וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל יקים ועדת חקירה רפואית בעקבות מותו של אל"מ שרון אסמן

עודכן לאחרונה: 3.7.2021 / 22:18

בראש הוועדה יעמוד קצין רפואה בכיר והיא תחקור את ההיבטים הרפואיים הנוגעים לנסיבות מותו של הקצין, שהתמוטט במהלך אימון גופני. בנוסף, הוועדה תבחן נושאים רפואיים שונים, בהם השימוש במכשירי החייאה ובטיפול רפואי מונע. אסמן יובא למנוחות מחר בשעה 16:00

צה"ל יקים ועדת חקירה רפואית בעקבות מותו של אל"מ שרון אסמן שהתמוטט ומת במהלך אימון גופני - כך הודיע הערב (שבת) שובר צה"ל. בראש הוועדה יעמוד קצין רפואה בכיר המומחה בתחום הרלוונטי והיא תחקור את ההיבטים הרפואיים הנוגעים לנסיבות מותו של מח"ט הנח"ל. אסמן יובא למנוחות מחר בשעה 16:00.

בהודעת דובר צה"ל נכתב כי הוועדה "תבחן נושאים רפואיים רחבים באשר לאירוע זה ובתוכם השימוש במכשירי החייאה ובטיפול הרפואי המונע".

המקרה העלה תהיות אודות העובדה שאין חובה להציב דיפיברילטור בחדרי כושר בצה"ל, והאם בצבא מספיק מתייחסים לתלונות על בעיות רפואיות ולא חושדים שמדובר ב"שקרים" של חיילים.

אסמן הוגדר כקצין בעל כושר מעל הממוצע, שיצא לריצה עם מפקדת החטיבה כשהוא מלווה בקצינת אימון גופני מקצועית. זמן קצר לאחר שנכנס לחדר הכושר, לפני שלב התרגילים, איבד את ההכרה והתמוטט. רופא החטיבה הוזעק אל חדר הכושר, ביצע בו פעולות החייאה אך נאלצו לקבוע את מותו. מיד לאחר מכן, משרתי קבע תהו אם מכשיר דפיברילטור, המחזיר קצב לב לפעולה סדירה, היה מציל את חייו.

אל"מ שרון אסמן. דובר צה"ל
אל"מ שרון אסמן/דובר צה"ל

המרכז הארצי להשתלות מסר אתמול כי אסמן היה חתום על כרטיס אדי ומשפחתו הסכימה לתרומת איבריו. קרניות עיניו של המפקד שהתמוטט במהלך אימון כושר קרבי יושתלו בעיניהם של חולים הממתינים בתור להשתלת קרניות.

בווידאו: שרון אסמן לאחר צוק איתן: שום דבר לא יעצור אותנו מלהגיע לכל משימה/צילום: דו"צ

גורמים באוגדה 162 סיפרו כי האימון אותו הוביל היה שגרתי, ריצה בתוך הבסיס של כל מפקדת חטיבת הנח"ל. הם תיארו לאחר האירוע כי לאחר מכן הם נכנסו לחדר הכושר עם הילה, קצינת האימון הגופני ואז הוא התמוטט. לדבריהם הקצינה הפגינה קור רוח ומקצועיות, ומהר מאוד הזעיקה את הרופא החטיבתי ואמבולנס של מד"א, שביצעו בו תוך דקות פעולות החייאה. עם זאת, הם נאלצו לקבוע את מותו.

  • עוד באותו נושא:
  • צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully