וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש לתחלואה סמויה: שרידים של זן הקורונה ההודי אותרו בביוב באשקלון

עודכן לאחרונה: 24.6.2021 / 19:27

משרד הבריאות הודיע כי בבדיקה שנערכה לאחרונה בעיר התגלו סימנים להימצאותו של הווריאנט במערכת מי השפכים, וקיים חשש כי תושבים רבים נדבקו בלא ידיעתם. עיריית אשקלון פתחה מרכזי בדיקות קורונה מיוחדים וקראה לתושבים להגיע בלי לקבוע תור ולהיבדק בהקדם

משרד הבריאות הודיע הערב (חמישי) כי במעקב ובבדיקות לזיהוי תחלואה סמויה במי שפכים שנערך לאחרונה באשקלון, אותרו סימנים להימצאותו של וריאנט הודי של נגיף הקורונה. תוצאה זו מעלה חשש כי תושבים בעיר נדבקו בנגיף.

עיריית אשקלון הדגישה כי אין קשר בין מערכת המים לביוב, ולכן אין חשש להידבקות באמצעות מי שתייה. העירייה קראה לתושבים להגיע למתחמי הבדיקה לגילוי מוקדם של הדבקה בנגיף, נוסף על מערך הבדיקות של קופות החולים בעיר. "התושבים מתבקשים לגשת ללא הפנייה או הרשמה ולעבור בדיקה. גילוי מוקדם ימנע הדבקות נרחבות ותחלואה שעלולה להיות קשה בחלק מהמקרים", נכתב בהודעת העירייה.

ממונה הקורונה: מתחילת שבוע הבא חובת עטיית המסכות בחללים סגורים חוזרת/צילום: לע"מ

גורם במערכת הבריאות אמר כי "איתור וניטור סביבתי בביוב זה כלי חשוב. בקורונה זה כלי חדש בישראל ובעולם. ההחלטה היתה שהולכים להגדיל את דגימות הביובים בכל הארץ". בשבוע שעבר הבדיקות העלו תוצאה שלילית לקורונה, והשבוע כבר התקבלה תוצאה חיובית. "עכשיו זה הזמן להתריע בפני התושבים כדי לכבות את השריפה בעודה קטנה" אמר הבכיר. "המשמעות עדיין לא ברורה: האם זה הרבה אנשים עם מעט עומס נגיפי או מעט אנשים עם הרבה עומס נגיפי. בגלל זה יצמצו את הבדיקות לשכונה אחת כדי לאתר את המקור", סיכם.

מוקדם יותר אמר ממונה הקורונה, פרופסור נחמן אש, כי חובת עטיית המסכות בחללים סגורים תוחזר בתחילת שבוע הבא. זאת, לאחר החלטת הממשלה לפיה תקנה זו תוחזר בכפוף לממוצע שבועי של מאה מאובחנים בקורונה ביום, ולדבריו לפי שעה המדינה עומדת על ממוצע של 75. אש עוד מסר כי בדרג המדיני ובמשרד הבריאות עובדים על הקדמת משלוח החיסונים לחודש אוגוסט, וכי בנתיים אין למדינה הזמנות נוספות של חיסונים לאחר חודש זה.

עוד בוואלה!

ממונה הקורונה: בתחילת השבוע הבא תחזור חובת עטיית המסכות בחללים סגורים

לכתבה המלאה
פקחים מנטרים ביוב ברשלקון. רויטרס
חשש לתחלואה סמויה עקב הימצאות שרידי קורונה בביוב באשקלון. הערב/רויטרס

אש עדכן כי מחצות ישנם 123 מאומתים לווירוס, וציין כי "זה מספר גדול מיוחד". עוד אמר כי ההתפרצות בשלב זה היא בעיקר בבנימינה ובמודיעין, אך מתחילה להתפשט לערים נוספות. "אני רוצה להדגיש את חשיבות הבדיקות. אנחנו ערוכים לקיים בדיקות בהיקפים גדולים". הוא הבהיר כי גם מחוסנים צריכים להיבדק, שכן הם יכולים להדבק ולהדביק בעצמם. עם זאת, הוא הדגיש כי מרבית המחוסנים שנדבקו הם עם עומס נגיפי נמוך וללא תסמינים.

"חובת הבידוד חייבת להיות במודעות של כולנו. לדוגמה, ילד ששהה בחו"ל והגיע לבית ספר זה לא בסדר - וכולם צריכה להגיד את זה לו ולהוריו. זה לא זמן לטוס עם ילדים שהם לא מחוסנים", הפרופ' הבהיר, והוסיף כי ההמלצה היא כבר כעת לחזור לעטות מסיכות במקומות סגורים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully