וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא צ'כיה: "טרנסג'נדרים הם אנשים מגעילים"

28.6.2021 / 9:30

מילוש זמאן, הידוע בהתבטאויות שנויות במחלוקת, הגן על החוק בהונגריה שאוסר לעסוק בסוגיות להט"ביות בבתי הספר. "אני עצבני מאוד מהסופרג'יסטיות, מתנועת MeToo וממצעד הגאווה של פראג"

נשיא צ'כיה מילוש זמאן במהלך טקס לזכר קורבנות הקורונה בפראג, 10 במאי 2021. רויטרס
התבקש לכבד את זכויות הלהט"ב או לעזוב את האיחוד. זמאן, מאי/רויטרס

נשיא צ'כיה מילוש זמאן אמר אתמול (ראשון) כי טרנסג'נדרים הם אנשים "מגעילים". בריאיון טלוויזיוני, נשאל הנשיא, הידוע בהתבטאויות חריגות, על חוק שעבר בהונגריה החודש ואוסר על הפצת תכנים בבתי ספרים "המקדמים" הומוסקסואליות ושינוי מגדרי. "אם אתה עובר ניתוח לשינוי מין, אתה למעשה מבצע פשע של פגיעה עצמית", אמר זמאן לרשת CNN פרימה. "כל ניתוח הוא מסוכן ועבורי האנשים הטרנסג'נדרים האלו הם מגעילים".

החוק ההונגרי ספג ביקורת חריפה מצד האופוזיציה מבית, ארגוני זכויות אדם ומדינות רבות באיחוד האירופי. בפסגת האיחוד האירופי בשבוע שעבר, ראש ממשלת הולנד, מארק רוטה, אמר לראש ממשלת הונגריה ויקטור אורבן כי עליו לכבד את זכויות הלהט"ב או לעזוב את הגוש.

יותר מחצי מ-27 המדינות החברות באיחוד האירופי התנגדו לחוק, אך עד כה צ'כיה לא עשתה זאת. הנשיא אמר כי הגינוי הוא התערבות בענייניה הפנימיים של מדינה אחרת. לנשיאי צ'כיה יש סמכויות מוגבלות, אך לזמאן ולקודמיו בתפקיד הייתה השפעה בולטת על השיח הציבורי. לזמאן יש עמדות חיוביות ביחס לרוסיה וסין והוא ביקר בעבר את ההגירה ממדינות מוסלמיות.

"ויקטור אורבן אומר שהוא לא נגד הומואים, אלא שהוא נגד מניפולציות, לא רק של הורים, אלא גם בחינוך מיני של ילדים", אמר זמאן. "אני לא רואה שום סיבה שלא להסכים איתו, כי אני עצבני מאוד מהסופרג'יסטיות, מתנועת MeToo וממצעד הגאווה של פראג".

נשיא צ'כיה: "טרנסג'נדרים הם אנשים מגעילים"/צילום: רויטרס

אם לא תבטל את החוק, הונגריה עומדת בפני הליך משפטי בבית המשפט העליון של האיחוד האירופי. ראש ממשלת לוקסמבורג, חבייר באטל, אמר כי יש להפעיל על אורבן מנגנון חדש לקיצוץ במימון האיחוד האירופי למדינות שמפרות את החוקים והערכים של הגוש.

אורבן, שמכהן כראש ממשלת הונגריה מאז 2010, הפך לשמרני ולוחמני יותר בקידום "ערכים נוצריים מסורתיים" מול הליברליזם המערבי "המוגזם". לפני הפסגה בשבוע שעבר, אמר אורבן לעיתונאים כי החוק נועד להבטיח את זכות ההורים להחליט על חינוך המיני של ילדיהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully