וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר חוק איחוד המשפחות: בקואליציה בחנו אם יהדות התורה תסכים להימנע - וסורבו

עודכן לאחרונה: 23.6.2021 / 20:13

בניסיון להעביר את החוק למרות ההתנגדות הצפויה של רע"ם בהצבעה, בכירים בקואליציה בחנו את האפשרות אך נענו בשלילה. אלקין ושקד מקיימים שיחות עם חברי הכנסת ברע"ם מתוך הנחה כי לא יתאפשר להסתמך בהצבעה על האופוזיציה שצפויה להתנגד

בכירים בקואליציה בחנו אפשרות כי יהדות התורה תמנע בהצבעה על החוק לאיחוד משפחות, זאת כדי שיהיה אפשר לאשר אותו למרות התנגדות רע"ם וח"כים נוספים, וסורבו - כך נודע היום (רביעי) לוואלה!. הדברים מגיעים ברקע המשבר בקואליציה סביב העברת החוק לצד הצהרות מפלגות הימין באופוזיציה כי יצביעו נגדו.

שרת הפנים איילת שקד צפויה להיפגש הערב פעם נוספת עם יו"ר רע"ם מנסור עבאס בניסיון להגיע להסכמות, ומוקדם יותר נפגש עבאס עם שר השיכון והבינוי זאב אלקין. האחרון צפוי לפגוש בימים הקרובים ח"כים נוספים מרע"ם כדי לבחון את התנגדותם.

ברע"ם חזרו בהם מהסיכום העקרוני שהתקבל בפגישה שהתקיימה ביום שני בכנסת ובה השתתף גם ראש הממשלה נפתלי בנט ולפיו יקודם החוק, אך בעיות הומניטריות במשפחות מאוחדות יוחרגו מהחוק שאוסר איחוד משפחות ושולל מהן זכויות אזרחיות. אלקין ושקד מקיימים שיחות עם חברי הכנסת ברע"ם מתוך הנחה כי לא יתאפשר להסתמך בהצבעה על חברי הכנסת מהאופוזיציה שצפויים להתנגד.

יעקב ליצמן יחד עם משה גפני בדיון בוועדת הכספים בכנסת. 14 בנובמבר 2017. פלאש 90, פלאש 90
יתנגדו לחוק. גפני וליצמן/פלאש 90, פלאש 90

החוק המדובר הוא למעשה הוראת שעה המוארכת מדי שנה מאז שנת 2003, עת נחקקה ברקע האינתיפאדה השנייה. מטרתה להטיל מגבלות על מתן אזרחות או היתרי שהייה בישראל לפלסטינים שנישאו לישראלים, כמו גם לאזרחי איראן, לבנון, סוריה ועיראק המבקשים לקבל מעמד על רקע איחוד משפחות. הוראת השעה נולדה בהנחיה של שר הפנים דאז, אלי ישי, בסוף מארס 2002.

תאריך פקיעתה של הוראת השעה הנוכחית הוא ב-6 ביולי, בעוד כשבועיים. לקואליציית בנט-לפיד אין רוב מובטח לאשר את הארכת החוק: סיעת רע"ם וכמה חברי כנסת מסיעות מרצ והעבודה מתנגדים לחוק, ומבקשים לכל הפחות לערוך בו שינויים כדי לתמוך בו.

בין הצדדים מתנהלות שיחות אודות שינויים במתכונת החוק. לדוגמה, אחת המתנגדות להצביע על הארכת החוק, ח"כ איבתיסאם מרעאנה (העבודה), מבקשת לאפשר לבני הזוג הפלסטינים לנהוג ברכב בשטחי ישראל, לאפשר להם לקבל ביטוח בריאות ממלכתי, וכן להעניק אזרחות ל-2,000 משפחות שהגישו בקשת איחוד לפני שחוקק החוק ב-2003. אם הקואליציה תסכים לשינויים מעין אלה, סביר להניח ששאר המתנגדים לו יביעו בו תמיכה, אך יהיה בכך ויתור משמעותי שעשוי לצייר את ימינה ותקווה חדשה כפשרנים בנושאי ביטחון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully