וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נרצחה מול ילדיה: אם ל-4 ילדים נורתה למוות בדירתה בחיפה

עודכן לאחרונה: 30.6.2021 / 15:12

מייסר עותמאן בת ה-27 נמצאה בדירתה בשכונת חליסה כשהיא מוטלת ללא רוח חיים. המשטרה פתחה בחקירת נסיבות האירוע ועל פי החשד מדובר ברצח על רקע אלימות במשפחה. "היא דווקא הייתה בחורה טובה, אף פעם לא היו לה בעיות, שאלוהים ירחם עליה", סיפר אחד השכנים

מייסר עותמאן, ערבייה בת 27, נמצאה הבוקר (רביעי) בביתה בשכונת חליסה בחיפה כשהיא ללא סימני חיים וירויה בראשה. עם קבלת הדיווח, כוחות המשטרה הגיעו למקום והחלו לחקור את נסיבות המקרה. מפרטי חקירה ראשונים עולה החשד כי מדובר ברצח על רקע "אלימות במשפחה", וכן כי שניים מילדיה נכחו בדירה בזמן הרצח, והשניים האחרים היו בבית הספר. עוד עלה כי החשוד במעשה הוא הגרוש של עותמאן והמשטרה פועלת כדי לאתר אותו.

החקירה הוטלה על היחידה המרכזית במחוז חוף. לבקשת הימ"ר בבית משפט השלום בחיפה, השופטת מריה פיקוס בוגדאנוב נעתרה לבקשה והטילה צו איסור פרסום על כל פרט מפרטי החקירה.

צוות מד"א שהגיע למקום ביצע בדיקות רפואיות בעותמאן, אולם תוך זמן קצר נאלץ לקבוע את מותה. חובש בכיר במד"א אחמד טואפשי סיפר: "כשהגענו למקום חברנו לכוחות המשטרה ונכנסנו לדירה. ראינו אישה מחוסרת הכרה עם פציעה חודרת בגופה, ביצענו בה בדיקות רפואיות, היא הייתה ללא דופק וללא נשימה ונאלצנו לקבוע את מותה במקום".

עותמאן ילידת שכונת חליסה הייתה גרושה ואם לשלוש בנות ובן, שגרה עם בן זוגה החדש בדירתם. "דווקא בחורה טובה", סיפר שכן שלא רצה להזדהות בשמו. "היא הייתה נשואה, אף פעם לא היו לה בעיות, שאלוהים ירחם עליה". חברת ילדות שלה מסרה כי "הייתה בחורה מקסימה. בית משפחתה כמאה מטרים מהדירה. עסקה בגידול הילדים בבית".

מייסר עותמאן, נרצחה בביתה בשכונת חליסה בחיפה, 30 ביוני 2021. ללא, צילום מסך
הנרצחת בחיפה. מייסר עותמאן/צילום מסך, ללא
חשד לרצח אישה בשכונת חליסה, חיפה, 30 ביוני 2021. ללא, אתר רשמי
זירת האירוע בחיפה, הבוקר/אתר רשמי, ללא
בווידאו: זירת החדש לרצח של אישה בשכונת חליסה בחיפה/צילום: יואב איתיאל

ברקע פרסום דו"ח מבקר המדינה היום ובהתייחס לרצח של עותמאן יו"ר נעמת חגית פאר מסרה כי "מדובר במחדל מתמשך של ממשלות ישראל לדורותיהן. בדיבורים ובתוכניות ישראל היא אלופת העולם אבל במימוש הלכה למעשה הציון הוא נכשל - הכישלון הזה עולה בחיי אדם, כפי שהוכח באופן מצמרר רק היום ברצח אישה נוספת בחיפה, שמתווסף לרצח של עשרות נשים מידי שנה".

לדבריה, "המחדל חמור במיוחד מכיוון שבשנת 2017 ממשלת ישראל כבר אישרה את מסקנותיה של ועדה בין משרדית למאבק באלימות במשפחה אך עד היום חלקים חשובים בתוכנית טרם יושמו. אני קוראת לממשלה החדשה להיאבק בטרור במשפחה כמו שישראל יודעת להיאבק בטרור הביטחוני".

גם יו"ר ויצו אניטה פרידמן לא יכלה להתעלם מהרצח ומפרסום דוח מבקר המדינה וטענה כי "הרצח של מייסר עותמאן היום הוא דוגמא ברורה לקשר הישיר בין פעילות המערכות והמדיניות הממשלתית - לבין מצבן הקשה של מאות אלפי נשים בישראל הכלואות במעגל האלימות".

לדבריה, "דוח מבקר המדינה שפורסם היום על הכשל בטיפול באלימות כלפי נשים, מציג למעלה מ-150 עמודים מפורטים של הזנחה פושעת בתחום. זה כתב אישום ברור לכל ממשלות ישראל שלכל אחת מהן יש קשר ישיר לחוסר הטיפול בנגע האלימות. הציבור אולי יזדעזע לרגע ואז ישכח, אבל הממשלה מחויבת לעשות מעשה, וכל מאמץ אפשרי, כדי לתקן את הליקויים החמורים בדוח מבקר המדינה ולהבטיח את ביטחונם של הנשים והילדים נפגעי האלימות במשפחה".

עוד הוסיפה כי "מייסר בת ה-27 כבר לא תהיה אם לילדיה. אבל האלימות היא לא גזרה משמיים. חובתינו לא לוותר ולהעמיד את הטיפול באלימות בראש סדר העדיפויות של ממשלת השינוי".

חשד לרצח אישה בשכונת חליסה, חיפה, 30 ביוני 2021. יואב איתיאל
"דוח מבקר המדינה פרסם את הכשל בטיפול באלימות נגד נשים". זירת הרצח בחיפה. הבוקר/יואב איתיאל

ורדית דנציגר, מנכ"לית עמותת ל.א לאלימות נגד נשים מסרה כי "דוח מבקר המדינה בנושא התמודדות עם תופעת האלימות בין בני זוג מעידה על אוזלת היד בקבלת ההחלטות והזילות הקיימת בחיי אדם בכלל, ונשים בפרט. הטרור המתמשך כלפי נשים, תבע היום קורבן נוסף- מייסר עותמאן מחיפה, שנרצחה היום לעיני ילדיה. הרצח הזה מעיד על הצורך הדחוף ביישום מסקנות הוועדה הבין משרדית למאבק באלימות במשפחה ואנו מצפים שהממשלה שנבחרה זה לא מכבר, תציב את הנושא בראש סדר היום שלה ותקצה את הכספים הדרושים ליישום התוכנית".

חשד לרצח אישה בשכונת חליסה, חיפה, 30 ביוני 2021. יואב איתיאל
"הטרור המתמשך כלפי נשים, תבע היום קורבן נוסף". הדירה בה נרצחה עותמאן. חיפה. הבוקר/יואב איתיאל

מעמותת יוזמות אברהם נמסר כי "הרצח של מייסר עותמאן לעיני ילדיה קורע את הלב. למרות שתוכנית ממשלתית למאבק באלימות במשפחה, אשר הייתה אמורה לתת מענה חלקי גם לחברה הערבית, אושרה ב-2018, היא לא תוקצבה כראוי".

עוד טענו כי "בינתיים, כ-20 נשים נרצחות בישראל מדי שנה, למעלה ממחציתן ערביות. כ-45% מהנשים השוהות במקלטים הן ערביות. אנחנו קוראים לממשלה לתקצב באופן מיידי את התוכנית הממשלתית למאבק באלימות במשפחה, אולם בכך אין די. היות והתופעה קשה במיוחד בחברה הערבית, יש לתת פתרונות ייעודיים לנשים ערביות הסובלות מאלימות מגדרית לצד פתרונות לטיפול ומניעה בקרב גברים אלימים".

על פי נתוני המעקב של יוזמות אברהם, מתחילת השנה נרצחו שמונה נשים ערביות בישראל. עוד עולה מהנתונים כי מתחילת השנה קיפחו את חייהם 41 אזרחים ערבים וערביות בנסיבות הקשורות לאלימות ופשיעה. 41 ממקרי הרצח בוצעו באמצעות כלי ירייה. כמו כן, 25 מהנרצחים היו צעירים עד גיל 30.

חברי הכנסת לא יכלו להתעלם מהרצח

"הלב נשבר מול הרצח המזעזע בחיפה, של אישה מול עיני ילדיה שנותרו יתומים", אמר יו"ר הרשימה המשותפת ח"כ איימן עודה. "הבוקר התפרסם דוח מבקר המדינה שחושף את המחדלים בטיפול באלימות נגד נשים. הממשלה חייבת להעביר את התקציבים הנדרשים למיגור התופעה, ואנחנו הגברים מכל הלאומים צריכים לקחת אחריות ולהאבק בה עד שתעלם מהחברה שלנו".

גם ח"כ עאידה תומא-סלימאן מהרשימה המשותפת, שייסדה את העמותה "נשים נגד אלימות", התייחסה למקרה, וכתבה: "האישה הערבית השישית שנרצחת השנה חייבת להיות האחרונה. הרצח המזעזע בחיפה של אם מול עיני ילדיה הקטנים צריך לעורר רעש ציבורי. מייסר עותמאן נרצחה בביתה על ידי אלמוני, אבל הניסיון מראה שאותו אלמוני הוא כנראה גבר שקשור אליה. הממשלה חייבת לאשר וליישם מיד את התוכנית הלאומית למאבק באלימות כלפי נשים".

במקביל לאירוע הרצח בעיר ובסמוך לאזור, שריפה פרצה בחניון מגורים ברחוב יגור בחיפה. תושבי האזור טוענים כי השריפה החלה בעקבות רכב שהתפוצץ. צוות מד"א שהגיע למקום העניק לגבר בן 50 שנפגע בינוני משאיפות עשן טיפול רפואי, וכן לעוד שישה שנפצעו קל באירוע. המשטרה החלה בחקירת נסיבות המקרה ועולה החשד כי מדובר בהצתה. תחילה גם נבדק הקשר בין האירועים, אולם לאחר חקירה נקבע כי אין קשר בין השריפה לבין הרצח.

  • עוד באותו נושא:
  • חיפה
  • רצח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully