וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתלונן נוסף נגד הפסיכולוג מחיפה: "נגע בי במהלך הפגישות, עליו להיענש"

עודכן לאחרונה: 21.6.2021 / 14:27

גבר בן 36 חשף כי בילדותו הפסיכולוג נהג ללטף אותו ולהכניס את ידיו למכנסיו. מתלונן נוסף, אב לילד אוטיסט, סיפר כי חשש שבנו ייאלץ לעלות אל דוכן העדים ומשך את התלונה שהגיש. עתה הפסיכולוג שוב נחקר במשטרה, לאחר שתלונה נוספת הוגשה נגדו. "שלא יטפל יותר בילדים"

הפסיכולוג מחיפה, החשוד כי ביצע מעשים מגונים בילדים בהם טיפל, שוב זומן חקירה ויצטרך להתייצב לעוד חקירה גם השבוע. הןא נחקר ביום חמישי האחרון במשטרה. זאת, לאחר שאתמול התקבלה תלונה נוספת נגדו בנוסף לתלונה נוספת בגינה נחקר בשבוע שעבר. תלונות אלה מצטרפות לשתי תלונות קודמות שהוגשו נגדו, אחת לפני כחודשיים ואחת נוספת לפני שנתיים, שלא התגבשה לכדי הגשת כתב אישום.

התלונה הישנה נסגרה מחוסר ראיות, לאחר שההורים החליטו שלא להמשיך בהליך המשפטי מתוך חשש לפגיעה בבנם, שמוגדר על הרצף האוטיסטי. "הוא סיפר שהפסיכולוג היה יושב איתו על השטיח, משחק איתו, לפעמים שם עליו יד, כאילו להרגיע אותו. כך זה היה מתחיל", שחזר אביו של הילד, שטופל אצל הפסיכולוג במשך שנתיים, מאז שהיה בן תשע. המעשים הופסקו רק כשהילד סיפר להוריו על המתרחש בחדר הטיפולים. "הוא סיפר לנו עוד ועוד פרטים, כל פעם בהבלחות, אוטיסט לא ממש יושב ומספר. היינו בהלם", העיד האב.

לאחר שהבינו את חומרת המצב, מיהרו ההורים להגיש תלונה נגד הפסיכולוג. המשטרה פתחה בחקירה, והחומר הועבר לפרקליטות. "חקרו אותו, חקרו אותנו ואחר כך עוד פעם, עם עדויות משלימות. זה עבר לפרקליטות ובסוף אחרי בערך שנה זימנו אותנו לשם. שתי פרקליטות ישבו מולנו, אמרו שראו בווידאו את העדות שמסר בני, ושאין ספק שהכל סופר אותנטי והוא אמין מאוד", סיפר האב. חשש ההורים היה מהכבדת הנזק שכבר נעשה, אם הילד יצטרך לעלות אל דוכן העדים. "בפרקליטות אמרו 'אתם מבינים שבמשפט יחקרו אותו? כמובן דרך חוקרת ילדים, אבל זה יהיה לא נעים ועלול להיות הליך מאוד קשה בשביל הילד. תזכרו גם שזה עדיין מילה מול מילה, אז תדעו שזה הולך להיות סיפור קשה. אתם רוצים?'", סיפר האב. לאחר מחשבה, החליטו ההורים למשוך את התלונה, והתיק נסגר מחוסר ראיות.

בווידאו: בן 36 על פסיכולוג הילדים מחיפה שחשוד בעבירות מין במטופליו - "הוא פגע בי במשך שנה"/צילום: שלומי גבאי ויואב אתיאל

האב עוד ציין כי זמן קצר לאחר שהגישו את התלונה, הפסיכולוג אושפז בבית החולים בשל לחצים בחזה, "כנראה בגלל זה ומפני שאנחנו כנראה לא היחידים". הוא סיפר כי שמע על מקרים נוספים בהם נפגעו ילדים מאותו פסיכולוג, וכי יצא לו מוניטין בעייתי שהיה מוכר במוסדות טיפוליים נוספים. "פעם צלצל אלינו מישהו שאמר שגם הבן שלו נפגע. לא רצינו לשתף פעולה, אז גם לא לקחנו ממנו פרטים. אנשי מקצוע מדברים על הפסיכולוג בהקשר הזה, וכולם אומרים שהרשויות לא מצליחות 'לסגור' עליו", העיד האב.

בשלב מסוים החליטו ההורים לעמת את הפסיכולוג עם השאלות הנוקבות. "כששאלנו אותו על זה הוא סיפק כל מיני תירוצים כמו 'בגלל שהבן שלכם על הרצף, אז כשנוגעים בו בגב הוא נרגע מאוד'. שמענו שהיו תלונות עליו גם בארצות הברית ולכן הוא שב לארץ", סיפר האב. הוא הוסיף כי "אני רוצה שיחשפו את השם שלו ושלא יטפל בילדים יותר. להבנתי, בזמן שהפרשה נחקרה הרחיקו אותו מכל מיני מקומות ציבוריים, אבל אחרי שהתיק נסגר לפני כמה חודשים - הסירו ממנו את ההגבלות".

"היום הבן שלי בן 14. הוא המשיך לדבר על הדברים האלה, ובינתיים גם התחיל לפחד שאולי הוא ייתקל בפסיכולוג ברחוב והוא ירביץ לו כי הבן שלי הלשין עליו", סיפר האב. "ברור שיש לי טענות. אני לא מבין איך כל הפסיכולוגים לא מוקיעים אותו ולא מעיפים אותו מהאיגוד שלהם, למרות שזה מרחף באוויר כבר שנים. הוא בטח ממשיך כל הזמן עם המחלה הזו שלו וכולם אנמיים נורא כי כולם מחכים לבית משפט. אבל בית המשפט גם לא עושה עם זה כלום", אמר האב בכעס.

עוד בוואלה!

משה איבגי שבר שתיקה והתנצל, אחת המתלוננות: "רגע לפני גזר הדין הוא נזכר?!"

לכתבה המלאה

"הוצאתי את האולר ואמרתי לו שיפסיק עם מה שהוא עושה"

תושב חיפה בשנות ה-30 לחייו סיפר לוואלה! על מעשים דומים שלדבריו ביצע בו הפסיכולוג לפני יותר מעשרים שנה, כשהיה בן 12. לאחר שאמו מתה מסרטן, אביו שלח אותו לטיפול פסיכולוגי כדי להתמודד עם המשבר. "אני חושב שבפגישה הראשונה לא היה שום דבר וסתם דיברנו. אחרי כמה פגישות נוספות הוא החל לגעת בי", שחזר והוסיף כי "הוא היה מלטף אותי, מכניס ידיים למכנסיים. היום אני סטרייט ונשוי אבל אז עוד לא ידעתי שום דבר, אפילו לא הרגשתי שמשהו לא בסדר". לדבריו, ההטרדות והתקיפות המיניות חזרו ונשנו לאורך שנה שלמה של טיפול.

הבחור מספר על התקרית בה אזר לראשונה אומץ מול הפסיכולוג: "כשחגגתי בר מצווה, קיבלתי מסבא שלי אולר במתנה. לא סיפרתי לאף אחד והגעתי אליו. כשזה קרה עוד פעם, הוצאתי את האולר ואמרתי לו שיפסיק עם מה שהוא עושה. קמתי והלכתי וברחתי לרחוב. חזרתי הביתה באוטובוס. התפרקתי ובכיתי וסיפרתי לאבא שלי שרצה ללכת ולהתעמת איתו. עצרתי אותו ולא עשינו כלום. ככה זה נותר עד היום".

"אני לא מצפה לשום דבר, אך אני רק רוצה שאנשים שנפגעו, כמוני, ילדים או כאלה שכבר גברים היום - אולי יש גם נשים - שייצאו ויתמודדו מולו בלי לפחד", סיפר הבחור והדגיש כי "אני רוצה שהוא יקבל את העונש על מה שהוא עשה. אני בן 36 ועברו 24 שנה, אז לך תדע בכמה הוא פגע".

בן 36 על פסיכולוג הילדים מחיפה שחשוד בעבירות מין במטופליו: הוא פגע בי במשך שנה 16.06.21. יואב איתאל, מערכת וואלה!
"לפעמים שם עליו יד, כאילו להרגיע אותו. ככה זה היה מתחיל". הפסיכולוג מחיפה/מערכת וואלה!, יואב איתאל

בית משפט השלום בחיפה נעתר לבקשת עו"ד תמי אולמן, פרקליטתו של הפסיכולוג, ואסר את פרסום זהותו. וואלה! עתרה נגד ההחלטה, ודיון על כך נקבע לסוף השבוע בבית המשפט. הפסיכולוג עצמו סירב להגיב, אך עו"ד אולמן מסרה בשמו כי "הוא טוען כי כל העדויות האלה הן תלונות שווא, הוא טוען לחפותו ואני בטוחה שלא יוגש פה כתב אישום".

בעקבות פרסום הפרשה, משרד הבריאות אישר כי קיבל תלונות אשר נמצאות בטיפול ועדת התלונות לפי חוק הפסיכולוגים. מן המשרד נמסר כי "כל תלונה נידונה בוועדה, מטופלת בכפוף למגבלות החוק ובמסגרת ההליכים המקובלים תוך בחינת מכלול המשמעויות המשמעתיות".

מנציבות שירות המדינה נמסר: "מפאת צנעת הפרט, אנו לא מוסרים פרטים מתיקם האישי של עובדי המדינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully