וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוחד ברכש חיסונים: העליון בברזיל אישר לחקור את בולסונארו

התובע הכללי חוקר אם הנשיא לא עשה דבר כשהזוהר לפני כמה חודשים על שוחד שקיבלו בכירים תמורת רכש במחיר מופקע של חיסונים הודיים. עשרות אלפים יצאו לרחובות בדרישה להתפטרותו, אחרי חצי מיליון מתים מקורונה. בולסונארו מזהיר כי לא יקבל הפסד בבחירות אם יהיו "זיופים"

הפגנה נגד נשיא ברזיל, ז'איר בולסונארו בסאו פאולו, 3 ביולי 2021. רויטרס
הקונגרס חוקר את התנהלות הממשלה. הפגנה נגד בולסונארו בסאו פאולו, אתמול/רויטרס

בית המשפט העליון בברזיל אישר את בקשת התובע הכללי לפתוח בחקירת מעורבתו של הנשיא ז'איר בולסונארו בפרשת שחיתות הקשורה לרכש חיסוני קורונה. אתמול (שבת) הפגינו עשרות אלפי אנשים ברחובות המדינה נגד הנשיא הימני קיצוני והטיפול של ממשלתו במגיפה, שגבתה את חייהם של יותר מחצי מיליון איש - מניין הנמוך רק מזה שנרשם בארצות הברית.

נשיא ברזיל ספג ביקורת חריפה על סירובו להטיל סגרים ואמצעי ריחוק חברתיים ועל הטלת הספק ביעילות החיסונים. מכון בריאות הציבור "פיוקרוז" הזהיר כי המצב "במדינה "קריטי", אחרי שרק 11% מהמבוגרים השלימו את החיסון. בחודש שעבר, מסעדות, ברים וחנויות נפתחו מחדש בערים רבות, ואנשים רבים ברחובות לא עוטים מסיכות או שומרים על מרחק.

"זאת לא הכחשה, אלא שחיתות", נכתב על שלט שאחזה מרילדה ברוסו, מפגינה בת 71 מריו דה ז'ניירו
החקירה נגד בולסונארו נפתחה אחרי שחושף שחיתויות במשרד הבריאות אמר כי הוא לא נקף אצבע כששמע לפני שלושה חודשים שבכירים במשרד הסכימו לקבל שוחד על מנת לרכוש חיסוני קורונה מתוצרת הודית במחיר מופקע.

הפגנה נגד נשיא ברזיל ז'איר בולסונארו בריו דה ז'נרו, 3 ביולי 2021. רויטרס
היריב המרכזי של בולסונארו בשנה הבאה. שלטי תמיכה בלולה בהפגנה בריו, אתמול/רויטרס

בולסונארו מכחיש את הטענות נגדו ומאשים את האופוזיציה בבדיית האשמות נגדו על מנת לפתוח בהליכי הדחה נגדו בקונגרס. ביום חמישי האחרון, לפני האישור שקיבלה התביעה הכללית, אמר בולסונארו שהוא יקבל הפסד בבחירות בשנה הבאה - אך רק אם לא יהיו "זיופים", בדומה לשקרים שהשמיע נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ.

בולסונארו טוען שמערכות ההצבעה האלקטרוניות יאפשרו לשחק עם הקולות של הבוחרים, והוא רוצה לקיים את ההצבעה בפתקים.

"העם לא יקבל זאת", אמר בולסונארו, קצין צבא לשעבר שלא מסתיר את אהדתו למשטר הצבאי הימני שהנהיג את ברזיל במשך עשרות שנים במאה שעברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully