וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה ממליצה להעמיד לדין את ראש עיריית אור עקיבא על עבירות שוחד

עודכן לאחרונה: 2.7.2021 / 19:55

בלהב 433 שניהלה את החקירה אחר השר לשעבר יעקב אדרי מצאו כי בזמן שכיהן בתפקידים ציבוריים הוא פעל להשפיע ולהיטיב עם בעלי אינטרסים בתמורה לכספי שוחד

המשטרה ממליצה להעמיד לדין את ראש עיריית אור עקיבא והשר לשעבר, יעקב אדרי, על עבירות שוחד. בלהב 433 שניהלה את החקירה, מייחסים לאדרי חשדות לעבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים, גניבה בידי עובד ציבור, קשירת קשר לביצוע פשע, עבירות לפי חוק איסור הלבנת הון, אלימות, שיבוש מהלכי משפט, עבירות מס, ועוד.

לפי המשטרה, במהלך העשור האחרון אדרי, שכיהן בתפקידים ציבוריים, "פעל באופן שיטתי תוך ניצול מעמדו וסמכויותיו, על מנת להשפיע ולהיטיב עם בעלי אינטרסים וזאת בתמורה לקבלת כספי שוחד". עוד עלה כי אדרי יצר מנגנון מתוחכם של תשלומי שוחד להעברת המזומנים אליו, בנוסף לקבלת שוחד באמצעות שוברי קנייה אשר ניתנו לו במשך שנים במסווה של תרומות לנזקקים.

יעקב אדרי במהלך הארכת מעצרו בבית משפט השלום בראשל"צ 10 בנובמבר 2020. אתר רשמי, פלאש 90
אדרי בבית המשפט, נובמבר/פלאש 90, אתר רשמי
בווידאו: הארכת מעצר לראש עיריית אור עקיבא יעקב אדרי החשוד בקבלת שוחד/עריכה: טל רזניק

החקירה המורכבת נוהלה על ידי יאח"ה, בליווי פרקליטות מיסוי וכלכלה מחוז תל אביב ובשיתוף רשות המיסים - יחידת יהלום והרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור במשרד המשפטים. במסגרת החקירה של אדרי, שכיהן בעבר כשר הבריאות, שר לפיתוח הנגב והגליל ושר הקליטה, נחקרו כ-200 מעורבים ובוצעו עשרות חיפושים ותפיסה של מאות מוצגים

בנוסף לאדרי, התבססה תשתית ראייתית נגד חשודים נוספים בפרשה בעבירות של שוחד, קבלת דבר במרמה וקשירת קשר לביצוע פשע. כל יתר פרטי החקירה נמצאים תחת צו איסור פרסום.

פרקליטיו של אדרי, עו"ד טל שפירא וסתיו שורצברג, מסרו כי הוא דוחה בתוקף את החשדות המיוחסים לו. "מדובר בעלילה פרי מוחה הקודח של עדה בעלת אינטרס וחדורת תחושת נקם שלצערנו פרטיה אסורים בשלב זה לפרסום", אמרו והוסיפו כי "עמדתו של ראש העיר נתמכת בראיות מזמן אמת אשר מפריכות לחלוטין את האשמות השווא שהוטחו בו ובכלל זה, רשימות מפורטות המוכיחות כי כל תלושי הקניות נמסרו לנזקקים וכי השימוש היחיד שנעשה בהם היה לטובתם ולרווחתם של תושבי העיר".

התנועה לאיכות השלטון מסרה בתגובה כי ""תפקוד העירייה באור עקיבא הוא רע מאוד ולכן פנינו כבר לפני כחודש וחצי למשרד הפנים בבקשה שיבחן התערבות בכל האמצעים העומדים לרשותו לפי החוק, כולל הקמת ועדה קרואה או הכרזה על קיום בחירות חדשות בעיר".

  • עוד באותו נושא:
  • יעקב אדרי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully