וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט: הבחירה בראיסי לנשיא איראן - איתות למעצמות להתעורר

עודכן לאחרונה: 20.6.2021 / 15:06

ראש הממשלה אמר בפתח ישיבת העבודה הראשונה של הממשלה כי "אסור שמשטר של תליינים יחזיק בנשק להשמדה המונית". בישיבת אושרה ההצעה להקמת ועדת חקירה ממלכתית לאסון מירון, כמו גם מינויים שונים בשירות החוץ והארכת כהונת הרמטכ"ל

בווידאו: ישיבת ממשלה ראשונה בראשות בנט שמבהיר שאסור שאיראן תחזיק נשק להשמדה המונית/מערכת וואלה!

ראש הממשלה נפתלי בנט אמר הבוקר (ראשון) כי היבחרו של איברהים ראיסי לנשיא איראן הוא בגדר "איתות למעצמות להתעורר". ראיסי, ראש מערכת המשפט באיראן, יחליף באוגוסט את הנשיא היוצא חסן רוחאני, וניצחונו נרשם בזמן המשא ומתן בין טהראן לבין המעצמות על חזרתה לקיום תנאי ההסכם תמורת הסרת הסנקציות האמריקניות".

"זה איתות אחרון לפני החזרה להסכם (הגרעין). שיבינו עם מי הן עושות עסקים. אסור שמשטר של תליינים יחזיק בנשק להשמדה המונית", אמר בנט בישיבת הממשלה הראשונה מאז שהושבעה בשבוע שעבר. "מכל האנשים שחמינאי היה יכול לבחור, ושלא יהיה ספק - זה לא הציבור בחר אלא חמינאי רק אפשר להם לבחור, הם בחרו את 'התליין מטהרן'. זה איש שידוע לשמצה בקרב העם האיראני ובעולם כולו בשל התפקיד שלו בוועדות המוות שניהלו את ההוצאות להורג של מתנגדי המשטר".

לדברי בנט, "ראיסי אחראי באופן אישי לרציחתם של אלפים רבים של אזרחים איראנים חפים מפשע".

ישיבת ממשלה | ראש הממשלה, נפתלי בנט בפתח ישיבת הממשלה 20 ביוני 2021. רויטרס
בנט, לפיד וליברמן בישיבת הממשלה, היום/רויטרס

בנט אמר את הדברים בישיבת העבודה הראשונה של הממשלה. במהלך הישיבה אישרה הממשלה את הקמתה של ועדת חקירה ממלכתית לאסון מירון שאירע לפני 52 יום ביום ההילולה של רבי שמעון בר יוחאי, ובו נספו 45 בני אדם. עמדת הממשלה הקודמת, ובמיוחד זו של ראשי המפלגות החרדיות, הייתה נגד הקמת ועדת חקירה זו, אך ההמלצות על הקמתה הוכנסו להסכמים הקואליציוניים של ממשלת בנט-לפיד תחת סעיף מיוחד.

בנט התייחס בפתח הישיבה לכמה נושאים נוספים שעל סדר היום. בנוגע לועדת החקירה על אסון מירון, הדגיש בנט כי הממשלה תפעל להמשיך את מסורת ההילולה במירון. "האחריות שלנו היא להבטיח את ביטחונם של הבאים למירון, זה תפקידנו כממשלה וכך נעשה", הדגיש. "על כתפינו מוטלת האחריות להפיק את הלקחים ולמנוע את האסון הבא. הוועדה לא תוכל להשיב לחיים את אלו שאינם, אבל הממשלה כן יכולה לעשות הכל כדי למנוע אובדן מיותר בעתיד. כפי שאמרנו, ועדת חקירה קום תקום".

ראש הממשלה נפתלי בנט ושר החוץ יאיר לפיד בישיבת הממשלה הראשונה, 20 ביוני 2021. רויטרס
על הפרק: הקמת ועדת חקירה לאסון מירון. בנט ולפיד היום/רויטרס

ביחס להתפרצויות הקורונה אמר בנט כי לפי הערכת גורמי המקצוע הן נבעו מחוסר הקפדה על בידוד של ישראלים ששבו מחו"ל. "האסטרטגיה הלאומית צריכה להיות גם בהנחה שלא לכל וריאנט יהיה בהכרח חיסון. אי אפשר להישען רק על החיסונים, ניהול נכון ימנע מצב של אובדן שליטה", אמר.

לפני ישיבת הממשלה התכנס פורום ראשי מפלגות הקואליציה, שאמור היה לעסוק בנושאים נפיצים על סדר היום, דוגמת חוק האזרחות - החוק לאיחוד משפחות, המאפשר למדינה למנוע מפלסטינים שנישאו לישראלים להתגורר עימם בתוך תחומי המדינה.

בנוסף להקמת ועדת החקירה, הממשלה אישרה בישיבה מינויים בשירות החוץ שהיו תקועים תקופה ממושכת בזמן ממשלת נתניהו-גנץ, והאריכה את כהונתו של הרמטכ"ל אביב כוכבי בשנה נוספת, כך שתסתיים ב-16 בינואר 2023.

שר הביטחון בני גנץ אמר כי כוכבי "הוביל את צה"ל להישגים מבצעיים חסרי תקדים במבצע שומר החומות, ויחד נמשיך לקדם את תוכנית תנופה לשדרוג צה"ל, ולהיערך לכל האתגרים, קרובים ורחוקים". לדבריו, "הארכת הכהונה, היא מעשה נכון לביטחון ישראל, ואני מברך על כך שזו ההחלטה הראשונה שהובאה היום לישיבת הממשלה שלי כשר הביטחון".

גם בנט בירך על הארכת הכהונה. "הרמטכ"ל כוכבי הוא מפקד ערכי ומקצועי שמבצע את תפקידו בתעוזה ובאחריות. אני מברך על אישור הממשלה להארכת כהונתו לשנה רביעית. עם ישראל יכול לישון בשקט לאור העובדה שהרמטכ"ל כוכבי ימשיך להוביל את צה"ל למול האתגרים המבצעיים בפניהם ניצבת מדינת ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully