וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות משפחות מפגינות ליד הכנסת: "חוק האזרחות - ענישה קולקטיבית"

עודכן לאחרונה: 29.6.2021 / 13:29

קרובי המשפחה של פלסטינים שאינם יכולים להתגורר בארץ מתוקף חוק האזרחות מוחים נגד הארכתו. חברי כנסת ממפלגות שונות, בהם עבאס, הגיעו לתמוך במפגינים. "קורא לרע"ם, מרצ ומיכאלי - עצרו את המו"מ על החוק הנפשע", אמר עודה, ברקע הקשיים בהעברתו בכנסת

עשרות משפחות וילדים של פלסטינים שאינם יכולים להתגורר בארץ מתוקף חוק האזרחות מפגינים נגד הארכתו סמוך לכנסת. חברי כנסת מהרשימה המשותפת, וכן ח"כ מוסי רז ממרצ, ח"כ אבתיסאם מרעאנה מהעבודה ויו"ר רע"ם מנסור עבאס הגיעו להביע תמיכה במחאה. על שלטי המפגינים נכתב, בין היתר, "חוק האזרחות - ענישה קולקטיבית" ו""אני יוסף. אני בן שש. זכותי לחיות עם אבא".

בהפגנה, שנערכת ביוזמת ארגון המשפחות ומרכז מוסאוא, משתתפים חברי המשותפת אחמד טיבי, עאידה תומא-סלימאן, עופר כסיף, סמי אבו שחאדה ואוסאמה סעדי, ויו"ר הרשימה איימן עודה. אחריה, ייכנסו המשפחות למשכן וייפגשו עם חברי כנסת. "אני קורא לרע"ם, למרצ ולמרב מיכאלי - עשו את המעשה האנושי ועצרו עכשיו את המשא ומתן על החוק הנפשע הזה. יש לנו הזדמנות היסטורית לבטל את החוק ולתת לאלפי משפחות חיים נורמליים", אמר עודה.

עבאס בדבריו הבטיח שמפלגתו תשמור על העמדה המקורית שלה, "שנובעת מהזהות שלנו, מההשתייכות שלנו, מהיותנו ערבים ופלסטינים. אנחנו מתנגדים לחוק הזה, אנחנו מתנגדים לעושק הזה. אנחנו עובדים ולוקחים אחריות כדי לטפל בהשלכות של החוק הזה".

הפגנה נגד חוג האזרחות, כנסת, 29 ביוני 2021. דוברות הרשימה המשותפת, אתר רשמי
"הזדמנות היסטורית לבטל את החוק". עודה בהפגנה בירושלים, היום/אתר רשמי, דוברות הרשימה המשותפת

טיבי טען כי "מניעת איחוד משפחות היא גזענות צרופה מתוקף חוק גזעני המתיחס לכל סיפור אהבה פלסטיני כפצצה מתקתקת ולכל הריון של אמא פלסטינית כמערער על יסודותיה של מדינת ישראל. עליונות יהודית טהורה. אין מקום לתיקונים קוסמטים ויש לבטל את החוק. כל מי שהתנגד לחוק לפני שלושה חודשים מחויב מוסרית להתנגד לחוק גם עכשיו".

בשבועות האחרונים מאיימות מפלגות הימין באופוזיציה להפיל את הארכת הוראת השעה, שמטילה הגבלות על מתן אזרחות או היתרי שהייה בישראל לפלסטינים שנישאו לישראלים, כמו גם לאזרחי איראן, לבנון, סוריה ועיראק המבקשים לקבל מעמד על רקע איחוד משפחות.

יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו הציב אתמול לקואליציה תנאי לתמיכה - קידום חוק ההגירה הנרחב שהציעו באופוזיציה. בקואליציה דחו את ההצעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully