וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרוץ נגד הזמן: רוב הקופות רחוקות מיעד חיסון בני הנוער שהציב בנט

עודכן לאחרונה: 30.6.2021 / 16:49

היעד בו יצטרכו קופות החולים לעמוד הוא חיסונם של 352 אלף בני נוער עד יום שישי הבא, אך 150 אלף מתוכם טרם נענו לקריאה להתחסן. עד כה חוסנו רק 22% מהיעד שהוצב לבני הנוער. בקופות החולים צופים 5% ביטולים ברגע האחרון. הרב קנייבסקי: "חובה על כל אחד מגיל 12 להתחסן"

נותרו עוד תשעה ימים עד ל-9 ביולי - היום האחרון בו ניתן לקבל את המנה הראשונה של החיסון לקורונה, לפני שיפוג תוקפו בסוף יולי של מלאי החיסונים שנמצא ברשות ישראל. ראש הממשלה נפתלי בנט הציב לקופות החולים יעד של 50% מתחסנים משכבות הגיל שבין גילאים 12-15, אולם נכון לעכשיו ההיענות בקרב בני הנוער עדיין אינה מספיקה, והנתונים רחוקים מהיעד.

בשכבת הגיל הזו ישנם 680 אלף צעירים וצעירות שיכולים להתחסן, והיעד שבנט הציב הוא 352 אלף מתחסנים מתוכם. עד כה התחסנו קצת יותר מ-76 אלף בני נוער, שהם 22% מהיעד. 21% נוספים ממנו הם קרוב ל-76 אלף בני נוער שהחלימו מהנגיף. על פי דיווחי קופות החולים, 49 אלף בני נוער, שהם 14% מהיעד, קבעו תורים עתידיים לשבוע וחצי הקרובים.

בסך הכל, מנתוני משרד הבריאות עולה כי ישנם 201,100 בני נוער שהחלימו, חוסנו או עתידים להתחסן, והם מהווים 57% מהיעד. לכן יש צורך לחסן עוד 150 אלף בני נוער, שהם 43% ממנו, אך הם טרם קבעו תור להתחסנות. יחד עם אלו שקבעו תור לחיסון ועדיין לא חוסנו, מדובר ב-199 אלף שצריכים להתחסן עד ה-9 ביולי. לפי שעה הקופות עדיין רחוקות מהיעד, אך גם אם יצליחו לצמצם את הפער בימים שנותרו, יישארו עוד 328 אלף בני נוער לא מחוסנים.

ראש הממשלה נפתלי בנט ביקר במרפאה של קופת חולים מכבי בחולון בזמן מתן חיסונים נגד נגיף הקורונה לבני נוער, 29 ביוני 2021. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
בנט מבקר בקופת חולים בחולון, אתמול/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

על פי הנתונים, נראה כי מבין קופות החולים, מכבי היא הקרובה ביותר ליעד. בני הנוער המחוסנים והמחלימים המשויכים למכבי מהווים 55% מהיעד שהוצב לקופה. מבין 45% הנותרים, 18% כבר קבעו תור לחיסון. הבאה בתור היא קופת חולים מאוחדת, בה אחוז המחלימים הוא הגבוה ביותר - 33%, ולה נותר לחסן עוד 53% מבני הנוער המשויכים לקופה זו, בהם 12% שכבר קבעו תור. בקופת חולים כללית, הקופה הגדולה בישראל, 36% מתוך בני הנוער המשויכים לקופה כבר התחסנו או שהחלימו, ועל הקופה לחסן עוד 64% מהם עד להגעה ליעד, כשמתוכם 14% כבר קבעו תור לחיסון. קופת חולים לאומית היא בעלת הפער הגדול ביותר, ונותר לה לחסן עוד כ-60% מבני הנוער המשויכים אליה, כשמתוכם רק 7% קבעו תור לחיסון. יש לציין כי בכל הקופות שיעור הביטולים ברגע האחרון עומד על 5%.

עוד בוואלה!

אחרי שאביה קרא לנוער להתחסן: בתו בת ה-14 של רה"מ בנט קיבלה חיסון לקורונה

לכתבה המלאה
גרף המראה את התחסנות בקרב בני הנוער בקופות החולים, 30 ביוני 2021. אתר רשמי, אתר רשמי
גרף התפלגות החיסונים בקרב בני הנוער בקופות החולים/אתר רשמי, אתר רשמי
בווידאו: רה"מ בנט במתחם חיסנים לבני נוער/מערכת וואלה!

הרב קנייבסקי: על כל אחד מגיל 12 להתחסן

גם בחברה החרדית גוברת המודעות לחיסון בני נוער. הרב קנייבסקי הורה היום כי על כל בן 12 ומעלה חלה החובה להתחסן. בתום פגישה של הרב עם פרופ' רן בליצר, ראש צוות המומחים של מגן ישראל ומנהל מערך החדשנות ומכון המחקר של כללית, פסק הרב את ההוראה המחייבת את קהל מאמיניו.

מבצע החיסונים לצעירים בגילי 16-12 שיצא לדרך לפני מספר שבועות, הואץ לאחר המלצת משרד הבריאות לחסן גם שכבת גיל זו. על מנת להמשיך את מגמת ההתחסנות בציבור החרדי גם בקרב גילי 12 ומעלה, הגיע היום בליצר מלווה בד"ר איתי פסח, מנהל בית החולים לילדים בשיבא, לפגישה עם הרב קנייבסקי, והציגו בפניו את נתוני היעילות והבטיחות של החיסונים - גם לבני 12 ומעלה. בליצר פירט על יכולות ההדבקה המוגברות של זן דלתא שמהווה את גורם ההתפשטות של ההתפרצות הנוכחית ואמר כי "זן דלתא מדבק יותר מזנים קודמים. כדי למנוע תחלואה מיותרת, צריך להקטין את ההתפשטות שלו בקבוצות שיכולות להתחסן".

הרב חיים קנייבסקי הצביע בקלפי בבני ברק, 23 במרץ 2021. שוקי לרר, אתר רשמי
"על כל אחד מגיל 12 להתחסן". הרב קנייבסקי/אתר רשמי, שוקי לרר

בתוך כך התחלואה מוסיפה לעלות, כאשר מתוך 1022 מאומתים חדשים בחודש יוני, 77.7% מחוסנים, 20% אינם מחוסנים ועוד 2% של תחלואה חוזרת. מתוך המאומתים, 61% כבר פיתחו תסמינים, ובמשרד הבריאות מפחדים כי בהדרגה יגדלו מספר החולים הקשים, כשכבר היום מספרם בבתי החולים עלה מ-20 ל-24.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully