וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות ליוו למנוחות את מח"ט הנח"ל שרון אסמן: "לבך נדם, ולב העם החסיר פעימה"

עודכן לאחרונה: 4.7.2021 / 17:35

אלוף-משנה אסמן, שמת 3 ימים בלבד לאחר שנכנס לתפקידו, נטמן בבית העלמין הצבאי בקריית שאול. אסמן, בן 42 במותו, הותיר אחריו אישה ושתי בנות. מאות מחיילי החטיבה משתתפים בטקס. הרמטכ"ל כוכבי לקח חלק בכיסוי קברו הפתוח. אלמנתו: "תודה על השנים היפות, אנחנו לא נפרדים"

בווידאו: הלוויתו של מח"ט הנח"ל שרון אסמן/צילום סטילס: ראובן קסטרו, צילום ווידאו: יותם רונן

אלוף-משנה שרון אסמן, מח"ט הנח"ל שהתמוטט ומת במהלך אימון גופני, הובא היום (ראשון) למנוחות בבית העלמין הצבאי בקריית שאול. אסמן, בן 42 במותו, הלך לעולמו שלושה ימים בלבד לאחר שקיבל לידיו את הפיקוד על חטיבת הנח"ל. הוא הותיר אחריו אישה ושתי בנות.

מאות מחיילי החטיבה, קצינים, ומפקדים בכירים השתתפו בטקס ההלווייה, לצד קרובי משפחתו של אסמן. הרמטכ"ל אביב כוכבי לקח חלק בכיסוי קברו הפתוח של אסמן בעפר.

כוכבי היה ראשון נושאי ההספדים בהלווייה. הוא אמר כי בשל יכולותיו ואיכויותיו של אסמן "החלטנו שנכון למנות אותו לאחד התפקידים החשובים בצה"ל, מפקד בחטיבה סדירה". כוכבי המשיך ואמר כי התפקיד "היווה עבורו סגירת מעגל אישית ומקצועית. תגובת אזרחי ישראל למותך מלמדת איזה כבוד והערכה הם רוכשים לחייל הקרבי, למפקד לוחם ולמפקד חטיבה בצה"ל. ליבך הפסיק לפעום, ולב העם החסיר פעימה. ופתאום שנחשפה דמותך היא הפכה קרובה לליבם".

הלוויתו של אל"מ שרון אסמן מח"ט הנח"ל , בית העלמין קריית שאול, 4 ביולי 2021. ראובן קסטרו
הלווייתו של אסמן, היום/ראובן קסטרו
האחות רחלי בהלוויתו של אל"מ שרון אסמן מח"ט הנח"ל , בית העלמין קריית שאול, 4 ביולי 2021. ראובן קסטרו
רחלי, אחותו של אסמן, ברקע חיילי הנח"ל. היום/ראובן קסטרו
הרמטכ"ל אביב כוכבי בהלוויתו של אל"מ שרון אסמן מח"ט הנח"ל , בית העלמין קריית שאול, 4 ביולי 2021. ראובן קסטרו
הלווייתו של אסמן, היום/ראובן קסטרו

אלמנתו, שרון, ספדה לו: "אהוב שלי, תודה על שנים נפלאות של אהבה, תמיכה וחברות. תודה על שבחרת בי להיות זוגתך בשנים יפות ומורכבות. נתת לי זכות ענקית. תודה על שתי בנות מהממות, אמה ואלכס, לא יכולתי לבקש יותר. תודה על השיחות החכמות, התבונה וקור הרוח. בשקט, במשפטים קצרים ובצניעות אמרת תמיד את הדברים הנכונים ופתחת לי זווית ראייה חדשה".

שרון המשיכה: "כשהתחתנו החלטתי לשמור את שם המשפחה שלי. היה לי ברור ששרון אסמן יש רק אחד וזה אתה. ואני אהיה לצידך תמיד, כמו שאתה היית לצידי, וואו כמה שהיית. אמרת לי 'תמיד תעשי מה שטוב לך', נתת לי דרור ואיפשרת לי תמיד להתפתח ולפתח גם את הקריירה. עשית הכל כדי לאפשר לי כל מה שרציתי. ואני עשיתי הכל כדי לאפשר לך. כי הגיע לך שרון, כי הגיע לצה"ל ולמדינת ישראל אותך. אני לא נפרדת, אנחנו ביחד תמיד, שרון ושרון, השרונים, אוהבת אותך הכי בעולם ואיתך תמיד".

הלוויתו של אל"מ שרון אסמן מח"ט הנח"ל , בית העלמין קריית שאול, 4 ביולי 2021. ראובן קסטרו
הוריו של אסמן ורעייתו שרון בהלווייה, היום/ראובן קסטרו
הלוויתו של אל"מ שרון אסמן מח"ט הנח"ל , בית העלמין קריית שאול, 4 ביולי 2021. ראובן קסטרו
כוכבי במהלך כיסוי קברו של אסמן, היום/ראובן קסטרו

האב, פסח אסמן, אמר מעל קבר בנו: "אני מבקש מאזרחי מדינת ישראל שנהיה מאוחדים לא רק במלחמות. "תודה שרון מכל ליבי על אהבה אינסופית. "תמיד אמרת ששרון רעייתך והבנות הן המלאכיות שלך. עכשיו אתה המלאך השומר שלהן".

אל"מ ישראל שומר, מח"ט החטיבה שאותו החליף אסמן בתפקידו שלושה ימים לפני שהלך לעולמו, אמר בהספדו כי "החטיבה איבדה את מפקדה, שהיה ברור שעתידו עוד לפניו". שומר המשיך: "שעון חייך נעצר, דרך חייך סימלה לכולנו ערכיות, מקצועיות ואהבת אדם. כל אדם".

הרמטכ"ל אביב כוכבי והאבא זאב בהלוויתו של אל"מ שרון אסמן מח"ט הנח"ל , בית העלמין קריית שאול, 4 ביולי 2021. ראובן קסטרו
כוכבי מחבק את אביו של אסמן, היום/ראובן קסטרו
הרמטכ"ל אביב כוכבי בהלוויתו של אל"מ שרון אסמן מח"ט הנח"ל , בית העלמין קריית שאול, 4 ביולי 2021. אמיר בוחבוט, מערכת וואלה!
הלווייתו של אסמן, היום/מערכת וואלה!, אמיר בוחבוט

אסמן יצא בבוקר חמישי לריצה בבסיס יחד עם רופא החטיבה ומפקדים נוספים. לאחר שסיימו את הריצה נכנסו למנוחה בחדר הכושר בבסיס בית ליד נתניה, לקראת אימון הרמת משקולות. בזמן המנוחה הוא התמוטט, ומפקדים ששהו לידו ניסו לבצע בו החייאה. בהמשך הוזעקו צוותים רפואיים, בראשות רופא חטיבת הנח"ל, שביצעו בו פעולות החייאה ממושכות אולם לבסוף נאלצו לקבוע את מותו.

אל"מ שרון אסמן. דובר צה"ל
אל"מ אסמן/דובר צה"ל

בטקס כניסתו לתפקיד, אסמן הצהיר על כוונותיו בפיקוד החטיבה ואמר: "אני מקבל לידי מתוך שליחות ומחויבות אדירה את הפיקוד על חטיבת הנח"ל - כור מחצבתי ודרך חיי: חטיבה בה לחמתי ולצערי בה איבדתי חברים, מפקדים ופקודים. חטיבת הנח"ל, אנו מוכנים ונכונים לכל משימה - נתייצב ראשונים בחזית למול כל אתגר, תוך מחויבות לעמידה במשימה וניצחון. נציב רף עליון ונקפיד לדחוף אותו מעלה ולהיות רלוונטים. זאת, תוך פעולה לאור ערכי הדבקות במשימה לאור המטרה, יוזמה, אחריות ורעות".

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully