וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קוריאה הצפונית מאיימת: "נראה שביידן נערך לעימות כולל"

פיונגיאנג תקפה בחריפות את נשיא ארה"ב שתיאר את תכנית הגרעין שלה בתור סכנה לעולם: "דבריו בלתי נסבלים וטעות גדולה, חלק ממדיניות עוינת בת חצי מאה". הממשל סיים לגבש מדיניות חדשה ביחס למשטרו של קים, שתשלב בין דיפלומטיה להרתעה

בווידאו: ביידן מזהיר מתגובה על ניסוי צפון קוריאה בנשק גרעיני/צילום: רויטרס

קוריאה הצפונית תקפה הלילה (ראשון) את ארצות הברית, לקראת חשיפת האסטרטגיה החדשה של הנשיא ג'ו ביידן כלפי המשטר הקומוניסטי ותכנית הגרעין שלו. משרד החוץ בפיונגיאנג מסר כי ההתבטאויות האחרונות שהגיעו מוושינגטון מראות כי ביידן מתכוון לשמור על "מדיניות עוינת". קוון ג'ונג-גאן, מהמחלקה לעניינים אמריקניים במשרד החוץ בפיונגיאנג, תיאר את דבריו של ביידן כ"בלתי נסבלים" ו"טעות גדולה", והמשך המדיניות האמריקנית מחצי המאה האחרונה.

הצהרה נוספת של משרד החוץ הצפון קוריאני תקפה את הביקורת שנשמעת בארצות הברית על מצב זכויות האדם במדינה, ולפיה מדובר בפגיעה בכבודו של המנהיג קים ג'ונג און והוכחה לכך שארצות הברית "נערכת לעימות כולל". לפי דיווח בוושינגטון פוסט, הבית הלבן צפוי למנות בקרוב שליח מיוחד שיעסוק בהפרות הקשות של זכויות אדם בקוריאה הצפונית.

בנאומו בפני הקונגרס בשבוע שעבר לרגל מאה הימים הראשונים לממשלו, תיאר ביידן את תכנית הגרעין הצפון קוריאנית בתור "איום חמור" לביטחון העולם. הנשיא הדמוקרטי אמר לחברי הקונגרס כי תכנית הגרעין של קוריאה הצפונית, יחד עם זו של איראן, מהווה "איום חמור על ביטחונה של ארצות הברית וביטחון העולם". הוא הוסיף כי ממשלו יעבוד עם בעלות בריתה של ארצות הברית כדי "לטפל באיומים מצד המדינות האלו דרך דיפלומטיה והרתעה נוקשה".

מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און בכינוס של מפלגת השלטון, 9 באפריל 2021. רויטרס
מרחיב את הארסנל הגרעיני. קים בישיבת מפלגת השלטון, בחודש שעבר/רויטרס

הבית הלבן אמר ביום שישי כי בחינת המדיניות האמריקנית ביחס למשבר בחצי האי הקוריאני הושלמה, תוך הסקת מסקנות מהניסיון של ארבעת הממשלים הקודמים שניסו, וכשלו, לגרום לפיונגיאנג לוותר על נשקה הגרעיני.

"המדיניות שלנו לא תתמקד בהשגת עסקה גדולה, או תסתמך על סבלנות אסטרטגית", אמרה דוברת הבית הלבן, ג'ן סאקי, אלא בקידום "גישה פרקטית שפתוחה לדיפלומטיה" עם קוריאה הצפונית, במקביל לחיזוק ביטחונן של ארצות הברית ובעלות בריתה. וושינגטון צפויה לארח בקרוב את היועצים לביטחון לאומי של יפן וקוריאה הדרומית כדי לדון על המדיניות החדשה שלה.

מאז חודש פברואר מנסה ממשל ביידן לפתוח בערוץ דיפלומטי עם משטרו של קים, אך פיונגיאנג לא נענתה עד כה לחיזורים ואפילו טרם הכירה רשמית בביידן כנשיא ארצות הברית. בחודש שעבר שיגרה קוריאה הצפונית טילים לטווח קצר במסגרת ניסוי, אך ארצות הברית אמרה כי זאת פעילות צבאית שגרתית ולא הפרה של הסנקציות הבינלאומיות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן נושא את נאומו הראשון בפני הקונגרס האמריקני. 29 באפריל 2021. רויטרס
תיאר את תכנית הגרעין הצפון קוריאנית כאיום על העולם. ביידן בנאומו בפני הקונגרס, רביעי/רויטרס

במהלך קמפיין הבחירות לנשיאות, ביידן קרא לקים "בריון" ואמר כי על קוריאה הצפונית להתפרק מנשקה הגרעיני בטרם יוסרו הסנקציות של ארצות הברית ושל האו"ם. זמן קצר לפני כניסתו של ביידן לתפקיד, קים נשא נאום שבו הגדיר את ארצות הברית בתור "האויבת הגדולה ביותר" של ארצו והכריז כי הוא שואף להרחיב את הארסנל הגרעיני שלו. עם זאת, הוא לא שלל את הנתיב הדיפלומטי.

קים נהנה מיחסים טובים עם קודמו של ביידן בתפקיד, דונלד טראמפ, שהיה לנשיא ארצות הברית אי-פעם שנפגש עם מנהיג קוריאה הצפונית. הם נפגשו שלוש פעמים, אך לא נרשמה התקדמות של ממש במשא ומתן בין המדינות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully