וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח באיראן: סוכל ניסיון חבלה במבנה של סוכנות הגרעין

עודכן לאחרונה: 24.6.2021 / 1:19

כלי תקשורת במדינה דיווחו כי היה ניסיון לפגוע במבנה של הסוכנות באזור כרג', שממערב לטהראן. עוד דווח כי לא היו נזק או נפגעים וטרם ידוע מי מאחורי הניסיון. גורם במערך ההגנה האווירי הכחיש כי הייתה זו תקיפת מל"ט

בווידאו: ראיסי מתייחס לראשונה מאז שנבחר לנשיא איראן להסכם הגרעין/צילום: רויטרס

איראן סיכלה הבוקר (רביעי) ניסיון לפגוע במבנה של הסוכנות לאנרגיה אטומית של באיראן באזור כרג', שממערב לטהראן - כך דיווחו כלי תקשורת במדינה. עוד דווח כי לא היו נזק או נפגעים וטרם ידוע מי מאחורי הניסיון, וכי הפעילות במקום נמשכת כרגיל. הרשויות באיראן טרם אישרו את הדיווחים.

"מתקיימת חקירה לזיהוי האחראים ולקבוע את העובדות סביב התקרית", דווח בסוכנות הידיעות נור המקורבת למועצת הביטחון הלאומי של איראן. בערוץ Press TV דווח כי "הניסיון העוין אירע בשעות הבוקר המוקדמות של רביעי, אבל לא היו נפגעים או נזק בזכות אמצעי הביטחון ההדוקים שננקטו לאחר פעולות חבלה דומות נגד אתרי גרעין ומדעני גרעין איראנים".

מוקדם יותר, דיווחים ברשתות החברתיות באיראן דיווחו כי הרשויות סיכלו תקיפת מרכז ליצור חיסוני קורונה בידי מל"ט. עם זאת, גורם במערך ההגנה האווירי דחה בהמשך את הדיוחים על מתקפה אווירית. "זאת לא הייתה מתקפה של מל"ט, אלא פעולת חברה אפשרית שלא נופלת בתחום הסמכות של מערך ההגנה האווירית שלנו", אמר הגורם לסוכנות הידיעות איסנ"א. הגורם, שדיבר בעילום שם, לא פירט.

בשנים האחרונות דווח על כמה פעולות חבלה שפגעו באתרי גרעין באיראן, כולל שתיים במתקן העשרת האורניום בנתנז בשנה האחרונה. טהראן האשימה את ישראל באחריות לפגיעה במתקן, ובירושלים לא אישרו או הכחישו זאת.

נשיא איראן, חסן רוחאני מקבל תדרוך על הישגיה הגרעינים של איראן 10 באפריל 2021. AP
רוחאני סוקר את הפיתוחים בתחום הגרעין, אפריל/AP

מוקדם יותר הבוקר דווח ברשת CNN כי איראן כשלה בשיגור לוויין לחלל החודש, והיא נערכת לניסוי נוסף. תמונות לוויין מהשבוע מראות פעילות מוגברת במרכז החלל "אימאם חומייני" בימים האחרונים, הכוללת מכלי דלק, רכבי תמיכה ומשגר נייד. מומחים אומרים כי זאת אינדיקציה משמעותית להיערכות לשיגור נוסף בימים או השבועות הקרובים.

בתחילת השבוע הודיעה איראן כי תחנת הכוח הגרעינית בבושהר, היחידה שפועלת במדינה, מושבתת זמנית בגלל תקלה טכנית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully