וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המצב הכלכלי בעזה: חמאס וג'יהאד מתקשים לשלם משכורות, ובצה"ל נערכים להפגנות בגדר

עודכן לאחרונה: 24.6.2021 / 6:49

התנגדותה של ישראל להעברת כספים ישירות לחמאס ולג'יהאד, הובילה לבעיות תזרים מזומנים חריפות בארגונים. בנוסף לכך, איראן לא הזרימה את הכסף הצפוי לרצועה. לדברי גורמי ביטחון, המצב החדש, עלול להוביל להידרדרות כבר בשישי, אך מעריכים כי חמאס לא ימהר לשבור את הכלים

מצב כלכלי קשה נוצר ברצועת עזה לאחר התנגדותה של ממשלת ישראל להעברת כספים ישירות לממשלת חמאס, ודרישתה כי הכספים במסגרת תהליך ההסדרה ושיקום רצועת עזה, יעברו אך ורק דרך הרשות הפלסטינית או דרך האו"ם כדי לא לחזק את חמאס. בעקבות כך, בחמאס ובג'יהאד האסלאמי מתקשים לשלם משכורות לפעילים, וההערכות בצה"ל הן שהדבר יבוא לידי ביטוי בהפגנות בגדר הגבול כבר ביום שישי הקרוב.

בנוסף, מסיבות שאינן ברורות, איראן לא הזרימה את הכסף שהיה אמור להגיע לרצועת עזה - כך נודע לוואלה!. בתוך כך, אסמאעיל הנייה, שמדלג בחודשים האחרונים בין מדינות, ובימים אלה נמצא במאוריטניה, ניסה לגייס את הכספים הרלוונטיים להעברה מידית לעזה - אך ללא הצלחה.

לדברי גורמי ביטחון בכירים, לחמאס ולג'יהאד האסלאמי יש בעיות תזרים מזומנים חריפות על רקע ההתעקשות הישראלית למנוע העברת כספים ישירה לממשלת חמאס וההשלכות כבר נראות בשטח. לדברי אותם גורמים, לא ברור מדוע איראן לא העבירה את הכספים כצפוי, אך כתוצאה מהמצב הכלכלי יש קושי בתשלום משכורות גם לפעילי הזרוע הצבאית בחמאס. הגורמים הדגישו כי המצב בג'יהאד האסלאמי חמור יותר, שכן יש פעילים שלא הגיעו למקומות המפגש במסגרת היחידות, כיוון שהם עסוקים באיתור מקורות פרנסה אחרים.

פעילי חמאס ברצועת עזה, 28 במאי 2021. רויטרס
לא ימהרו לשבור את הכלים. פעילי חמאס בעזה, מאי/רויטרס

גורמי ביטחון הדגישו כי המצב החדש ברצועת עזה, שמעמיד את חמאס והג'יהאד האסלאמי בין ישראל למצרים, עלול להוביל את הצדדים להתנגשות כבר ביום שישי הקרוב על גדר המערכת באמצעות הפגנות.

במערכת הביטחון מעריכים כי חמאס לא ימהר לשבור את הכלים באמצעות שיגור רקטות, אלא יתחיל בהפגנות אלימות. מחר, בתום הערכת מצב ביטחונית בה ישתתפו שר הביטחון בני גנץ, סגן הרמטכ"ל האלוף איל זמיר, שממלא את מקומו של הרמטכ"ל אביב כוכבי, השוהה בארצות הברית, ראש אמ"ן תמיר היימן ומתאם פעולות הממשלה בשטחים רסאן עליאן, יוחלט על נקיטת צעדים כדי לרכך את המציאות במרחב הגבול.

בתוך כך, על רקע התגברות הטרור העממי סביב גבעת אביתר בשומרון, בצה"ל שוקלים לתגבר את המרחב בכוחות נוספים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully