וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"את זכר או נקבה?": מנהל אגף בשב"ס נאשם שביצע מעשה מגונה בעצורה

25.6.2021 / 14:29

האישום נגד דוד אמויאל, ששירת כמנהל אגף בבית הסוהר "גבעון", כולל הטרדה מינית ומעשה מגונה באזרחית זרה מניגריה, ששהתה במעצר לאחר שבקשתה להתקבל כמבקשת מקלט סורבה. מכתב האישום עולה כי אמויאל ניסה לנשק את א' בניגוד לרצונה, ואף דרש ממנה לחשוף את איבר מינה

כתב אישום חמור הוגש בשבוע שעבר לבית משפט השלום ברמלה נגד דוד אמויאל, ששירת כמנהל אגף בבית הסוהר "גבעון". כתב האישום הוגש בעקבות חקירה של היחידה הארצית לחקירות סוהרים בלהב 433, ובמסגרתו הואשם אמויאל בהטרדה מינית ומעשה מגונה באזרחית זרה שהייתה במעצר. א', אזרחית ניגריה, הגיעה לישראל במהלך שנת 2019 כמבקשת מקלט, בקשתה סורבה והיא הועברה למתקן מעצר "גבעון". אמויאל שימש כמנהל האגף בו נכלאה א'.

מעובדות כתב האישום עולה כי א' הגיעה למשרדו של אמויאל וביקשה כרטיס חיוג לטלפון. אמיואל הורה לה לעמוד סמוך לשולחנו, בנקודה המוסתרת ממצלמות האבטחה ומעיניי העוברים והשבים. תחילה שאל אותה אמויאל "את זכר או נקבה?", וכשהשיבה שהיא נקבה הוא החל ללחוץ על החזה שלה ושאל אותה "אם זה אמיתי". לאחר מכן הוא הרים את חולצתה ונגע לה בחזה בניגוד לרצונה. א' נדהמה ממעשיו של אמויאל ועזבה מיד את המשרד.

בית סוהר גיבעון, פברואר 2016. ראובן קסטרו
דרש מא' להוריד את מכנסיה ולחשוף בפניו את איבר מינה. בית סוהר גבעון/ראובן קסטרו

שלושה ימים לאחר מכן, א' ניגשה שוב למשרדו של אמויאל בבקשה חוזרת שישיג לה כרטיס לטלפון. אמויאל השיב לעצורה שלא עלה בידו להשיג לה כרטיס חיוג, ואמר לה ששמע מאחרים שהיא מעוניינת לשנות את מינה וכי אחרים תוהים אם היא זכר או נקבה. א' השיבה לאמויאל שהיא נקבה ואינה מעוניינת בהליך שינוי מין. אמויאל לא הסתפק בזה ודרש מהעצורה "להוכיח" שהיא אכן נקבה, דרש ממנה להוריד את מכנסיה ולחשוף בפניו את איבר מינה.

א' סירבה ונטשה בזעם את החדר. לאחר מכן הגיעה שוב לחדרו בניסיון נוסף לקבל כרטיס חיוג שיאפשר לה לדבר עם בני משפחתה. אמויאל החל לחבק אותה, אחז לה באגן ואף ניסה לנשק אותה. א' התנגדה ולא אפשרה לו. במקרה אחר ביקש אמויאל מ-א' להעביר רהיט בין חדרים באגף הכליאה. א' ביצעה את המוטל עליה כשלפתע הגיע אמויאל מאחוריה ותפס בה באזור האגן. א' נבהלה, מעדה על הרהיט ונשרטה בסנטר.

עוד בוואלה!

מתלונן נוסף נגד הפסיכולוג מחיפה: "נגע בי במהלך הפגישות, עליו להיענש"

לכתבה המלאה

מידע על מה שהתרחש בחדרו של מנהל האגף הגיע לידי המחלקה לחקירות סוהרים, שפתחה בחקירה וזימנה את א' למסור עדות. עדותה של א' ועדויות נוספו שהגיעו לידי המשטרה ביססו את החשדות נגד אמויאל, אך למרות זאת בפרקליטות סברו תחילה שאין מקום להגשת כתב אישום בשל חוסר בראיות. רק לאחר ערר שהוגש ועיון חוזר של הפרקליטות בתיק החקירה, שונתה ההחלטה וכתב האישום נגד אמויאל הוגש בשבוע שעבר.

עו"ד ניר זאב, שמייצג את אמויאל, מסר בתגובה כי מרשו כופר בכתב האישום וכי את גרסתו, כולל חומרים שיוכיחו את חפותו, הוא יציג בבית המשפט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully