וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: איראן כשלה בשיגור לוויין נוסף לחלל, ונערכת לשיגור נוסף

עודכן לאחרונה: 23.6.2021 / 9:43

גורמי ביטחון ומומחים אמריקנים אמרו ל-CNN כי נראה שטהראן נערכת לשיגור נוסף בימים או בשבועות הקרובים. לא ברור מה גרם לשיגור הכושל, אחד מני רבים בשנים האחרונות. השיגור הקודם, באפריל אשתקד, הוכרז כהצלחה באיראן, אך בארה"ב סבורים כי הלוויין אינו שמיש

בווידאו: ראיסי מתייחס לראשונה מאז שנבחר לנשיא איראן להסכם הגרעין/צילום: רויטרס

איראן כשלה בשיגור לוויין לחלל החודש, והיא נערכת לניסוי נוסף - כך דווח היום (רביעי) ברשת CNN, מפני גורמי ביטחון רשמיים. תמונות לוויין מהשבוע מראות פעילות מוגברת במרכז החלל "אימאם חומייני" בימים האחרונים, הכוללת מכלי דלק, רכבי תמיכה ומשגר נייד. מומחים אומרים כי זאת אינדיקציה משמעותית להיערכות לשיגור נוסף בימים או השבועות הקרובים.

בנוסף לכך, התמונות מראות פעילות מוגברת של כלי רכב באתר השיגור, המרוחק כ-450 ק"מ ממזרח לטהראן.

"פיקוד החלל של ארצות הברית מודע לניסיון שיגור של רקטה ב-12 ביוני", אמר דובר הפנטגון, אוריה אורלנד ל-CNN. לא ברור מדוע כשל השיגור ובאיזה שלב. ניסיונות איראנים קודמים לשגר לוויינים לחלל התפוצצו בכן השיגור או כשלו בשלב מאוחר יותר.

שיגור הלוויין נור של איראן, 22 באפריל. רויטרס
שיגור הלוויין האיראני "נור" לחלל, אפריל שעבר/רויטרס

פעילות החלל המוגברת של איראן מתרחשת בזמן שיחות הגרעין, שנמצאות בשלב קריטי, ושבועות לפני כניסתו לתפקיד של הנשיא הנבחר איברהים ראיסי.

ג'פרי לואיס, פרופסור ממכון מידלברי ללימודים בינלאומיים, אמר כי סביר להניח שהרקטה שנוסתה הייתה "סימורג", רכב שיגור בן שני שלבים המבוסס על דגם צפון קוריאני. לדברי לואיס, שחיבר ספר על תכנית החלל של איראן העומד לצאת לאור בקרוב, אמר כי זה הניסיון הרביעי הכושל לשיגור הרקטה הזאת. "רקטות איראניות אחרות מגדמים שונים היו מוצלחות יותר".

במערב ובישראל רואים בשיגורי הלוויין צעד מתריס, מחשש שהם ישמשו את תכנית הטילים הבליסטיים של המשטר.

השיגור הקודם היה באפריל אשתקד, אז הכריזה איראן שהצליחה לשגר את הלוויין הצבאי "נור" לחלל. עם זאת, גורמים אמריקניים מיהרו לשלול את הצלחת הניסוי ובפנטגון מעריכים כי הלוויין לא שמיש.

באוגוסט 2019, רקטת השיגור התפוצצה בכן השיגור במרכז חומייני. חודש לאחר מכן, ממשל טראמפ הטיל לראשונה סנקציות על סוכנות החלל האיראנית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully