וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צועדות קדימה: מספר המנכ"ליות בממשלה הגיע לשיא כל הזמנים

עודכן לאחרונה: 30.6.2021 / 10:56

שבע הנשים שמונו לנהל את משרדי החקלאות, הגנת הסביבה, התחבורה, התקשורת, שיתוף הפעולה האזורי, השיוויון החברתי ומשרד ראש הממשלה החליפי מצטרפות לתשע השרות בממשלה ה-36 - יותר מאי פעם. "משמח לראות שהתודעה נפתחה: נשים יכולות להיות מנהלות מעולות. זה המצב הנורמלי"

השר לשיתוף פעולה אזורי עיסאווי פריג' הודיע היום (שלישי) על מינויה של רוני אלון למנכ"לית משרדו. בכך עלה מספר מנכ"ליות הממשלה החדשה לשבע - שיא כל הזמנים, המצטרף לשיא במספר השרות בממשלה - תשע במספר. בממשלה הקודמת כיהנו שמונה שרות וארבע מנכ"ליות.

אלון בת ה-35, שימשה בין השנים 2020-2014 כמנהלת מערך התוכן והאסטרטגיה בבית הנשיא, הממונה בין היתר על פיתוח ויישום תכנית הדגל של נשיא המדינה, "תקווה ישראלית", על מערך הכתיבה והמחקר וכן על הקמה ופיתוח של מרכז המבקרים בבית הנשיא.

רוני אלון, מנכ"לית המשרד לשיתוף פעולה אזורי. אביגיל פיפרנו-באר, אתר רשמי
מנכ"לית המשרד לשיתוף פעולה אזורי, רוני אלון/אתר רשמי, אביגיל פיפרנו-באר
עו״ד נעמה קאופמן-פס, מנכ"לית משרד החקלאות. ענבל מרמרי, אתר רשמי
מנכ"לית משרד החקלאות, נעמה קאופמן-פס/אתר רשמי, ענבל מרמרי

היא מצטרפת לנעמה קאופמן-פס שמונתה למנכ"לית משרד החקלאות, גלית כהן מנכ"לית המשרד להגנת הסביבה, מיכל פרנק שמונתה למנכ"לית משרד התחבורה, לירן אבישר בן-חורין שעומדת בראש משרד התקשורת, יעל מבורך שמנהלת את המשרד לשיוויון חברתי, נעמה שולץ שמונתה למנכ"לית משרד ראש הממשלה החליפי ושי לי שפיגלמן שמונתה למנכ"לית משרד המדע והטכנולוגיה.

לצידן יש לציין את תשע השרות: שרת האנרגיה קארין אלהרר, השרה להגנת הסביבה תמר זנדברג, שרת החינוך יפעת שאשא-ביטון, שרת הכלכלה אורנה ברביבאי, שרת המדע אורית פרקש-הכהן, שרת הקליטה פנינה תמנו-שטה, שרת הפנים איילת שקד, השרה לשוויון חברתי מירב כהן ושרת התחבורה מרב מיכאלי.

עוד בוואלה!

שינוי מגמה: השר לשירותי דת יכריז - לא אאשר הקמת מועצות דתיות ללא ייצוג נשי

לכתבה המלאה
גלית כהן, סמנכ"לית בריכה לתכנון, מדיניות ואסטרטגיה במשרד להגנת הסביבה. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
מנכ"לית המשרד להגנת הסביבה, גלית כהן/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח
מיכל פרנק, מנכ"לית משרד התחבורה והבטיחות בדרכים. ללא, אתר רשמי
מנכ"לית משרד התחבורה, מיכל פרנק/אתר רשמי, ללא

נשים רבות בירכו על ריבוי המינויים של נשים לתפקידים בכירים בממשלה זו. ביניהם נמצאת גם אמי פלמור, מי שכיהנה במשך חמש שנים כמנכ"לית משרד המשפטים, תחת השרות ציפי לבני ואיילת שקד. "זה בהחלט עידן משמח. רוב הזמן כשאני כיהנתי כמנכ"לית הייתה רק עוד מנכ"לית אחת, קרן טרנר", אומרת הערב פלמור. "משמח לראות שהתודעה נפתחה: נשים יכולות להיות מנהלות מעולות".

פלמור ציינה כי לא רק שרות מינו מנכ"ליות למשרדן, אלא גם השרים. "זה המצב הנורמלי - נשים מתקדמות בפוליטיקה כי הן מוכשרות וזוכות לאמון הבוחרים, ושרים לא פועלים על אוטומט וממנים את מי שהיה איתם בצבא", היא צוחקת.

נעמה שולץ מונתה למנכ״לית משרד ראש הממשלה החליפי. רענן כהן, אתר רשמי
מנכ"לית משרד ראש הממשלה החליפי, נעמה שולץ/אתר רשמי, רענן כהן
לירן אבישר בן חורין. יחסי ציבור,
מנכ"לית משרד התקשורת, לירן אבישר בן חורין/יחסי ציבור

היא בירכה במיוחד על המינוי של קאופמן-פס, מנכ"לית משרד החקלאות שהייתה קודם לכן משנה למנכ"ל משרד הכלכלה ושל כהן, מנכ"לית המשרד להגנת הסביבה, שבתפקידה הקודם הייתה סמנכ"לית המשרד. "אלו מינויים משמחים כי הם מגיעים מהשירות הציבורי, וזה מעביר מסר לנשים שאפשר להתקדם לתפקידים הכי גבוהים. זה מעורר השראה, נותן ביטחון".

יעל מבורך, מנכ"לית משרד לשיוויון חברתי. המשרד לשיוויון חברתי, אתר רשמי
מנכ"לית המשרד לשיוויון חברתי, יעל מבורך/אתר רשמי, המשרד לשיוויון חברתי
שי לי שפיגלמן, מנכ"לית משרד המדע. דורון לאטצר, אתר רשמי
מנכ"לית משרד המדע והטכנולוגיה, שי לי שפיגלמן/אתר רשמי, דורון לאטצר

שבע המנכ"ליות - שיא כל הזמנים

  • מנכ"לית המשרד לשיתוף פעולה אזורי: רוני אלון
  • מנכ"לית משרד החקלאות: נעמה קאופמן-פס
  • מנכ"לית המשרד להגנת הסביבה: גלית כהן
  • מנכ"לית משרד התחבורה: מיכל פרנק
  • מנכ"לית משרד התקשורת: לירן אבישר בן חורין
  • מנכ"לית המשרד לשיוויון חברתי: יעל מבורך
  • מנכ"לית משרד ראש הממשלה החליפי: נעמה שולץ
  • מנכ"לית משרד המדע והטכנולוגיה: שי לי שפיגלמן

מנכ"לית שדולת הנשים בישראל, עו"ד דנה מיטב, בירכה אף היא על המינויים. "המסר שלנו לכל שר ושרה בממשלה החדשה הוא: 'השינוי מתחיל במשרד שלך'. ממשלת שינוי אמיתית צריכה לפעול לתיקון המצב הקיים, מצב שבו למרות שנשים הן כוח עבודה מוכשר ומהוות יותר ממחצית האוכלוסייה - ייצוגן בדרג הבכיר רחוק מלשקף את חלקן", מסרה. "בלתי נתפס שבשנת 2021 יש משרדי ממשלה שמאז קום המדינה (!) לא מונתה בהם אפילו מנכ"לית אישה אחת, וזו מציאות שאסור להשלים איתה. בישיבת הממשלה הראשונה ראש הממשלה בנט אמר לחברי וחברות הממשלה לבחור בקפידה מנכ"לים, ואז הוסיף בהדגשה 'גם מנכ"ליות', ושאל בחיוך את השרה מרב מיכאלי אם עשה את זה נכון. אז קודם כל - זה באמת שינוי גישה מבורך, ועכשיו אנחנו רוצות לראות אותו גם באופן מעשי".

הנוכחות הנוכחות הנשית בממשלה בלטה הערב גם בכנס הורביץ לכלכלה וחברה שנערך הערב בירושלים, בו ישבו בפאנל השרות זנדברג, אלהרר, ברביבאי ומיכאלי, שהצהירו כי הן ישתפו פעולה בנושא מדיניות האקלים של ישראל כדי "להוביל להפחתה של 85% בפליטות גזי החממה של ישראל עד 2050".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully