וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צוערת בת 21 התמוטטה במהלך קורס קצינים - ומתה

נקבע מותה של שילי ווסטלנד, חיילת מקיבוץ ניר עוז, שהייתה במהלך קורס קצינים בבה"ד 1. ווסטלנד התמוטטה ביום שלישי האחרון באופן פתאומי כתוצאה מאירוע רפואי, פונתה לבית החולים סורוקה כשהיא במצב אנוש עד שחלה הידרדרות במצבה ומתה. "הלב פשוט נקרע"

נקבע מותה של שילי ווסטלנד, חיילת בת 21 מקיבוץ ניר עוז - כך פורסם היום (שישי) על ידי משפחתה. ווסטלנד, שהייתה צוערת בקורס קצינים בבה"ד 1, התמוטטה ביום שלישי האחרון באופן פתאומי כתוצאה מאירוע רפואי שחוותה במהלך הקורס.

עם תחילת האירוע ווסטלנד הובהלה לבית החולים סורוקה בבאר שבע, שם טופלה בימים האחרונים ומצבה הוגדר אנוש. דובר צה"ל מסר כי מדובר באירוע רפואי אישי ולא בפציעה שהתרחשה. "מטעמי צנעת הפרט וחיסיון רפואי לא ניתן לפרט על פרטי הנסיבות הרפואיות", נמסר.

הלווייתה של שילי ווסטלנד תיערך בקיבוץ ניר עוז ביום ראשון הקרוב בשעה 18:00.

סג"ם שילי ווסטלנד, צוערת שהתמוטטה ומתה במהלך קורס קצינים. 02 ביולי 2021. ., צילום מסך
התמוטטה באופן פתאומי - ומתה. שילי ווסטלנד/צילום מסך, .

לדברי צוערים ששהו איתה בבה"ד 1, ווסטלנד התלוננה בעבר כי היא לא חשה בטוב, קיבלה "גימלים" במרפאה ושוחררה לביתה. ביום שבו חזרה מחופשת המחלה - היא התמוטטה ופונתה כשהיא מחוסרת הכרה לבית החולים. הצוערים מתחו ביקורת על היחס הרפואי שקיבלה, אך בצה"ל דחו כל טענה והבהירו כי ביום שחזרה מהחופשה לא פנתה לקבלת טיפול רפואי ולא התלוננה על כאבים. נסיבות מותה נחקרות.

מטעם התנועה הקיבוצית נמסר כי היא "אבלה על מותה הפתאומי והטראגי של אחת מחברותיה, שילי ווסטלנד בת ה-21 מקיבוץ ניר עוז". אחד מתחביביה של ווסטלנד היה לרכוב על סוסים, והיא עשתה זאת בחוות ראם, בה רכבה מגיל 12. "ילדה יפהפיה, חכמה, חדה, רגישה ומוכשרת. פרח. אסון. פשוט בלתי נתפס, אמרה רננה גומא יעקב, דוברת קיבוץ ניר עוז.

אתמול הלך לעולמו אלוף-משנה שרון אסמן, שנכנס לתפקידו כמפקד החטיבה רק לפני 3 ימים. אסמן התמוטט במהלך אימון בבסיס במרכז הארץ. מפקדים ששהו לצדו הזעיקו צוותי רפואה, אולם בתום פעולות החייאה ממושכות נאלצו לקבוע את מותו. מהערכה ראשונית עולה כי לקה בלבו. ראש הממשלה בנט ספד לו ואמר כי "על שרון חלה האמרה 'ממני תראו וכן תעשו'. הוא היה חייל למופת. הרמטכ"ל אביב כוכבי כינה אותו "קצין וג'נטלמן. צה"ל חייב קצינים כמו שרון".

אסמן בן ה-42 נכנס השבוע לתפקידו כמפקד חטיבת הנח"ל במקומו של אל"ם ישראל שומר. בעקבות האירוע הטראגי הוחזר שומר לתפקיד המח"ט. בטקס החילופים נשא אסמן דברים ואמר: "בגבורה, ביוזמה ובענווה ננצח כל אויב. זו הדרך לאורה נמשיך לצעוד במסע להגנת המדינה. רוח חטיבת הנח"ל עוצבה על ערכי צה"ל ומורשת הנופלים, לוחמי ומפקדי החטיבה ותהווה מצפן עבור החטיבה ליישם הלכה למעשה את שליחותנו ומשימתינו - להוות צבא הגנה לישראל".

הלווייתה של שילי ווסטלנד תיערך בקיבוץ ניר עוז ביום ראשון הקרוב בשעה 18:00.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully