וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחשש לקריסתו: שרידי הבניין במיאמי ייהרסו בפיצוץ מבוקר

הרשויות הפסיקו את פעולות החילוץ עד לפיצוץ המבוקר של החלק במבנה שנותר על תלו אחרי האסון לפני שבוע וחצי, מחשש לנזקי הסופה הטרופית אלזה, שצפויה להכות במערב פלורידה מחר או בשלישי. מספר ההרוגים עלה ל-24, 121 נעדרים. "מקווים שנוכל לבצע זאת לפני הגעת הסופה"

בווידאו: הבניין במיאמי יהרס בפיצוץ מבוקר מחשש לקריסה במהלך הסופה/צילום: רויטרס

הרשויות באזור מיאמי נערכות היום (ראשון) להרוס בפיצוץ מבוקר את שרידי הבניין שקרס לפני שבוע וחצי, לקראת הגעתה של הסופה אלזה לחופי פלורידה. בעקבות ההכנות, הושעו מאמצי החיפושים אחרי ניצולים.

24 גופות חולצו מהריסות מגדל צ'מפלין הדרומי בסרפסייד, עיירה שלחופי האוקיינוס, מאז התמוטטותו הפתאומית ב-24 ביוני. 121 איש עוד נעדרים. בין הדיירים במבנה בן 12 הקומות היו יהודים ואזרחים דרום אמריקנים רבים. איש לא חולץ בחיים מערימות הבטון והמתכת מאז השעות הראשונות שלאחר האסון.

"אין לנו זמן מדויק", אמרה אתמול ראש מחוז מיאמי-דייד, דניאלה לווין קאבה, בתדרוך לכתבים. "אנחנו עדיין מקווים שנוכל לבצע את ההריסה לפני הגעת הסופה". נכון ליום ראשון בבוקר, הסופה הטרופית אלזה התקדמה לחופי ג'מייקה, עם רוחות במהירות של מאה קמ"ש. אחרי שתחלוף מחר על פני קובה, הסופה צפויה לפגוע במערב פלורידה בהמשך היום או בשלישי.

תמונת לוויין מאתר קריסת הבניין בעיירה סרפסייד, אזור מיאמי, פלורידה, 3 ביולי 2021. רויטרס
תמונת לויין מאתר ההרס בסרפסייד, אתמול/רויטרס

במקום הזיקוקים והנפת הדגלים המסורתית לרגל יום העצמות של ארצות הברית, החל היום, קהילות החוף באזור האסון יקיימו אירועים מצומצים יותר. במיאמי ביץ' בוטלו חגיגות יום העצמאות.

החוקרים טrם קבעו מה גרם למבנה בן 40 השנים לקרוס במהירות. דוח מ-2018 גילה בעיות מבניות, שבהן מתמקדת כעת חקירתו של חבר מושבעים גדול. בינתיים, דיירים ממבנה אחר באזור, בצפון מיאמי ביץ', התבקשו ביום שישי להתפנות באופן מידי אחרי שמהנדסים גילו בעיות חמורות בבטון ובחשמל.

ראש העיר, ארתור סוריף אמר כי הצעד היה דחוף בשל הגעתה של הסופה. הוא הוסיף כי בעלי הבניין טרם החלו בהליך אשרור הבטיחות שלו, המחויב בחוק לאחר 40 שנה מרגע הקמת המבנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully