וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוכן משטרתי הפליל 16 חשודים פלסטינים בייצור, סחר והברחת נשק

עודכן לאחרונה: 22.6.2021 / 16:48

במהלך החודשים האחרונים יחידת להב 433 של המשטרה, הפעילה סוכן סמוי שהביא למעצרם של 16 חשודים בביצוע 25 עסקאות נשק. כולם חשודים בייצור, אחזקה, הברחה וסחר באמצעי לחימה. הסוכן רכש את אמונם של החשודים וקנה בעסקאות אמל"ח, עשרות כלי נשק מסוג קלצ'ניקוב ו-M-16

לוחמי יחידת אתג"ר, היחידה המיוחדת הגדעונים בלהב 433, והימ"מ של מג"ב, ביחד עם יחידות מיוחדות מצה"ל פשטו הבוקר (שלישי) על בתיהם של עשרות חשודים פלסטינים שעסקו בסחר, הברחה והפצה של אמל"ח, שחלקו בייצור מקומי, מיהודה והשומרון לישראל. החשודים הובאו לחקירה באזהרה ומעצרם הוארך בבית משפט השלום בראשון לציון.

במסגרת החקירה הסמויה שהתנהלה במשך חודשים, הופעל סוכן סמוי על ידי מחלק הסוכנים בלהב 433. הסוכן הביא לחשיפתן של חוליות מרכזיות בשרשרת ביצוע עבירות, שכללו בלדרים שהבריחו לארץ כלי נשק, שחלקם עברו תהליך הסבה מאיירסופט לכלי נשק "חיים" שיועדו לפעילות פשיעה וירי בתחומי הארץ ובדגש על החברה הערבית.

הסוכן, שפעל בזירה מורכבת, רכש את אמונם של החשודים וקנה בעסקאות אמל"ח, עשרות כלי נשק מסוג קלצ'ניקוב, M-16, תת מקלע מסוג קרלו ואקדחים מסוגים שונים. מדובר בעבירות חשיפה שרובן תולדה של מודיעין משטרתי ופעילות משמעותית ברובד הסמוי, במאבק המתמשך בעבירות אמל"ח וירי ברחבי הארץ.

בווידאו: המשטרה עצרה חשודים בסחר ומכירת אמל"ח משטחי איו"ש לישראל/צילום: דוברות משטרה

מפקד להב 433, ניצב מוטי לוי אמר: "היום הגיעה לסיומה הפעלה משמעותית עם יחידת הסוכנים של להב 433, שתכליתה הפללת חשודים העוסקים בסחר, מכירת אמל"ח בשטחי איו"ש לתוך תחומה של מדינת ישראל. אמל"ח שייתכן והיה מופעל כלפי אזרחים ואף כלפי שוטרים, להב 433 באמצעות מחלק הסוכנים והחידות השונות, ימשיכו לפעול במרץ ובנחישות לגדוע את ידם של אלו הסוחרים באמל"ח ומסכנים את ביטחון אזרחי ישראל."

עוד בוואלה!

סוכן סמוי הפליל 10 חשודים בשידול קטין לזנות, בהם רב מוכר

לכתבה המלאה
התחזה למוכר אופניים- סוכן סמוי הוביל לעצירת 27 חשודים בסחר באמל"ח וסמים: "חייל צה"ל העביר לי אקדח גנוב". דוברות משטרה, מערכת וואלה! NEWS
"יועדו לפעילות פשיעה וירי בתחומי הארץ ובדגש על החברה הערבית". תפיסת נשק, 2018/מערכת וואלה! NEWS, דוברות משטרה

מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי בירך גם הוא על פעולת המעצר: "משטרת ישראל על מערכיה עושה עבודה מאומצת בכדי לצמצמם את תופעת השימוש באמל"ח בחברה הערבית. אנו פועלים כל העת במסגרת תחנות המשטרה שהקמנו בכפרים ובערים הערביות ובמסגרת מפקדות מג"ב שהקמנו במוקדים בהם היה צריך ריכוז מאמץ משטרתי מול ארגוני הפשיעה הבכירים".

הוא מוסיף כי "לצד הצלחות רבות ישנה עוד עבודה לעשות ועל כן הקמנו את אגף 'סייף' שיהווה שובר שוויון ארצי במאבק המשטרה בפשיעה בחברה הערבית ועוד צפויות לצאת אל הפועל תכניות נוספות עליהן אנו עומלים בימים אלה."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully