וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"קשה לבצע החייאה למפקד שלך": מותו של מח"ט הנח"ל הותיר את החטיבה בהלם

1.7.2021 / 23:10

התמוטטותו של אלוף-משנה שרון אסמן, שלושה ימים לאחר שנכנס לתפקידו החדש, הותירה אווירה קשה בקרב חבריו לחטיבה. מכריו מתארים אותו כאדם מיוחד וצנוע, שאהב את המקצוע הצבאי והתעמק בכל הפרטים להם נדרש. "אין אצלו ליד ואין בערך. אם הוא חייך - ידעת שזה אמיתי"

אלוף-משנה שרון אסמן סיים לפני כארבעה שבועות את תפקידו בתור קצין האג"ם של פיקוד הצפון, תחת אלוף אמיר ברעם. בטקס הסיום, האלוף הרעיף על אסמן שבחים, בעיקר בשל התקופה המאתגרת לאורך גבול הלבנון ומול חיזבאללה. אסמן יצא בהמשך לחופשה בת שבוע עם בני משפחתו, ולאחר מכן החל בחפיפה לקראת הכניסה לתפקיד מפקד חטיבת הנח"ל, במקומו של אל"ם ישראל שומר. טקס ההחלפה התקיים ביום שני האחרון, במעמד מפקד פיקוד הדרום, אלוף אליעזר טולדנו.

גורמים באוגדה 162 סיפרו כי מפקד החטיבה הטרי, אלוף-משנה אסמן, הוביל היום (חמישי) אימון גופני שגרתי בבסיס בית ליד, ליד נתניה. "זו הייתה ריצה בתוך הבסיס של כל מפקדת חטיבת הנח"ל", גורם אחד מספר. "לאחר מכן הם נכנסו לחדר הכושר עם הילה, קצינת האימון הגופני", מספר קצין מהאוגדה, "בזמן ההתארגנות, שכללה מנוחה, שלב לפני ביצוע התרגילים, המח"ט התמוטט. הילה הפגינה קור רוח ומקצועיות, ומהר מאוד הזעיקה את הרופא החטיבתי ואמבולנס של מד"א, שביצעו בו תוך דקות פעולות החייאה". עם זאת, הם נאלצו לקבוע את מותו.

אל"מ שרון אסמן. דובר צה"ל
"קודם כל אדם מיוחד". אסמן/דובר צה"ל

קצין מחטיבת הנח"ל תיאר כי קיימת אווירת נכאים בעקבות האירוע. "זה אירוע מאוד קשה לפקודים לראות את המפקד שלהם במצב הזה", הוא אומר. "כולם יודעים שקצין הרפואה החטיבתי שהוזעק למקום נלחם עליו כמו אריה, וביצע בו החייאה במשך דקות ארוכות. זה אירוע קשה לבצע החייאה למפקד שלך, לא פשוט בכלל. לנו ברור שהרופא עשה את הכול כדי להציל אותו".

אסמן מילא לאורך 25 שנות שירותו הצבאי מגוון רחב של תפקידים, מרביתם בחטיבת הנח"ל. בין תפקידיו הבולטים שירת כמפקד פלוגת הנ"ט בחטיבה, וכמג"ד שלחם במהלך מבצע "צוק איתן". בנוסף לכך שימש כראש נציגות דובר צה"ל בפיקוד המרכז, תחת האלוף (במיל') משה קפלינסקי. בהמשך התקדם בסולם הדרגות ומילא באופן נדיר שני תפקידי מפתח בחטיבה מרחבית בבנימין ובעציון, ואף קיבל שבחים על תפקודו בצל הטרור הפלסטיני.

עוד בוואלה!

כוכבי ספד למפקד הנח"ל: "צה"ל חייב קצינים כמו שרון"; בנט: "הקדיש את חייו לאזרחים"

לכתבה המלאה
מפקד חטמ"ר בנימין אלוף משנה שרון אסמן בסיור בזירת הפיגוע בצומת אסף, 13 בדצמבר 2018. דובר צה"ל
אסמן, 2018/דובר צה"ל

קצין בכיר שסיים לפני כמה שנים לשרת בתפקיד בכיר בחטיבת הנח"ל, תיאר את אסמן כאדם מיוחד ואותנטי. "הוא צנוע מאוד, ברמה קיצונית, למרות ההישגים שלו", הוא מספר. "פנקס השירות שלו מלא. דמותו מטעה מאוד - מצד אחד הוא נראה ביישן, אבל הוא קר רוח, אמיץ וספורטאי. אסמן אהב מאוד את המקצוע הצבאי, התעמק בכל אירוע מבצעי מורכב והיה מסור מאוד לכל התפקידים שביצע. אין אצלו ליד ואין בערך, הכול צריך להיות מחושב ומדויק. אם הוא היה מחייך ידעת שזה אמיתי. אדם של משפטים קצרים". לדברי קצין, "כולם בהלם, לא רק בחטיבת הנח"ל".

בעקבות מותו הטראגי של אסמן, החליטו בצה"ל כי אל"ם שומר יחזור לפקד על חטיבת הנח"ל עד להודעה חדשה. הוא צפוי להכין אותה למשימות התעסוקה המבצעית ברצועת עזה, ולאימונים שאמורים להתחיל בעוד שבועיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully