וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוח של הפנטגון: אין לנו הסבר למאות עב"מים שנצפו בשמיים

דוח שפרסם משרד ההגנה האמריקני לא הצליח להסביר 143 דיווחים על עב"מים ב-17 השנים האחרונות, בהם 21 דיווחים על תופעות המדגימות יכולות טכנולוגיות שלא עומדות לרשות האנושות. לא נמצאו ראיות לכך שמקור התופעות הוא ביקורם של כלי טיס זרים בכדור הארץ, אך זה גם לא נשלל

בווידאו: עב"מים שנצפו בשמיים/צילום: רויטרס

דוח ממשלתי חדש שפורסם אתמול (שישי) בארצות הברית טוען כי לממשל אין הסבר למאות העצמים הבלתי מזוהים (עב"מים) שנצפו בשמי אמריקה בשני העשורים האחרונים ונחקרו על ידי כוח משימה מיוחד של משרד ההגנה האמריקני.

במסמך שפרסם אתמול משרד מנהל המודיעין הלאומי האמריקני נכתב כי לא נמצא הסבר ל-143 דיווחים שנאספו מאז שנת 2004. לגבי 21 דיווחים מתוכם, הכוללים 18 מקרים שונים, נכתב כי ייתכן והם מדגימים יכולות טכנולוגיות שאינן ידועות לארצות הברית, ביניהם עצמים הנעים ללא הנעה נצפית או עם תאוצה מהירה, הנחשבת מעבר ליכולותיהן של מעצמות כמו ארה"ב עצמה, רוסיה, סין או מדינות אחרות. מחברי הדוח טוענים כי יש צורך בניתוח קפדני יותר של אותם דיווחים.

על פי הדוח, עד כה לא נמצאו הוכחות לכך שמקור התופעות שנצפו בשמי ארצות הברית הוא תכניות נשק אמריקאיות חשאיות או טכנולוגיות לא ידועות של רוסיה או סין או מדינות אחרות. כמו כן, לפי מחברי הדוח, לא נמצאו ראיות לכך שמקור התופעות הוא ביקורם של חוצנים בכדור הארץ. עם זאת, הדוח לא שלל את האפשרות הזו.

כלי טיס בלתי-מזוהה שנקלט על ידי מטוס קרב אמריקני. הפנטגון, אתר רשמי
לא שוללים ולא מאשרים ביקורים של חוצנים. כלי טיס בלתי מזוהה/אתר רשמי, הפנטגון

הדוח נוצר על ידי הפנטגון כתוצאה מצו נשיאותי שהוציא נשיא ארצות הברית לשעבר, דונלד טראמפ, לפני שעזב את תפקידו. בצו הנחה טראמפ את גופי המודיעין של ארה"ב להעביר לממשל את כל הידוע להם לגבי עב"מים, עד סוף חודש יוני 2021. הצו דרש כי הדוח יכלול ניתוח מפורט של תופעת העב"מים ואת המודיעין שנאסף בנושא על ידי ה-FBI, כוח משימה מיוחד לעצמים בלתי מזוהים ומודיעין הצי. טראמפ הוציא את הצו בעקבות אפקט דומינו שנוצר בארצות הברית, לאחר שהניו יורק טיימס חשף ב-2017 שהפנטגון מימן תחת מעטה חשאיות מחקר אודות כלי-טיס בלתי מזוהים ונחשפו סרטונים שצולמו על ידי הצי האמריקאי בהם נראים כלי טייס נעים במהירויות עצומות.

נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ במהלך כינוס רפובליקני בגרינוויל שבדרום קרוליינה. 5 ביוני 2021. רויטרס
ביקש לדעת את האמת על עב"מים. הנשיא לשעבר טראמפ/רויטרס

הדוח בן תשעת העמודים לא כולל למעשה מסקנות. נטען בו כי הדיווחים שהיו זמינים עבור מחבריו לא היו חד-משמעיים ברובם. עוד צויין בו כי הנתונים עליהם הסתמך היו מוגבלים ולא עקביים ויצרו קושי בהערכת התופעות אותן ביקש לנתח.

נטען, למשל, כי מספר התצפיות מוגבל מדי כדי ליצור ניתוח מפורט של דפוסים קבועים. מרבית התצפיות על עצמים בלתי מזוהים, מקורם בשטחי אימונים של צבא ארצות הברית או בשטחים בהם מתבצעים ניסויים צבאיים, מה שלפי הדוח עלול לגרום להטיה באיסוף הנתונים.

גורמים ממשלתיים בארצות הברית הצביעו על כך שאם יימצא בעתיד התקציב לכך, יש לפתח תוכנית טובה יותר לתצפיות ואיסוף נתונים על עב"מים.

חוסר היכולת להגיע למסקנות בדוח על המקרים הלא מוסברים מעלה תהיות לגבי מידת הרצינות של ממשלת ארצות הברית עד כה, ומעלה את השאלה האם היא ריכזה מאמצים מדעיים איכותיים מספיק כדי לבדוק אותם.

בעוד שגורמים רשמיים טענו כי קיימם מעט מדי נתונים כדי להסיק מסקנות לגבי רבים מהמקרים בהם נצפו עב"מים - למומחים מדעיים וגם לחובבים נלהבים יש הסברים מתקדמים לתופעות, החל מכאלה הקשורים לכדור הארץ ועד לחלל החיצון. הדוח לא ניסה לאשר או להפריך את התאוריות שלהם.

עם זאת, גורמים ממשלתיים סירבו אתמול להכיר באפשרות שהתופעות שנצפו בשמיים יכולות להיות כלי טיס שהגיע מחוץ לכדור הארץ, מה שמדגים עד כמה ההסבר הזה לא נתפס כסביר בעיניהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully