנחה בבסיס האימונים נבי מוסא בבקעת הירדן. -, אתר רשמי
החלונות האטומים לא מאפשרים אוורור. ההזנחה בבסיס האימונים נבי מוסא/אתר רשמי, -

לטענת החיילים, חלקים מהבסיס אינם ראויים לשימוש: הקירות בחדרי השינה מתקלפים ומלוכלכים, הדלתות לא תמיד נסגרות - במיוחד בזמן סופות חול, תשתיות החשמל ישנות מאוד וככל הנראה מהוות סיבה להפסקות חשמל, וחלקן לא פועלות כלל, ובכך משפיעות למשל על המזגנים. החלונות נאטמו, כך שאי אפשר לפתוח אותם ולאוור את החדרים, המיטות ישנות מאוד, הרצפה מלאה בטחב, והמקלחות כל כך ישנות שחלקן לא ראויות לשימוש. החיילים טענו כי תנאים אלה פוגעים גם באיכות האימונים.

תנאים דומים בבסיס אימונים של פיקוד הדרום נחשפו לאחרונה בוואלה! NEWS, והובאו לידיעת המפקדים הבכירים. מפקד פיקוד הדרום, אלוף הרצי הלוי, הגיע לפני כמה שבועות לשטח כדי לפקח מקרוב אחר העבודות ולוודא ששיפוץ המבנים והתשתיות מתקדם לפי לוחות הזמנים שהציב למהנדסים ולקבלנים.

עוד בוואלה!

הבלגה או תקיפה: מחלוקת במערכת הביטחון סביב טרור הבלונים

לכתבה המלאה
ההזנחה בבסיס האימונים נבי מוסא בבקעת הירדן. -, אתר רשמי
פער בין מגורי המפקדים לפער הכוחות המתאמנים. ההזנחה בבסיס האימונים נבי מוסא/אתר רשמי, -

גורמי צבא אמרו כי "צה"ל העביר לא מעט תקציב שהיה מיועד לשיפור התשתיות במתקני האימונים בזרוע היבשה לנושאים אחרים, נוכח סדר העדיפויות שיוצרת התכנית הרב-שנתית 'תנופה'. הבעיות המקום ידועות ומטופלות".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "במסגרת תר"ש מחנות האימונים אושר שיפוץ בהיקף נרחב למתחם אימוני הגדודים במחנה נבי מוסא ובימים אלו מתקיימות עבודות בינוי בשטח. עבודות ההקמה בבסיס נבי מוסא מבוצעות מחוץ לגדר המחנה בשטח נפרד. המתחם התחתון במחנה מאויש על ידי גדוד סדיר. במתחם זה בוצעו מספר הסדרות תשתית - בין היתר נבנתה גדר חדשה, הוסדרו תשתית הביוב ובוצעו עבודות איטומי גגות, תוספת מזגנים ותשתיות חשמל. תחום התשתיות בצה"ל מצוי בהליך שיפור ופיתוח מתמיד והמתחם החדש צפוי להימסר לידי שימוש צה"ל באוגוסט הקרוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully