וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות חשיפת וואלה!: קצין מודיעין בשב"ס יודח מתפקידו

עודכן לאחרונה: 20.4.2021 / 8:48

רב כלאי דביר רחמים נחקר יחד עם מפקד בית המעצר קישון תת-גונדר סברי שחאדה בחשד למעצר שווא של אחיינו של האחרון, בניסיון להרתיע אותו מרכישת סמים. על פי החשד רחמים התחזה לשוטר וניסה לשבש את חקירת התקרית. שחאדה צפוי לקבל נזיפה מנהלית

בית המעצר קישון. נובמבר 2013. ערן גילווארג
בית המעצר קישון/ערן גילווארג

תת-גונדר סברי שחאדה, שנחקר בחשד לכליאת שווא של נער במתקן שב"ס, צפוי לקבל ענישה בצורה של נזיפה מנהלית, בעוד רב כלאי דביר רחמים, ששימש קצין מודיעין ושיתף פעולה עם שחאדה במקרה, יודח מתפקידו ומתחום המודיעין בשב"ס ולא יוכל להתקדם בשנתיים הקרובות - כך נודע לוואלה!.

הפרשה נחשפה בוואלה! בפברואר 2020. במסגרת התחקיר התגלה כי בפברואר 2018 גילה תת-גונדר שחאדה, מפקד כלא מגידו, כי אחיינו בן ה-15 רכש סמים, ועל כן החליט להרתיע אותו. שחאדה לקח את הנער למתקן שב"ס בעכו, שעליו פיקד ובו נכח גם קצין המודיעין רחמים.

סוהרים מיחידת נחשון של שירות בתי הסוהר בכלא צלמון, אפריל 2017 (צילום: ראובן קסטרו). ראובן קסטרו
נכלא בתא למשך דקות ארוכות/ראובן קסטרו

רחמים שיתף פעולה לכאורה עם שחאדה בכך שלבש מדי שוטר, התחזה בפני הנער וביים חקירה, שבמהלכה דפק על השולחן והרים את קולו. לאחר שהנער סירב לשתף פעולה בחקירה ולספר מהיכן הגיעו אליו הסמים, הוא "נענש" ונכלא בתא למשך דקות ארוכות.

כדי להרתיע את הנער אפילו יותר, ביימו רחמים ושחאדה "הפרת סדר" אלימה בין אסירים בתא הסמוך אל הנער, דבר שהפחיד אותו וגרם לו לעשות על עצמו את צרכיו. בשלב הזה הנער הוצא מהתא ונשלח בחזרה לביתו.

יום לאחר המקרה, אותו קצין מודיעין שהתחזה לשוטר וסייע בכליאת הנער לכאורה, נסע לבית הנשיא וקיבל אות הצטיינות מטעם המשרד לביטחון הפנים, שם לא ידעו על האירוע שהתרחש בלילה שלפני כן. לפני כחודשיים סגרה הפרקליטות את תיק החקירה נגד שחאדה ורחמים מחוסר בראיות והמליצה להעמיד את השניים לדין משמעתי.

עוד בוואלה!

פרשת הסוהרות: הפרקליטות הציעה למתלוננת הראשית לוותר על עדותה - וסורבה

לכתבה המלאה

המידע על האירוע הגיע גם לבכירים בשב"ס, וגורמים המעורבים בפרשה זומנו לחקירה. גורם המעורה בפרטי הפרשה סיפר לוואלה! כי מפקד הכלא הוא "איש עם הרבה כוח ועוצמה בארגון שהצליח לטייח ולהשתיק את הסיפור".

קצין בכיר שנכח במקום והיה עד להתרחשויות, סיפר כי ההתנהלות של שחאדה ורחמים הייתה בלתי מתקבלת על הדעת. קצין בשב"ס הוסיף: "אם במשטרה היו יודעים אילו עוד דברים הוא עשה, הוא היה גומר כאסיר בבית כלא. לא ייתכן שהאיש הזה, שיש לו קופת שרצים, עדיין נמצא בתפקידו".

משב"ס נמסר בתגובה: "לאחר סגירת תיק החקירה במשטרה ועל אף שלא נמצאו הקצינים אשמים בפלילים, הובאו העובדות בפני נציבת בתי הסוהר אשר החליטה לנקוט כלפיהם בצעדים המקצועיים והמשמעתיים הדרושים המצופים מקצין בשב"ס".

  • עוד באותו נושא:
  • שב"ס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully