וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קים ג'ונג און: עלינו להיערך גם לדיאלוג וגם לעימות עם ארה"ב

18.6.2021 / 11:47

מנהיג צפון קוריאה אמר כי ארצו צריכה להיות ערוכה במיוחד לעימות עם הממשל החדש של ביידן, "כדי להגן על כבודה והאינטרסים שלה". דבריו נאמרו לקראת ביקורו בסיאול של השליח האמריקני לאזור, בזמן של קיפאון בשיחות הגרעין

מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און מציג מסמך במהלך כינוס של הוועד הפועל של מפלגת הפועלים בפיונגיאנג. 17 ביוני 2021. רויטרס
מזהיר מפני מחסור במזון. קים בכינוס הוועד הפועל של המפלגה, אתמול/רויטרס

מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און אמר כי ארצו צריכה להיות מוכנה הן לדיאלוג והן לעימות עם ארצות הברית - ובמיוחד לעימות. דבריו, שפורסמו הלילה (שישי) על ידי סוכנות הידיעות הרשמית, היו הראשונים שכוונו ישירות לממשל החדש של ג'ו ביידן בארצות הברית. קים נתן ניתוח מפורט של מדיניות הממשל כלפי פיונגיאנג במהלך כינוס הוועד הפועל של מפלגת הפועלים השלטת שנערך ביום חמישי, והניח את התשתית ל"אסטרטגיה ולטקטיקה הדרושות לתגובת נגד" מול וושינגטון.

"המזכיר הכללי הדגיש את הצורך להיערך הן לדיאלוג והן לעימות, במיוחד להיות ערוכים לחלוטין לעימות כדי להגן על כבוד המדינה שלנו ועל האינטרסים שלה להתפתחות עצמאית", דיווחה סוכנות הידיעות הרשמית, שהוסיפה כי צעדים אלו "יבטיחו בצורה אמינה את אווירת השלום ואת ביטחונה של ארצנו". עוד נאמר כי קים הדגיש את הצורך ליצור "אווירה חיצונית נוחה" עבור היוזמות של קוריאה הצפונתי, אך לא נמסרו פרטים נוספים.

דבריו של הרודן הצפון קוריאני נאמרו יומיים לפני ששליחה המיוחד החדש של ארצות הברית לאזור, סאנג קים, יגיע לביקור ראשון בקוריאה הדרומית. הוא ייפגש עם גורמים דרום קוריאניים ויפניים במהלך שהותו במדינה עד 23 ביוני.

מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און במהלך כינוס של הוועד הפועל של מפלגת הפועלים בפיונגיאנג. 17 ביוני 2021. רויטרס
כינוס הוועד הפועל של מפלגת הפועלים הצפון קוריאנית/רויטרס

ויפינג נראנג, מומחה לגרעין מ-MIT שבארצות הברית, אמר כי דבריו של קים הם המשך מדיניות "נחכה ונראה", והוא נמנע מלהתגרות בממשל ביידן. "זה מרמז שפיונגיאנג סבורה שהכדור במגרש של ארצות הברית בשלב זה, והיא ממתינה לראות איך יימשכו הגישושים מצד ממשל ביידן", אמר. "לאור הדיווחים על משבר המזון והקורונה בקוריאה הצפונית, אפשר להניח שקים ישמח להימנע מעימות בטווח הזמן הקרוב".

יאנג מו-ג'ין, פרופסור מהאוניברסיטה ללימודים צפון קוריאניים בסיאול, אמר כי נראה שקים שולח לוושינגטון מסר שלפיו הוא יהיה מוכן לחזור לשיחות בשלב מסוים. "אף שהזכיר עימות, הוא נמנע מלתקוף את הדרום ואת ארצות הברית תוך שהוא מדגיש את הצורך לשמור על מצב גיאופוליטי יציב", הסביר.

עוד בוואלה!

מחלה או דיאטה? הירידה המסתורית במשקל של קים ג'ונג און

לכתבה המלאה

ביידן ונשיא קוריאה הדרומית מון ג'ה-אין נפגשו לראשונה בחודש שעבר, ושבו על הצורך להחזיר את הצפון לשולחן המשא ומתן. בחודש שעבר, קוריאה הצפונית תקפה את ארצות הברית ואת קוריאה הדרומית בסדרת הצהרות, שבהן טענה כי ההתבטאויות מוושינגטון על מדיניותה ביחס אליה הן הוכחה למדיניות עוינת הדורשת תגובה הולמת מפיונגיאנג.

כינוס בכירי מפלגת השלטון החל ביום שלישי, ובו נבחנה ההתקדמות בסוגיות מרכזיות ונידונו הצעדים לפתרון הבעיות הקיימות. ביומו הראשון של הכינוס, הודה קים במשבר מזון שאותו ייחס למגיפת הקורונה ולסופות טייפון הרסניות שפקדו את המדינה בשנה שעברה. הרודן בעצמו השיל משקל רב, ולא ברור אם זו תוצאה של מחלה או כדי ניסיון לשפר את תדמיתו מבית.

דיפלומטים ומומחים מעריכים כי קוריאה הצפונית סובלת ממחסור חמור במזון אחרי שהטייפונים השמידו יבולים בשנה שעברה, במקביל חשש להתפשטות הקורונה במדינה אף שהמשטר מעולם לא הודה בקיומה בשטחו. סגירת הגבול עם סין פגעה עוד יותר בכלכלה הקורסת ממילא בשל הסנקציות הבינלאומיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully