וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קים תקף את בכירי משטרו על המאבק בקורונה: "משבר גדול"

עודכן לאחרונה: 30.6.2021 / 9:43

הרודן הצפון קוריאני זעם על מה שתיאר בתור הזנחה הקשורה למגיפה שסיכנה את האזרחים, מבלי לפרט. חברים בצמרת המפלגה הודחו. קים לאחרונה נראה רזה מהרגיל, ייתכן שכדי לחזק את התמיכה בו בקרב התושבים הנדכאים

בווידאו: הצפון קוריאנים מודאגים מ"קים הכחוש"/צילום: רויטרס

מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און זעם על בכירים במשטרו בגלל תקלות שגרמו ל"משבר גדול "הקשור למגיפת הקורונה - כך דיווחה הלילה (רביעי) התקשורת הרשמית בקוריאה הצפונית. הביקורת הפומבית שלו היא סימן נדיר לחומרת המגיפה במדינה הקומוניסטית המבודדת, שבאופן רשמי התעקשה בעבר כי לא אובחן בה ולו חולה אחד - טענה שבה מפקפקים המומחים.

קוריאה הצפונית סגרה בתחילת השנה שעברה את גבולותיה כדי למנוע את הגעתו של הנגיף, אך בשילוב הסנקציות הבינלאומיות, המהלך הביא למחסור במזון ולהחמרת המצב הכלכלי.

קים כבר הודה בחודשים האחרונים כי יש בעיית מזון במדינה והורה לאזרחים להיערך לתרחיש "הגרוע ביותר", כשהוא משווה את המצב לרעב הקטלני שפקד את קוריאה הצפונית בשנות ה-90. מוקדם יותר השבוע שידרה הטלוויזיה הממלכתית שיחה נדירה עם אזרח מקומי, שהתייחס למראהו "הכחוש" של קים לאחר שהידק את גזרתו.

לפי סוכנות הידיעות הרשמית, קים האשים בכירים במפלגה ברשלנות, במהלך כינוס מיוחד של צמרת השלטון. "הם גרמו למקרה מכריע של יצירת משבר גדול בהבטחת ביטחון המדינה וביטחון העם והביאו לתוצאות חמורות", תקף קים. חלק מבכירי המפלגה הודחו, בהם אחד מחברי הוועד הפועל, אך לא נמסרו פרטים נוספים על אותו אירוע או על אותם גורמים.

קים ג'ונג און, מנהיג צפון קוריאה, 18 ביוני 2021. רויטרס
מאותת על רצונו בסיוע בינלאומי. קים בישיבת המפלגה, החודש/רויטרס

העריק והחוקר הצפון קוריאני אהן צ'אן-איל אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי משמעות הדיווח היא שפיונגיאנג איתרה ואימתה מקרי קורונה, ואיתות לכך שהיא ככל הנראה "זקוקה לסיוע בינלאומי". "אחרת, הם לא היו עושים זאת, מכיוון שזה כרוך בהכרח בהודאה בכישלונו של המשטר עצמו במאמציו נגד המגיפה".

ד"ר ליף-אריק אסלי, פרופסור עמית ללימודים בינלאומיים באוניברסיטה בסיאול, אמר כי הדיווח הוא אינדיקציה ל"התדרדרות" במצב הבריאותי בקוריאה הצפונית. "קים ימצא ככל הנראה שעירים לעזאזל לאירוע, יטהר פקידים לא נאמנים ויאשים את נרפותם האידיאולוגית", אמר. "זה עשוי לספק הצדקה לפיונגיאנג לדרוש מאזרחים להתגונן יותר, אבל זו יכולה להיות גם הכנה פוליטית לקבלת חיסונים מחו"ל".

קוריאה הצפונית הטילה הגבלות נוקשות והתקשורת הרשמית שלא ממליצה ללא הרף לאזרחים להישאר ערניים נגד הנגיף, ואף הזהירה אותם בסוף השנה שעברה מ"אבק צהוב" מסין. אין קשר ידוע בין ענני האבק העונתיים לקורונה, אך הסחר בין פיונגיאנג לבייג'ינג, בעלת הברית העיקרית שלה, צנח מאז סגירת הגבולות ואספקת המזון והתרופות נפגעה.

ארגוני סיוע בינלאומיים מזהירים מפני מחסור במזון ומשבר כלכלי חמורים, ובחודשים האחרונים התפרסמו דיווחים על זינוק במחירי המזון, על מקרי מוות מרעב ועל מספר הולך וגדל של אנשים המתחננים לאוכל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully