וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"גזען", "מחבל", "טרוריסטית": קרב צעקות בין חברי המשותפת לבן גביר

שני פרומקין

22.6.2021 / 12:54

כנס בנושא "בין כיבוש לאפרטהייד" הפך לעימות קולני בין ח"כים מהימין לח"כים ערבים ומהשמאל. בן גביר לתומא-סלימאן: "את מחבלת, מוכן שתתבעי אותי"; ח"כ רז: "אתה מחלק הוראות ליו"ר האופוזיציה". במקביל, נמנע מהעיתונאי הערבי-ישראלי יוסף חדאד להיכנס: "לי קוראים בוגד?"

מהומה פרצה היום (שלישי) במהלך כנס שהתקיים בכנסת בנושא "אחרי 54 שנים: בין כיבוש לאפרטהייד", אותו ארגנו הח"כים מוסי רז (מרצ) ועאידה תומא-סלימאן (הרשימה המשותפת). במהרה הפך הכנס השנוי במחלוקת לעימות מתמשך, שכלל גידופים וצעקות בין חברי כנסת מהימין למארחי הכנס וחכ"ים נוספים מהרשימה המשותפת. ח"כ איתמר בן גביר (הציונות הדתית) הטיח בח"כ תומא-סלימאן כי היא "אוייבת", ולכך השיבה "לאדם כמוך אני אוייבת". בן גביר בשלב מסוים השתלח ביושבי החדר: "מחבלים, חבורה של מחבלים".

בווידאו: עימות הצעקות והקללות בין ח"כים לימין ושמאל בכנסת/צילום: שני פרומקין

"שמענו את דבריו של מי שמחלק הוראות ליו"ר האופוזיציה", אמר רז על בן גביר, שבהמשך צעק לעברה של תומא-סלימאן "עאידה, עאידה, את לא מגנה כשרוצחים חייל, את טרוריסטית, אני מוכן להסיר את החסינות שלי, תתבעי אותי". כשח"כ אחמד טיבי טען כי מותר לקרוא לסדר בדיון ולהוציא את אלו שמפריעים - בן גביר השיב: "אתה רופא, לא למדת משפטים".

חוק איחוד המשפחות אף הוא עלה כמה פעמים במהלך הכנס, כשח"כ רז כבר הכריז כי יצביע בניגוד לחבריו בקואליציה ששואפים להאריכו. טיבי התייחס אל החוק כ"בזוי", וציין כי ברוך גולדשטיין הגיע לישראל בזכות חוק השבות וביצע טבח במדינה, ואז תהה בציניות אם "אולי צריך לבטל את חוק השבות?". ח"כ עמיחי שיקלי מיד תקף בתגובה: "היועץ של ערפאת מדבר על טבח?".

דיון בכנסת | ״אחרי 54 שנים: בין כיבוש לאפרטהייד" 
22 ביוני 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
העימותים הקשים בין חברי הכנסת. היום/פלאש 90, יונתן זינדל

בכנס השתתפו בין השאר הארגונים Human Rights Watch, בצלם, שלום עכשיו ושוברים שתיקה, שדנו בנושא "השליטה הצבאית של ישראל מעבר לקו הירוק ועל המצב החוקי והשלטוני באותם שטחים ובתוך ישראל".

לדברי בן גביר, הוא הגיע לכנס כדי למנוע מעומאר שאקיר, מנהל תחום ישראל והפלסטינים ב-Human Rights Watch לשאת דברים בנאום מקוון. בעוד שאקיר, שגורש מישראל בעבר, ניסה לדבר אל הקהל דרך הזום, הח"כ מסיעת הציונות הדתית לא חדל לצעוק: "מדינת ישראל לא נותנת לו להיכנס לשעריה, אז אתם מכניסים אותו לכנסת. הוא מחבל ואת תומכת מחבלים" - פנה שוב לעברה של תומא-סלימאן.

בתגובה לעימותים החריפים, תומא-סלימאן אמרה לוואלה! כי חברי הכנסת מהימין "הראו את הפנים האמיתיים שלהם, כנראה זה כואב להסתכל במראה ולראות איזה סוג של אנשים הם". חברה לסיעה ח"כ עופר כסיף הוסיף ותקף: "לצערי מה שקרה פה זה שהימין הפך להיות אוייב של זכויות האדם, וחבל".

בווידאו: יוסף חדאד לאחר שסורב כניסה לכנס "בין כיבוש לאפרטהייד" בכנסת/שני פרומקין

במקביל, יוסף חדאד, העיתונאי הערבי-ישראלי ופעיל ההסברה הישראלית, לא הורשה להשתתף בכנס, כשמחוץ לאולם צעקו לעברו קריאות "בוגד" בעברית ובערבית. חדאד אמר לוואלה!: "זה מטורף. הכנס הזה, שבאים כפעילים אנטי-ישראליים - קוראים לי 'בוגד'. אני, שכל מטרתי לחבר את החברה הערבית אל החברה הישראלית, שכולנו נחיה ביחד, לגשר על הפערים. פשוט בושה וחרפה".

אישור כניסתו של חדאד הגיע יותר משעה לאחר מכן, בעקבות התערבותם של חברי הכנסת מימינה עמיחי שיקלי ואביר קארה. "אל תפחדו ממני", אמר חדאד לעברם של הח"כים הערבים עם כניסתו לאולם. מאוחר יותר, הופץ ברשת סרטון בו נשמעת תומא-סלימאן אומרת שהיא אינה מאשרת לאפשר לחדאד להיכנס לאולם וכי "הוא נשאר בחוץ". זאת, למרות שבמהלך הדיון טענה בפני הקהל כי לא נמנע ממנו להיכנס באופן מכוון: "אף אחד לא נגע בו, לא יודעת מה קרה לו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully