וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השרים החליטו: ממוצע שבועי של 100 חולים ביום יגרור חובת מסיכות בחללים סגורים

בדיון שקיים בנט עם שרים בממשלה נקבע כי תקנת המסיכות תחזור במקרה שהתחלואה תמשיך לעלות. לצד זאת, החליטו לדחות את כניסת התיירים לישראל, מיולי לאוגוסט, ופקחים עירוניים יסייעו באכיפת הבידוד. פרופ' סגל: "החיסון גובר על הזן ההודי - כמות החולים הקשים נשארת יציבה"

בווידאו: ראש הממשלה בנט בדיון בעקבות העלייה בתחלואה בקורונה/צילום: לע"מ

ראש הממשלה נפתלי בנט ושרים נוספים החליטו היום (רביעי) כי חובת עטיית המסיכות בחללים סגורים תוחזר בכפוף לממוצע שבועי של מאה מאובחנים בקורונה ביום. עוד הוחלט כי כניסת תיירים לישראל תידחה בחודש, מיולי לאוגוסט, ושפקחים עירוניים יסייעו באכיפת חובת הבידוד. ממוצע הנדבקים המאומתים שנתגלו בשלושת הימים האחרונים עומד על 94, מרחק של 6 מאומתים בלבד מהרף שהציב בנט להחזרת חובת עטיית המסיכות. בעוד שהממוצע שבועי חושב בעבר מקבינט לקבינט, עתה הממוצע יחושב מהיום בו נחצה רף ה-100 נדבקים, כלומר מיום שני האחרון.

פרופסור ערן סגל ממכון ויצמן, הסביר לוואלה! כי על פי התחזיות במכון, החיסון מצליח לגבור על הווריאנט ההודי גם בישראל. לראיה: כמות החולים הקשים נשארת יציבה. "החשש הגדול הוא חזרה של תחלואה קשה וקריסת בתי החולים, התקווה היא שהחיסון ימשיך למנוע תחלואה קשה ותמותה כמו בנגיף הקורונה המקורי", אמר.

מוקדם יותר, חוקרי האוניברסיטה העברית בירושלים ובית החולים הדסה פרסמו היום דוח המנטר את מצב תחלואת הקורונה בישראל, לבקשת בנט והמטה לביטחון לאומי. המלצותיו העיקריות, בהן החזרת עטיית המסכות והידוק האכיפה על השבים ארצה, הועברו לממשלה לפני דיון הערכת המצב בהתפשטות הקורונה.

ראש הממשלה נפתלי בנט ושרי ממשלה בדיון על התפרצות הקורונה, 23 ביוני 2021. קובי גדעון/לע"מ, אתר רשמי
הדיון של בנט והשרים, היום/אתר רשמי, קובי גדעון/לע"מ

הנקודות העיקריות העולות מן הדוח הן ההמלצה להחזיר את חובת עטיית המסיכות במקומות סגורים, ולהקפיד על כך במיוחד אצל אנשים לא מחוסנים, או כאלו שנמצאים במגע קבוע עם קהל רב או עם אנשים לא מחוסנים. כדי למנוע את התפשטות הנגיף המחודשת, נקבע כי הגברת השליטה על הכניסה לארץ היא קריטית: יש לבצע לכל אדם שנכנס לארץ בדיקת קורונה מיד עם כניסתו, וכן לבצע בדיקה נוספת לאחר כארבעה ימים. יש לקבוע נהלים ייחודיים לביצוע בקרה על הנכנסים לארץ ממדינות אדומות. החוקרים המליצו כי יש לחדד את נהלי הכניסה לארץ באמצעות הסברה והעמקת הרציונאל בקרב דעת הקהל. כמו כן, ניתן דגש מיוחד על החזרת עטיית המסיכות במערכת החינוך לתלמידים ולעובדי הוראה.

המלצה נוספת היא לחדש את מבצע ההתחסנות לגילי 12 ומעלה ביתר שאת. הנימוק שסיפקו החוקרים היה כי "הסיכון מקורונה גדול משמעותית מזה שבחיסון, במיוחד כשיש התפרצויות". עוד עולה מהדוח כי שליש מהנדבקים היו מחוסנים. עם זאת, ייתכן כי הם נדבקו כתוצאה מעלייה בתפוצה ובפיזור של הנגיף - ולאו דווקא כתוצאה מירידה ביעילות החיסון, במיוחד לאור החיסון הנרחב של כלל האוכלוסיה.

ערים עם 3 נדבקים ומעלה. אתר רשמי, מערכת וואלה!
פילוח הדבקה לפי ערים. מתוך דוח חוקרי האונ' העברית והדסה/מערכת וואלה!, אתר רשמי
נוסעים בנתב"ג, 22 ביוני 2021. ראובן קסטרו
כניסת תיירים לישראל תידחה ותותר החל מחודש אוגוסט. נתב"ג, השבוע/ראובן קסטרו

החוקרים שערכו את הדוח קבועים כי הזן ההודי, או בשמו המקצועי - הווריאנט "דלתא", מדבק יותר באופן משמעותי. הדרך היחידה להמשיך בשגרה כפי שהיא היום, היא לנקוט צעדים למניעת התפשטות, כבר כשהמספרים נמוכים. בשלב הנוכחי צעדים אלו יכולים להיות מינוריים, כגון עטיית מסכות בחללים סגורים. המתנה יכולה להביא לצורך בצעדים חמורים יותר, כתלות בחומרתה.

עורכי הדוח הדגישו כי ברמת ההתפרצות הנוכחית, הכוללת מספר מוקדים ולא התפרצות כלל ארצית, אין משמעות בשלב זה לניתוח כלל ארצי של התחלואה. המספרים עדיין נמוכים, ואינם מאפשר תחזית אמינה קדימה. ניתוח על פי מקדם ההדבקה, כפי שהיה נהוג עד כה, מטעה בגלל הרגישות לאירועים נקודתיים.

לקריאת הדוח המלא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully