וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפני הסגרתו לארה"ב: מייסד האנטי וירוס מקאפי התאבד בכלא בספרד

יזם הטכנולוגיה האמריקני בן ה-75 היה מבוקש במולדתו על עבירות מס והונאה, ושעות אחרי שהעליון בספרד הסכים לבקשת הסגרתו - הוא ככל הנראה תלה את עצמו בתאו בברצלונה. "זו תוצאה של מערכת אכזרית", אמר עורך דינו של מקאפי, שהיה ידוע באורח חייו הפרוע והססגוני

יזם הטכנולוגיה האמריקני ג'ון מקאפי נמצא הערב (רביעי) מת בתאו בברצלונה, שעות אחרי שבית המשפט העליון בספרד הסכים להסגירו לארצות הברית. עורך דינו אמר כי הוא ככל הנראה התאבד בתליה. רשויות הכלא אמרו כי הן חוקרות את נסיבות מותו.

מקאפי, בן 75, פיתח את תוכנת האנטי וירוס על שמו, אך הסתבך בשנים האחרונות בפלילים. הוא נאשם בטנסי בהעלמת מסים ובניו יורק בהונאת מטבע קריפטו. עורך הדין שלו, חוויאר ויאלבה, אמר כי היו למקאפי הזדמנויות לערער על הרשעתו, אך הוא לא יכול היה לשאת יותר הזמן בכלא. "זו תוצאה של מערכת אכזרית שלא הייתה לה שום סיבה להחזיק את האיש הזה בכלא כל כך הרבה זמן", אמר.

במהלך דיון בחודש שעבר, אמר מקאפי כי בשל גילו, הוא יבלה את שארית חייו בכלא אם הוא יורשע בארצות הברית. "אני מקווה שבית המשפט הספרדי יראה את חוסר הצדק שבזה", אמר היזם. הוא הוסיף כי ארצות הברית "רוצה להשתמש בי בתור דוגמה".

במשך שנים, מקאפי נמלט מרשויות אכיפת החוק בארצות הברית, לעתים על סיפונה של יאכטה ענקית. יזם הטכנולוגיה הצבעוני נעצר באוקטובר האחרון בנמל התעופה בברצלונה, כשעמד לעלות על טיסה לאיסטנבול עם דרכון בריטי.

ג'ון מקאפי נמצא מת בתא הכלא שלו, 23 ביוני 2021. רויטרס
חלוץ תוכנת האנטי וירוס. מקאפי/רויטרס

הוא עבד עבור נאס"א, Xerox ולוקהיד מרטין לפני שהשיק את תכנת האנטי וירוס המסחרית הראשונה בעולם ב-1987. הוא מכר את החברה שלו לאינטל ב-2011 ולא היה מעורב יותר בעסק. לתכנה הנושאת את שמו יש כ-500 מיליון משתמשים בעולם.

הוא סיפר ב-2019 כי הוא לא שילם מס הכנסה בארצות הברית במשך שמונה שנים מתוך "סיבות אידיאולוגיות". באותה שנה, הוא ברח מהמדינה כדי להימלט ממשפט, וחי בעיקר בספינת הפאר שלו עם אשתו, ארבעה כלבים גדולים, שני מאבטחים ושבעה אנשי צוות. הוא אף הציע לקובה לעקוף את האמברגו האמריקני באמצעות מטבעות קריפטו ואף חשב על ריצה לנשיאות דרך המפלגה הליברטריאנית.

אב ל-47 ילדים

מקאפי, שאמר בעבר כי הוא אביהם של לפחות 47 ילדים, חי בבליז במשך כמה שנים. הוא ברח ממנה ב-2012 אחרי שהיה מבוקש במשטרה בחשד לרצח של שכנו. בסופו של דבר, התיק נגדו נסגר.

לטענתו, את אשתו, ג'ניס, הוא פגש כשהיא שידלה אותו לזנות בעת שהיה במנוסה. "הרשויות בארצות הברית נחושות שג'ון ימות בכלא כדי להראות מה קורה למי שמדבר נגד שחיתות בסוכנויות הממשל", צייצה ביום ראשון. "אין תקווה שהוא יזכה במשפט הוגן באמריקה".

מקאפי היה צייצן פורה, עם יותר ממיליון עוקבים, והיה פעיל גם ברשתות חברתיות אחרות. ב-2013 הוא העלה ליוטיוב סרטון מלא קללות שבו לעג לקושי שבהסרת האנטי וירוס הקרוי על שמו ממחשבים.

כמה מהתומכים הבולטים בשימוש במטבעות קריפטו ברחבי העולם צייצו הודעות תנחומים אחרי הידיעה על מותו. בציוץ האחרון שלו, ביום שישי שעבר, כתב מקאפי: "כל כוח משחית. ודאו איזה כוח אתם מאפשרים לדמוקרטיה להפעיל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully