וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מורה רוחני מהצפון שם קץ לחייו - לפני פרסום תחקיר בו הואשם בתקיפות מיניות

12.6.2021 / 15:30

ארז ארג'ונה כרמל, כבן 60, נמצא מת אתמול סמוך לאתר מי קדם בפארק אלונה. לפי החשד מדובר בהתאבדות, וזאת בשל תחקיר של גוף התקשורת "פוליטיקלי קוראת", במסגרתו הואשם בתקיפות מיניות של עשרות נשים לאורך שנים. "בשעה קשה זו אנחנו עומדות לצד הנפגעות"

ארז ארג'ונה כרמל, מורה רוחני כבן 60 מפרדס חנה-כרכור נמצא מת אתמול (שישי) סמוך לאתר מי קדם בפארק אלונה. לפי החשד, כרמל שם קץ לחייו בשל תחקיר שעמד להתפרסם בזמן הקרוב של גוף התקשורת "פוליטיקלי קוראת", במסגרתו הואשם בתקיפות מיניות של עשרות נשים לאורך שנים.

ככל הידוע, כרמל הגיע רכוב על אופניו אל המקום בו נהג לטבול בנחל ולהתבודד. הוא נמצא לא הרחק משם מחוסר הכרה, לאחר שמסוק מצא אותו באזור קשה לאיתור, בו צה"ל מתאמן בסבך.

הוא פרסם פוסט בפייסבוק כיממה לפני ששם קץ לחייו: "התקופה המשמעותית הזו, המעבר ממציאות ישנה לחדשה, גורמים לנו לפתוח עיניים חדשות וראייה חדשה במרחב האישי שלנו. כשאני מתבונן לאחור על ההתנהלות שלי בעבר, אני מזדעזע מגודל גוף הכאב שניהל אותי, הצמא המטורף להכרה וחוויית הבדידות שגרמה לי לחפש תשומת לב ואהבה בחוץ. ואז גם לפגוע באחרים, להיות חסר רגישות ומרוכז בעצמי. ומתנהל בעיוורון ולעיתים בטמטמת חושים שאין בה אהבה. ישנן סיטואציות שמייסרות אותי עד היום. האנרגיה החדשה היום, היא של ריפוי והכלה, סליחה ומחילה עצמית וקולקטיבית".

ע', אחת מהנשים שטוענות שנפגעו בידי כרמל, כתבה פוסט בפייסבוק בעקבות מעשיו והתאבדותו. "כותבת בכאב. איש אור, אהבה, ואנס סדרתי הלך מעמנו היום", הבהירה. "איש שאנס ופגע מינית, בי ובעוד עשרות אם לא מאות נשים בעשרות השנים האחרונות. נשים שהגיעו אליו לטיפול, בגלל האור והאהבה שהקרין, נשים שבטחו בו והפקירו את ביטחונן בידיו. נשים שאמונן התרסק, שחלקים מנפשן אבדו להן שם... התנתקו אל הלא נודע".

ארז ארג'ונה כרמל. 12 ביוני 2021. פייסבוק, אתר רשמי
שם קץ לחייו, לפני פרסום תחקיר אודות תקיפותיו המיניות. ארז ארג'ונה כרמל/אתר רשמי, פייסבוק

ע' הוסיפה כי "אנשים רבים, רבים מאוד ידעו על מעשיו, בהם מורים רוחניים, מנהיגים בדרגות שונות, ובחרו לשתוק ובחרו לשתף איתו פעולה בעסקים, ולהזמין אותו ללמד ולעבוד איתם, ובכך להכשיר את שמו ואת מעשיו, בשם האור והאהבה. ובחסותם שתיקתם נפגעתי אני ועוד עשרות אם לא מאות נשים".

מגוף התקשורת "פוליטיקלי קוראת" נמסר: "בחודשים האחרונים עבדנו במערכת פוליטיקלי קוראת על תחקיר רחב שמטרתו הייתה לחשוף את עומק הפגיעה של ארז ארג'ונה כרמל, מדריך אנרגטי-רוחני, בעשרות נשים לאורך השנים. מטרת התחקיר הייתה לחשוף את מעשיו של כרמל מחד, ומאידך לחשוף את המנגנונים שאפשרו להתנהלות הפוגענית שלו להמשיך ולהתקיים במרחבים של 'ריפוי', לאורך עשרות שנים.

"פוליטיקלי קוראת היא גוף התקשורת הפמיניסטית היחיד בישראל, ולפיכך צורת העבודה שלנו נגזרת מתפיסותינו הפמיניסטיות. את התחקיר הובילו מתנדבות של הארגון בשיתוף פעולה עם גורמים טיפוליים (מרכז הסיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית) וכן, בקשר עקיף עם כרמל עצמו, במטרה לדחוק בו לחדול מפגיעות נוספות, לפנות לטפל בעצמו, ולקחת אחריות על פגיעות העבר הרבות. לצערנו, אמש התבשרנו על מותו של כרמל. מוות שמשאיר את מעשיו תלויים באוויר, ללא לקיחת אחריות אמיתית - ובמניעה של ממש מהנפגעות שלו לקבל סגירת מעגל ראויה. מאז התבשרנו על מותו אנחנו מנסות להבין מה הצרכים והרצונות של הנפגעות של ובעבודה על התחקיר ולכן, פרסומו מתעכב. בשעה קשה זו אנחנו עומדות לצד הנפגעות, מקוות שיצליחו להשיג את הריפוי המגיע להן ומצטערות עבור המשפחה והקהילה של ארג'ונה כולה על הסיטואציה הקשה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully