וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפגנות ענק בברזיל נגד הטיפול של הממשלה בקורונה: "בולסו-וירוס"

עשרות אלפים יצאו לרחובות הבירה ברזיליה, ריו וערים נוספות והאשימו את הנשיא ברצח עם. עד כה גבה הנגיף את חייהם של יותר מ-460 אלף אזרחי המדינה, עם יותר מ-16 מיליון נדבקים. "בולסונארו רוצח, פסיכופת. אין לו רגשות, הוא לא מרגיש כמונו"

הפגנות בברזיל נגד הנשיא בולסונארו 
29.05.21. רויטרס
"דרך הטיפול שלו במגיפה הייתה כאוטית". מפגינים בריו דה ז'נרו, אתמול/רויטרס

עשרות אלפי אזרחים בברזיל הפגינו אתמול (שבת) ברחבי המדינה, במחאה על תפקוד הנשיא ז'איר בולסונארו בהתמודדות עם מגיפת הקורונה. המפגינים כינו את הנשיא בשמות גנאי דוגמת "בולסו-וירוס", אמרו כי "דרך הטיפול שלו במגיפה הייתה כאוטית" והאשימו אותו ב"רצח עם על שם בולסונארו".

ברזיל היא השנייה בעולם אחרי ארצות הברית בכמות המתים מקורונה: מתחילת פרוץ המגיפה מתו בה 461,142 בני אדם, ויותר מ-16 מיליון נדבקו בנגיף.

עם פרוץ המגיפה, השווה בולסונארו את הקורונה ל"שפעת קלה". על אף שהמחלה החלה להתפשט בברזיל בקצב מהיר וכמות המתים מקורונה גדלה באופן משמעותי, הנשיא הביע עמדה נחרצת נגד בידוד ביתי ועטיית מסיכות. במשך זמן רב דחה בולסונארו הצעות לחסן את האוכלוסיה והתעקש לקדם תרופות נגד קורונה, שהתבררו כלא יעילות נגד הנגיף.

אחת הטענות העיקריות של המפגינים הייתה על מספר האנשים הרב שניתן היה להציל אילו הממשלה בראשות בולסונארו הייתה פועלת אחרת בניהול המגיפה. הטענות נוגעות לא רק להיעדר המגבלות ודחיית החיסונים, אלא גם לחוסר ניכר במכונות הנשמה. חוסר זה, שנגרם מתכנון לקוי של מלאי הציוד הרפואי במדינה, גרם לבדו למותם של אלפים.

הטענות נגד מדיניותו של נשיא ברזיל לא נעצרו בסוגיית הקורונה והשלכותיה. מפגינים רבים האשימו אותו בעידוד אלימות וגזענות, ותקפו אותו על כך שהתיר את המשך כריתת יערות האמזונס.

הפגנות בברזיל נגד הנשיא בולסונארו 29.05.21. רויטרס
"בולסונארו מעודד לגזענות ואלימות". מפגינים בריו דה ז'נרו, אתמול/רויטרס

עיקר ההפגנות התקיימו בריו דה ז'נרו, שם השתתפו כעשרת אלפים איש. אך התרחבו גם לערים נוספות כמו סלבדור ובלו הוריזונטה. "עלינו לעצור את הממשלה הזו. מספיק זה מספיק", אמר עומאר סילוורה, איש עסקים שנמנה על קהל המפגינים בריו דה ז'נרו. סילוורה כינה את בולסונארו "רוצח, פסיכופת. אין לו רגשות. הוא לא מרגיש כמונו. הוא לא יכול לתפוס את גודל האסון שהוא גורם".

בברזיליה נערכה ההפגנה הגדולה ביותר מאז תחילת המגיפה, והמשתתפים צעדו לעבר הקונגרס, שם מתנהלת חקירה פרלמנטרית של התנהלות הנשיא הימני קיצוני במגיפה. בשבועיים האחרונים, תומכיו של הנשיא יצאו לרחובות לבקשתו, בעוד ששיעור התמיכה בו צנח לשפל של 24% בלבד לפי סקר של Datafolha.

על פי הסקר, 49% תומכים בהדחת בולסונארו בידי הקונגרס לעומת 46% שתמכו בהישארותו בתפקיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully