וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברזיל: יותר מחצי מיליון מתים מקורונה, אלפים הפגינו נגד הממשלה ברחבי המדינה

רבים הפגינו נגד הנשיא בולסונארו ותפקודו בהתמודדות עם הנגיף. מומחים מזהירים כי המצב עלול עוד להחמיר בשל העיכוב בחיסון האזרחים וחוסר הרצון של הממשלה לגבות צעדים של ריחוק חברתי, כמו גם הגעתם של ווריאנטים נוספים לחצי הכדור הדרומי. "אנחנו במצב עצוב"

הפגנות בריו דה ז'נרו נגד נשיא ברזיל ז'איר בולסונארו, לאחר שהמדינה מגיעה לחצי מיליון מתים מקורונה. 19 ביוני 2021. רויטרס
"היום אנחנו במצב עצוב". הפגנה בריו דה ז'נרו, אתמול/רויטרס

אלפי אזרחים בברזיל הפגינו אתמול (שבת) ברחבי המדינה נגד הנשיא ז'איר בולסונארו ותפקודו בהתמודדות עם מגיפת הקורונה, שעות לאחר שכמות המתים מהנגיף במדינה חצה את חצי המיליון, מספר הנמוך רק מזה שבארצות הברית. המפגינים הניפו דגלים וכרזות שעליהם נכתב "תצא בולסונארו, ממשל של רעב ואבטלה", ו-"500 אלף מתים, זו אשמתו".

מומחים מזהירים כי המצב במדינה עלול עוד להחמיר, זאת בשל העיכוב בחיסונים נגד הקורונה, כמו גם הטיפול של הממשל, שמסרב לגבות את הצעדים הנדרשים, בהם שמירה על ריחוק חברתי ועטיית מסיכות. מנתוני משרד הבריאות עולה כי רק 11 אחוזים מהברזילאים מחוסנים לחלוטין, בעוד 29 אחוזים קיבלו את המנה הראשונה.

הפגנות בריו דה ז'נרו נגד נשיא ברזיל ז'איר בולסונארו, לאחר שהמדינה מגיעה לחצי מיליון מתים מקורונה. 19 ביוני 2021. רויטרס
הפגנה בריו דה ז'נרו, אתמול/רויטרס

חוקרים מזהירים כי החורף הקרוב צפוי להביא עמו לחצי הכדור הדרומי וריאנטים חדשים של הנגיף, שעלולים להביא למקרי מוות רבים נוספים, גם במידה וקצב החיסונים יעלה. 500,800 מקרי מוות נרשמו בברזיל מפרוץ המגיפה, ויותר מ-17.8 מיליון בני אדם נדבקו בנגיף. במהלך השבוע האחרון נרשמו בברזיל כאלפיים מקרי מוות ביום כתוצאה מהנגיף.

"אני חושב שאנחנו הולכים להגיע ל-700 או 800 אלף מקרי מוות לפני שנראה את ההשפעות של החיסונים", אמר גונזאלו וסינה, בכיר לשעבר באחת מחברות הבריאות הברזילאיות. "אנחנו חווים את ההגעה של הווריאנטים החדשים והווריאנט ההודי ישלח אותנו לסחרור". וסינה מתח ביקורת חריפה על בולסונארו בשל טיפולו במגיפה, כולל היעדר תגובה לאומית מתואמת, והספקנות שלו כלפי חיסונים, סגרים ועטיית מסיכות.

הפגנות בסאו פאולו נגד נשיא ברזיל ז'איר בולסונארו, לאחר שהמדינה מגיעה לחצי מיליון מתים מקורונה. 19 ביוני 2021. רויטרס
מספר הקורבנות צפוי להמשיך לעלות. ההפגנה בסאו פאולו, אתמול/רויטרס
הפגנות בסאו פאולו נגד נשיא ברזיל ז'איר בולסונארו, לאחר שהמדינה מגיעה לחצי מיליון מתים מקורונה. 19 ביוני 2021. רויטרס
ההפגנה בסאו פאולו, אתמול/רויטרס

"אנחנו מפגינים נגד ממשלת בולסונארו הג'נוסידלית, שלא קנתה חיסונים ולא עשתה דבר כדי לטפל באנשיה בשנה האחרונה", אמר אלין רבלו בת ה-36, שהפגינה בקניון בעיר הבירה ברזיליה. לפי כלי התקשורת במדינה, ההפגנות נגד הממשלה נערכו בכל 26 המדינות בברזיל.

"ברזיל חווה נסיגה גדולה", אמרה איזבלה גולג'ור, סטודנטית בת שהצטרפה להפגנה בריו דה ז'נרו. "המדינה הייתה פעם מדינת מופת לחיסונים בעולם. יש לנו מוסדות מוכרים, אבל היום אנחנו במצב עצוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully