וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברזיל: השר להגנת הסביבה התפטר בשל מכירת עצים מהאמזונס

ריקרדו סאלס חשוד ששיבש חקירה אחרת שעסקה בכריתת העיר ובמתן אישור ליצוא אותם עצים. הוא ניהל מו"מ עם ארה"ב על מימון שימור האמזונס, אך רצה שהממשלה תנצל את הקורונה כדי לבטל תקנות. מחליפו - חבר דירקטוריון לשעבר בלובי חקלאי. "ימשיך במדיניות ההרס של בולסונארו"

השר להגנת הסביבה של ברזיל, ריקרדו סאלס, 22 ביוני 2021. רויטרס
טען שניסה לאזן בין הסביבה לצרכים כלכליים. השר המתפטר סאלס/רויטרס

השר להגנת הסביבה של ברזיל, ריקרדו סאלס, התפטר הלילה (חמישי) מתפקידו אחרי שנפתחה נגדו חקירה בחשד ששיבש חקירה משטרתית של כריתת עצים לא חוקית באמזונס. שופט בבית המשפט העליון אישר החודש לפתוח בחקירה של השר לאחר פשיטות של המשטרה הפדרלית שהתמקדה בשר ולבכירים אחרים בחשד שהותירו יצוא של עצים שנכרתו בניגוד לחוק.

"אני מבין שלאורך השנה הקרובה, בזירה הבינלאומית וגם על סדר היום הלאומי, ברזיל צריכה אחדות אינטרסים חזקה", אמר סאלס לעיתונאים בברזיליה. "כדי שניתן יהיה לעשות זאת בצורה החלקה ביותר שניתן, הגשתי את התפטרותי".

השר היוצא עמד בראש המשא ומתן של ברזיל עם ארצות הברית על מימון ההגנה על יער הגשם באמזונס. הרס היער הואץ מאז כניסתו של הנשיא הימני קיצוני ז'איר בולסונארו לתפקיד ב-2019. עם זאת, השיחות הללו תקועות. לפי שני גורמים המעורים בנושא, הפגישה האחרונה בין הצדדים נערכה לפני יותר מחודש. הם אמרו כי לא ברור אם העיכוב קשור לסאלס.

סאלס ספג ביקורת קשה מצד פעילים למען הגנת הסביבה, אחרי שהוקלט אומר בישיבת ממשלה כי על ברזיל לבטל תקנות סביבתיות בזמן שהציבור מוסח ממגיפת הקורונה. יותר מחצי מיליון איש מתו מהווירוס במדינה, בהתפרצות הקשה ביותר בעולם אחרי ארצות הברית. ביממה האחרונה נרשם שיא במספר המאובחנים היומי.

על פי רשומון הממשלה, בולסונארו מינה במקומו את חואקים אלוורו פריירה לייטה, חבר דירקטוריון לשעבר ב"חברה הכפרית הברזילאית" - לובי הפועל במשך מאות שנים למען אינטרסים חקלאיים. הוא שימש מזכיר המשרד לענייני האמזונס ושירותי איכות הסביבה.

"כל מי שלא ישב בכיסא השר יישמע להוראותיו של בולסונארו וימשיך ליישם את מדיניות ההרס הסביבתי, בדיוק כפי שסאלס עשה", מסר בהצהרה מרסיו אסטריני, העומד בראש הארגון "מצפה האקלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully