וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיק 4000: הפרקליטות ביקשה דחייה נוספת; מסתמן כי המשפט יתחדש אחרי החגים

עודכן לאחרונה: 4.7.2021 / 22:11

בקשת הארכה במועד הגשת החומרים של עד התביעה אילן ישועה נובעת, לטענת הפרקליטות, גם מהיקף העבודה וגם מדרישת ביהמ"ש כי הפרקליטים יהיו אלה שיעברו על החומר. סנגורי ההגנה הסכימו לבקשה, אך מתחו ביקורת על הפרקליטות. אם תתקבל הבקשה, יחול עיכוב משמעותי בדיונים בתיק

פרקליטות מיסוי וכלכלה הגישה היום (ראשון) לבית המשפט המחוזי בירושלים בקשת ארכה נוספת להעברת חומרי המדיה הדיגיטלית של עד התביעה אילן ישועה, מנכ"ל וואלה! לשעבר. בית המשפט הורה לפרקליטות להעביר את החומרים עד ל-5 ביולי, אך בפרקליטות הסבירו כי הם לא יוכלו לסיים את המלאכה עד לתאריך זה, וביקשו ארכה עד ל-11 ביולי.

הסנגורים של הנאשמים בתיק 4000, שאול ואיריס אלוביץ, בעלי השליטה בקבוצת בזק-וואלה! ויו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו אומנם הסכימו לדחייה אך מתחו ביקורת על הפרקליטות.

אם תתקבל, משמעות הבקשה היא כי יישארו יומיים בלבד לעריכת דיונים משפטיים בתיק לפני 21 ביולי - מועד היציאה לפגרת הקיץ של בתי המשפט, הנמשכת עד חודש ספטמבר. בחודש זה יכולים להתקיים רק דיונים מועטים בשל חגי תשרי, כך שבפועל - דיוני ההוכחות יתחדשו באופן סדיר ורציף רק אחרי החגים.

דיון | תיקי האלפים 16 ביוני 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
ההגנה תזדקק ליותר מיומיים כדי לחקור אותו לאחר קבלת החומרים. אילן ישועה/פלאש 90, יונתן זינדל

במהלך החקירה הנגדית של ישועה טען פרקליטו של אלוביץ', עו"ד ז'ק חן, כי הוא מצא במקרה תכתובות של ישועה עם יצחק הרצוג, שלטענתו מוכיחות כי ישועה נענה לשורת בקשות של הרצוג. לטענת חן, התכתבויות אלה מוכיחות כי לא הייתה היענות חריגה מצד ישועה לדרישות הסיקור מצד נתניהו, כפי שטוענת התביעה. בתגובה דרשו הסנגורים כי הפרקליטות תעבור על תכתובות המסרונים והדוא"ל של ישועה עם פוליטיקאים ואנשי תקשורת, ותעביר את החומרים הרלוונטים להגנה. בית המשפט נענה לבקשה זו.

בתחילה הפרקליטות הייתה אמורה להעביר את החומרים עד סוף החודש שעבר, והדיונים היו אמורים להתחדש מחר - ב-5 ביולי. משביקשה הפרקליטות דחייה בהגשת החומרים בשל היקפם העצום, בית המשפט נענה לבקשה והדיונים היו אמורים להתחדש בשבוע הבא. עתה ביקשה הפרקליטות ארכה נוספת, עד לתאריך 11 ביולי.

עוד בוואלה!

בשל בקשת הפרקליטות: הדיונים במשפט נתניהו נדחו בשבוע נוסף

לכתבה המלאה
איריס ושאול אלוביץ' במשפט תיקי האלפים, בימ"ש מחוזי ירושלים, 15 ביוני 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
סנגוריהם הסכימו לבקשת הארכה, אך מתחו ביקורת על הפרקליטות. בני הזוג אלוביץ'/פלאש 90, יונתן זינדל

"המאשימה מודעת לכך שהארכה המבוקשת על ידה תביא לביטולם של מספר דיונים נוספים, ואינה מקילה בכך ראש", נכתב בהודעת הפרקליטות. "עם זאת, כפי שציין בית המשפט הנכבד עצמו בהחלטה שנתן, ההחלטה הנוגעת לאופן ביצוע החיפוש - הן ביחס למעבר פרטני על מאות אלפי תכתובות והן ביחס לקביעה כי הגורמים שיעברו על החומרים יהיו הפרקליטים המטפלים דווקא - היא חריגה", צוין.

הסנגורים של בני הזוג אלוביץ' טענו כי הם יזדקקו ליותר משני ימי דיונים לטובת השלמת החקירה הנגדית של ישועה עקב היקף החומרים שלטענתם משפיעים באופן מהותי על התיק. "הגם שההגנה לא קיבלה את מכלול חומר החקירה, כבר מחומר החקירה שהועבר אליה ניתן לומר בבירור כי הוא כולל התכתבויות הנוגעות ישירות לסוגיות מרכזיות בעדותו של עד התביעה ישועה, ויורדות לשורשיה כמו גם לשורשי תזת המאשימה בתיק", נכתב מטעמם של הזוג אלוביץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully