וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט ולפיד משנים את מדיניות נתניהו, ומנסים להשפיע על המו"מ להסכם גרעין

עודכן לאחרונה: 23.6.2021 / 23:03

שורת פגישות של בכירים ישראלים עם מקביליהם בארה"ב בימים הקרובים מסמנת שינוי כיוון מתקופת הממשלה הקודמת, שדחתה באופן גורף את החזרה להסכם ולא ניסתה להשפיע. בכירים ישראלים: הממשלה החדשה פועלת להשפיע על ממשל ביידן דרך שיחות שקטות

ישראל מגבירה את מאמציה הדיפלומטיים מול ממשל ביידן בנסיון להשפיע באופן חלקי על המו"מ העקיף שמנהלת ארצות הברית עם איראן לגבי חזרה להסכם הגרעין עם המעצמות מ-2015. שורת הפגישות של בכירים ישראלים עם עמיתיהם האמריקנים בימים הקרובים מהווה שינוי של המדיניות בתקופת כהונתו של בנימין נתניהו כראש הממשלה ולפיה ישראל מתנגדת להסכם הגרעין, מסרבת לדון עם ממשל ביידן על פרטי המו"מ שהוא מנהל בעניין ובעצם נמנעת מכל נסיון להשפיע.

פקידים ישראלים בכירים אמרו כי גם ראש הממשלה נפתלי בנט וגם שר החוץ יאיר לפיד מעוניינים להימנע מעימות פומבי עם ממשל ביידן בנושא האיראני ולנסות להשפיע על האמריקנים בשיחות דיפלומטיות שקטות. לדבריהם, ישראל מעוניינת לנסות ולנהל את הדיונים עם הממשל סביב כמה חלקים ספציפיים בהסכם הגרעין ולנסות להשפיע עליהם, במקום רק לעמוד מן הצד ולהביע התנגדות.

שר החוץ לפיד ייצא ביום ראשון לביקור בזק בן כמה שעות ברומא כדי להיפגש עם שר החוץ האמריקני טוני בלינקן. זו תהיה הפגישה הראשונה בין לפיד לבין בלינקן מאז הקמת הממשלה החדשה בישראל. גורמים במשרד החוץ אמרו כי הפגישה מתקיימת בעיקר לאור העובדה שבלינקן נמצא בביקור באיטליה והצדדים החליטו לנצל את הקירבה הגיאוגרפית כדי לקיים את הפגישה.

ראש הממשלה נפתלי בנט ושר החוץ יאיר לפיד בישיבת הממשלה הראשונה, 20 ביוני 2021. רויטרס
משנים כיוון. בנט ולפיד/רויטרס

עוד אמרו הגורמים כי הפגישה צפויה להתמקד בעיקר בנושא האיראני ובמו"מ על הסכם הגרעין. השניים שוחחו בטלפון ביום חמישי שעבר וגם אז השיחה עסקה בעיקר בנושא האיראני.

הרמטכ"ל אביב כוכבי שמבקר בוושינגטון נפגש היום בבית הלבן עם היועץ לביטחון לאומי של הנשיא ביידן ג'ייק סאליבן. בפגישה השתתף גם שגריר ישראל בארצות הברית גלעד ארדן. מדובר צה"ל נמסר כי הפגישה עסקה בדרכים למניעת יכולות גרעין צבאיות מאיראן, בהתבססות האיראנית ברחבי המזרח התיכון ובכשלים בהסכם הגרעין הנוכחי. כוכבי נפגש בנושא גם עם ראש ה-CIA ביל ברנס ועם מנהלת המודיעין הלאומי אבריל היינס.

נשיא המדינה ריבלין קיים פגישת עבודה מדינית עם שר החוץ האמריקני בלינקן, בית הנשיא, 26 במאי 2021. מתי שטרן, שגרירות ארה"ב בירושלים, אתר רשמי
המסרים תואמו. ריבלין ובלינקן/אתר רשמי, מתי שטרן, שגרירות ארה"ב בירושלים

במוצאי שבת ימריא לארצות הברית הנשיא ראובן ריבלין. האחרון צפוי להיפגש עם הנשיא ג'ו ביידן בבית הלבן ביום שני. לקראת נסיעתו נפגש היום ריבלין עם בנט ועם לפיד שתיאמו איתו את המסרים שיעביר לנשיא ביידן בנושא האיראני. מוקדם יותר השבוע קיים ריבלין פגישה דומה עם שר הביטחון בני גנץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully