וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשבוע הבא: לפיד ייפגש עם שר החוץ האמריקני ברומא

עודכן לאחרונה: 23.6.2021 / 23:40

לאחר שסיכמו על מדיניות של "אין הפתעות" ביחס לפעולות באיראן, השניים ייפגשו ביום ראשון הקרוב ברומא. זו טיסתו הראשונה של לפיד בתפקידו כשר חוץ וראש ממשלה חליפי. בהמשך הוא צפוי לטוס לאיחוד האמירויות, שם יחנוך את שגרירות ישראל באבו דאבי ואת הקונסוליה בדובאי

שר החוץ וראש הממשלה החליפי יאיר לפיד ייצא לביקור בזק עם עמיתו האמריקני, אנתוני בלינקן ביום ראשון הקרוב ברומא. השניים צפויים לדון באתגרים הביטחוניים האזוריים, בראשם ההתבססות האיראנית ברחבי המזרח התיכון והכשלים בהסכם הגרעין הנוכחי.

בשבוע שעבר שוחחו השניים וסיכמו על מדיניות של "אין הפתעות", במסגרתה כל צד יעדכן את השני מראש על מהלכים משמעותיים. השניים שוחחו על המצב הביטחוני והמדיני באזור, על איראן, וכן על הרחבת תהליך הנורמליזציה.

בהמשך צפוי לפיד ימריא ביום שלישי הבא לביקור באיחוד האמירויות הערביות. יהיה זה הביקור הרשמי הראשון של שר ישראלי באיחוד האמירויות. לפיד יגיע למדינה לביקור בן יומיים כאורחו של שר החוץ עבדללה בן-זיאד. בביקורו, לפיד יחנוך את שגרירות ישראל באבו דאבי ואת הקונסוליה הכללית של ישראל בדובאי. עדיין לא ברור אם לפיד ייפגש עם יורש העצר של אבו דאבי והשליט בפועל של איחוד האמירויות הנסיך מוחמד בן-זאיד. אם הדבר יקרה, זו תהיה הפגישה הגלויה הראשונה בין אישיות ישראלית לבין שליט איחוד האמירויות.

לפיד ובלינקן. מתי שטרן, ארה"ב שגרירות ישראל, מערכת וואלה!
ייפגשו בשבוע הבא ברומא. לפיד ובלינקן/מערכת וואלה!, מתי שטרן, ארה"ב שגרירות ישראל

בתוך כך, שגריר ישראל לארצות הברית ולאו"ם, גלעד ארדן, נפגש היום בוושינגטון עם הרמטכ"ל אביב כוכבי לפגישת עבודה ממושכת. הפגישה בין השניים התמקדה בסוגיית הגרעין האיראני ובדרכים לפעול לבלימתו, מניעת ההתבססות האיראנית בסוריה וסוגיית הטילים המדויקים בלבנון.

עוד שוחחו השניים על הצורך בחיזוק מנדט כוח יוניפי"ל כחלק מההתמודדות עם חזבאללה, וכן על הפעילות הדיפלומטית שהוביל ארדן מול מועצת הביטחון והממשל האמריקאי בימי מבצע שומר החומות. השניים דנו גם במצב בעזה והצורך להתנות את שיקומה בפיתרון נושא השבויים והנעדרים ובהפסקת כל פעולות הטרור מרצועת עזה. בהמשך היום נפגשו השניים עם היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב, ג'ק סאליבן.

עוד בוואלה!

לפיד ימריא בשבוע הבא לביקור רשמי ראשון של שר ישראלי באמירויות

לכתבה המלאה
פגשית הרמטכ״ל עם היועץ לביטחון לאומי בארה"ב ושגריר ישראל בארה״ב ובאו״ם 23 ביוני 2021. דובר צה"ל
דנו בסוגיית הגרעין האיראני וכן בנושא הטילים המדויקים בלבנון. ארדן וכוכבי/דובר צה"ל

הרמטכ"ל הדגיש כי זה שנים איבדה מדינת לבנון את השליטה על מדיניות הביטחון שלה ומתעלמת לחלוטין מחובתה ליישם את החלטה 1701, כאשר ארגון הטרור חזבאללה מנהל בפועל את מדיניות הביטחון של לבנון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully