וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרופ' אש: עדיין לא יכול להגיד שאנחנו בשליטה על התפרצות הקורונה

עודכן לאחרונה: 23.6.2021 / 20:09

בהצהרה משותפת לבכירי משרד הבריאות אמר אש כי יש עדויות שהחיסון עמיד מהזן ההודי, אך הזהיר מהתפרצות התחלואה המחודשת. מנכ"ל משרד הבריאות ציין כי "לא נשקלת החזרת המסיכות בשטח פתוח". אלרעי פרייס: מחצית מהנדבקים בחודש האחרון היו מחוסנים

פרויקטור הקורונה, פרופ' נחמן אש, אמר הערב (רביעי) כי עדיין לא ניתן לומר שישראל נמצאת בשליטה על התפרצות הקורונה המחודשת. בהצהרה משותפת עם בכירי משרד הבריאות ציין אש כי יש עדויות שהחיסון עמיד מהזן ההודי, אך הזהיר מהתפרצות התחלואה המחודשת. "עליית התחלואה תלויה באזרחים", אמר.

הוא הסביר בנוגע להתפרצויות הקורונה בבנימינה ומודיעין כי לא ידוע אם מדובר בהתפרצות מקומית שתלך ותתרחב, אך סבר כי לא מדובר בהתפשטות נרחבת. "להתפרצות הנוכחית יש שני מוקדים, אך אנחנו רואים התפתחות גם במקומות אחרים", ציין אש. "אנחנו לא יודעים להגיד אם זה מקומי, או תחילתה של התפשטות נרחבת. אנחנו עושים מאמצים גדולים מאוד על ידי בדיקות ותחקירים. אני לא יכול לומר שאנחנו שולטים בהתפרצות הזאת. יחד עם זאת זו לא התפרצות נרחבת".

תדרוך | בכירי מערכת הבריאות  23 ביוני 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
אש ולוי, היום/פלאש 90, יונתן זינדל

במקביל, ראש הממשלה נפתלי בנט ערך היום דיון בהשתתפות שר הבריאות, ראש המל"ל, היועץ המשפטי לממשלה, בכירי משרד הבריאות וגורמי מקצוע נוספים בממשלה. בנט הנחה את גורמי המקצוע לקבל החלטות בשורת נושאים בניסיון למגר את ההתפרצות.

בין הנושאים שהניח בנט בפני הגורמים היו מבצע לאומי לחיסון בני 12 ומעלה, בדגש על מאמץ הסברתי; חידוש הפעילות של מערך קטיעת שרשראות הדבקה; החזרת חובת המסיכות בחללים סגורים אם ייחצה ממוצע המאה נדבקים ביום למשך שבוע.

בווידאו: בכירי משרד הבריאות בהצהרה על ההגבלות החדשות/צילום: לע"מ

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, התייחס לאפשרות של חזרת חובת המסיכות ואמר כי לא נשקלת החזרת החובה בשטח פתוח. "אנחנו רואים את גרף התחלואה מאתמול, 96 מישראל, 14 מחו"ל. יש כרגע 534 חולים פעילים במדינת ישראל. אנחנו רואים את מגמת העלייה בממוצע נע", אמר.

הוא ציין כי בשל מצב התחלואה הנוכחי, "החלטנו להרחיב את החיסון לבני הנוער בגילאי 15-12. בדקנו את השפעות החיסון, ומצאנו שהוא יעיל ובטוח. עד עכשיו חיסנו 30 אלף בני נוער - ומצאנו שאין תופעות מיוחדות. הסיכונים פחותים מהסכנות במחלה".

לדבריו, "נצטרך כנראה חיסון דחף נוסף, כנראה לא לפני שנה הבאה. האם נצטרך חיסון עונתי? - לא יודע, ייתכן. חיסון שלישי? רק בשנה הבאה. החיסונים האלה יהיו משודרגים ויהיו יעילים נגד הווריאנטים".

אחרי לוי נשאה דברים ראש שירותי בריאות הציבור, שרון אלרעי פרייס. היא אמרה כי "בחודש האחרון אומתו 891 מקרים: מתוכם 15% ילדים בני 11-0, 30% בני 12 עד 15 ו-55% מעל גיל 16". לדברי פרייס - - כמחצית מאותם נדבקים היו מחוסנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully