וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוטי ג'יני הוא הפסיכולוג החיפאי החשוד במעשים מגונים בילדים

עודכן לאחרונה: 1.7.2021 / 17:41

ביה"מש התיר לפרסם, לבקשת וואלה!, את שמו של המטפל החשוד שלאורך שנים פגע מינית במטופליו, לרבות ילדים בעלי צרכים מיוחדים. אביו של אחד הנערים: "מקווים שמי שנפגע ממנו יתלונן כדי שיוגש אישום הולם"

הפסיכולוג החיפאי החשוד במעשים מגונים בילדים ונערים בהם טיפל הוא מוטי ג'יני - כך הותר הבוקר (חמישי) לפרסום, לבקשת וואלה!. ג'יני, פסיכולוג מוכר בעיר, מציג עצמו כדוקטור בעל Ph.D, פסיכולוג התפתחותי בכיר ומומחה לטיפול בילדים הסובלים מאוטיזם, חבר הסתדרות הפסיכולוגים בישראל.

ג'יני מחזיק בקליניקה פרטית במרכז הכרמל ומציג את עצמו כפסיכולוג ראשי של מרכז מילמן, מרכז טיפולי מוכר בצפון הממומן בין היתר על ידי כספי ציבור ממשרד הבריאות, משרד הרווחה ורשויות מקומיות. באתר המרכז הוא אינו מופיע יותר כבעל תפקיד.

בית משפט השלום בחיפה אסר בתחילה את פרסום זהותו, למרות שהמשטרה טענה בפניה כי פרסום כזה יסייע לקידום החקירה נגדו. בשבוע שעבר, לבקשת וואלה! וגורמי תקשורת אחרים שהצטרפו לבקשה, ובהסכמת הסניגורית, עו"ד תמי אולמן, התירה השופטת מריה פיקוס-בוגדאנוב כי החל מהיום יותר הפרסום.

הפסיכולוג מהצפון החשוד שתקף מינית ילדים. שלומי גבאי
חשדות שמתפרשות על כשלושה עשורים. ג'יני/שלומי גבאי

החשדות נגד הפסיכולוג מתפרשים על פני שלושה עשורים. כפי שפורסם לראשונה בוואלה!, ג'יני, כבן 50, נחקר במשטרה בחשד לפגיעה מינית בנער בן 17 עם אוטיזם. כפי שפרסמנו, אין זו הפעם הראשונה או האחרונה בה הוא נחקר על רקע חשדות מסוג זה, כשבחודש מאי נחקרה תלונה מצעיר בן 18 בעל צרכים מיוחדים, אודות תקיפה שקרתה כשהיה בן 14.

ב-2018, נחקר הפסיכולוג החיפאי בחשד למעשה מגונה ומעשה סדום בנער בן 14 בעל צרכים מיוחדים. התיק נסגר אז בפרקליטות מחוסר ראיות וצפוי להיפתח שוב. בתוך כך, נחשף בוואלה! גבר בן 36 הטוען כי בהיותו בן 12 ביצע בו הפסיכולוג מעשים מגונים ומעשי סדום במהלך תקופה של כשנה, כשטופל על ידו לאחר שהתייתם מאמו. בעקבות הריאיון הוא גם הגיש תלונה במשטרה. לוואלה! נודע כי חשדות דומים כנגד ג'יני צצו גם בתקופה בה שהה בארצות הברית לרגל לימודיו.

בווידאו: בן 36 על פסיכולוג הילדים מחיפה שחשוד בעבירות מין במטופליו - "הוא פגע בי במשך שנה"/צילום: שלומי גבאי ויואב אתיאל

בחקירותיו לאורך השנים, כולל בחקירה הנוכחית, הכחיש ג'יני את המיוחס לו, כשהוא טוען כי מדובר בעלילות שווא. הוא נחקר באזהרה בתחנת חיפה, אך לאחר מכן שוחרר בתנאים מגבילים. בשבוע שעבר נערך לו עימות מול בן ה-36. במשטרה אומרים כי החקירה בגין התלונות המדוברות הסתיימה וכי התיק הועבר לבחינת פרקליטות המחוז ולהחלטה. גורם בפרקליטות אישר כי התיק מוכר, אך לא ידע לנקוב במועד בו צפויה החלטה בנושא.

המתלוננים שהתראיינו לוואלה! המתינו בקוצר רוח לפרסום זהותו של הפסיכולוג. "מסביב כולם ידעו כל השנים", אמר האב לנער בעל הצרכים המיוחדים, "התקווה שלנו היא שכל נפגעי עבירות המין האיומות האלה, על ידי מי שאנחנו כהורים סמכנו עליו שיעניק טיפול נפשי לילדינו חסרי הישע, יגישו בדחיפות תלונה במשטרה, על מנת שיתגבש כתב אישום הולם נגדו והוא ייעצר עד תום ההליכים המשפטיים וכך תימנענה פגיעות נוספות".

עוד בוואלה!

מתלונן נוסף נגד הפסיכולוג מחיפה: "נגע בי במהלך הפגישות, עליו להיענש"

לכתבה המלאה
הפסיכולוג מוטי ג'יני החשוד שהטריד מינית את מטופליו. אתר רשמי, מערכת וואלה
"הוא כלל אינו דוקטור". הפסיכולוג החשוד ג'יני/מערכת וואלה, אתר רשמי

בן ה-36 הוסיף: "הרבה שנים שמרתי את הפגיעות האלה בבטן ולא העזתי לספר עליהן חוץ מלאבא שלי וחבר קרוב. כשהחלטתי לחשוף את מעלליו של הפסיכולוג זה היה כדי לשמש דוגמא לנפגעים אחרים שאני מאוד מקווה שגם להם יהיה אומץ וייגשו למשטרה ויספרו מה חוו בטיפולים שלו".

בעקבות פרסום הפרשה, משרד הבריאות אישר כי קיבל תלונות אשר נמצאות בטיפול ועדת התלונות לפי חוק הפסיכולוגים. מן המשרד נמסר כי "כל תלונה נידונה בוועדה, מטופלת בכפוף למגבלות החוק ובמסגרת ההליכים המקובלים תוך בחינת מכלול המשמעויות המשמעתיות".

מנציבות שירות המדינה נמסר: "מפאת צנעת הפרט, אנו לא מוסרים פרטים מתיקם האישי של עובדי המדינה".

"כל תלונה שתתקבל והתקבלה עד כה במשטרה תטופל ומטופלת במקצועיות, יסודיות ורגישות", מבטיחים במרחב אשר של המשטרה, שתחנת חיפה היא חלק ממנו, "המשטרה שמה את הטיפול בעבירות מין בסדר עדיפות עליון אותם חוקרים שוטרים ייעודיים לנושא. נמשיך לחקור במטרה להגיע לחקר האמת ומיצוי הדין".

ג'יני, שהגיע לדיון בבית המשפט בשבוע שעבר, סירב להתייחס לטענות. הסניגורית עו"ד תמי אולמן המייצגת אותו, סבורה כי כתב אישום לא יוגש ומדגישה כי הוא מכחיש את החשדות
נגדו. "אנחנו מקוויים כי התיק ייסגר", מסרה.

ממרכז מילמן נמסר לוואלה!: "הפסיכולוג שבו מדובר אינו מטפל ישירות בילדים אצלנו מזה שנים ארוכות ובכל מקרה הטיפול ניתן במתכונת הורה-ילד, כך שבחדר הטיפול ההורה, הילד והמטפל יחדיו. הנהלת המרכז מעולם לא התבקשה להיחקר בנושא. בידינו תעודות מקצועיות המעידות על הסמכתו לתארים בפסיכולוגיה, כולל דוקטורט מאוניברסיטת חיפה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully